موزه دانشگاه علوم پزشکی تبریز افتتاح شد

به گزارش دور زمین، خبرنگاران/آذربایجان شرقی موزه دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور رئیس مرکز امور هیات علمی و دبیرخانه جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از پزشکان و اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی تبریز افتتاح شد.

موزه دانشگاه علوم پزشکی تبریز افتتاح شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز عصر سه شنبه در مراسم افتتاح موزه این دانشگاه، اظهار کرد: امروز روز جهانی موزه ها است و خیلی خوشحالیم که این موزه بعد از بازسازی مکان قبلی موزه دانشگاه علوم پزشکی تبریز که 19 سال قبل در فضای محدودی ایجاد شده شده بود، راه اندازی شده و وسعت آن 12 برابر افزایش یافته است.

محمدحسین صومی با بیان این که موزه، گنجینه ای برای نگهداری مجموعه کارها و اسناد گذشتگان در حوزه پزشکی و زمینه مناسب برای پژوهش های بعدی است، گفت: در این موزه می توانیم سیر تاریخ حوزه پزشکی استان را که از 730 سال قبل دانشگاه ربع رشیدی راه اندازی شد، بعد از آن مدارس نظامی و دانشکده پرستاری با قدمت 104 ساله و دومین دانشکده پزشکی کشور در تبریز از 74 سال قبل را ترسیم کرد.

وی اظهار داشت: مکان این موزه برای ما از نظر فرهنگی بسیار جای ارزشمندی است؛ چراکه بیش از 50 سال این مکان برای ما جای تربیت بهترین ها در حوزه پزشکی بوده و پزشکان برجسته نیز در اینجا آموزش دیده و یا تدریس کردند.

وی ضمن دعوت از مردم برای مشارکت در این موزه، اظهار کرد: هر فردی می تواند در توان خود به این موزه یاری نموده و اسناد و مدارک مرتبط با حوزه پزشکی را هدیه کند؛ چراکه هر آنچه به این موزه اهدا می گردد، بیش از آنچه که در خانه ها مورد توجه بوده مورد بازدید عموم و دانشجویان قرار می گیرد.

صومی اضافه نمود: همچین راه اندازی این موزه گامی برای حضور پزشکان بازنشسته نیز خواهد بود تا ضمن بهره مندی از تجربیات آن ها و تولیدات و ایده های جوانان اقدامات موثری در نظام سلامت انجام دهیم.

وی متذکر شد: دانشگاه علوم پزشکی دارای 11 دانشکده بوده و برای نمایش دستاوردها و توانمندی های هر حوزه غرفه متفاوتی در این موزه اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به این که بازدید از این موزه برای عموم آزاد خواهد بود، گفت: در ماه های آینده این اقدام عملیاتی خواهد شد و وقتی کسی از این موزه بازدید می نماید؛ متوجه می شوند که پزشکان ما چقدر زحمت کشیده اند تا هم به مردم خدمت دهند و هم به دانش پزشکی جامعه بیافزایند.

وی با بیان اینکه هزاران قلم اسناد و وسایل در این موزه به نمایش گذاشته شده و صندلی معنوی بسیار ارزشمندی دارند، اظهار داشت: یک هزار و 200 متر مربع از فضای دانشگاه علوم پزشکی به این موزه اختصاص یافته و بیش از 3.5 میلیارد تومان برای ساختمان این موزه هزینه شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4384

به "موزه دانشگاه علوم پزشکی تبریز افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه دانشگاه علوم پزشکی تبریز افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید