خانه های خشتی، سلامت ریگانی ها را تهدید می نماید

به گزارش دور زمین، خبرنگاران: شهردار ریگان گفت: در مرکز شهر ریگان بیش از 400واحد مسکونی خشتی و گلی غیر استاندارد وجود دارد که سلامت و جان شهروندان را تهدید می نماید.

خانه های خشتی، سلامت ریگانی ها را تهدید می نماید

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن رستوران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

حسن دهگان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در ریگان ، اظهار کرد: منازل غیراستاندارد موجود در شهرستان در صورت عدم بازسازی و بهسازی، تخریب می شوند.

شهردار ریگان با اشاره به تسهیلات و یاری شهرداری و اداره راه وشهرسازی به ساکنان این منطقه برای بهسازی منازل فرسوده، اضافه نمود: شهرداری ریگان پروانه ساخت وساز را با تخفیف به افراد متقاضی ارائه نموده و اداره راه وشهرسازی نیز با دادن تسهیلات، به جایگزینی منازل مستحکم به جای منازل فرسوده یاری می نماید.

دهگان توضیح داد: برای بهسازی بافت های فرسوده ریگان، با مصوبه شورای شهر، تفاهم نامه ای بین شهرداری و اداره راه و شهرسازی آماده شده که به زودی منعقد می گردد.

وی اضافه نمود: با انعقاد این تفاهم نامه، آموزش هایی در زمینه ساخت وساز به مدیران مربوطه در شهرداری، بنیاد مسکن و راه وشهرسازی برای ساخت و ساز اصولی و فنی منازل مسکونی ارائه می گردد.

شهردار ریگان با تاکید بر اینکه تسهیلات در زمینه مقاوم سازی به منازل فرسوده تخصیص داده می گردد، توضیح داد: در تفاهم نامه مذکور، تعهدات متقابلی بین شهرداری، راه و شهرسازی و متقاضی وجود دارد که برمبنای آن، بافت ها و خانه های فرسوده تخریب و منازل جدید و مستحکم جایگزین می شوند.

وی گفت: با توجه به زلزله خیز بودن شهرستان ریگان، با اجرای طرح مذکور گام مؤثری در زمینه ساخت و ساز بناهای مستحکم در این شهر برداشته می گردد.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2480

به "خانه های خشتی، سلامت ریگانی ها را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه های خشتی، سلامت ریگانی ها را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید