حکیم نظامی یکی از مبانی وحدت ایران زمین است

به گزارش دور زمین، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین بزرگداشت حکیم نظامی، شاعر برجسته ایرانی گفت: این حکیم بزرگ یکی از محور های وحدت آفرین برای همه کسانی است که برای تعالی اندیشه کوشش می نمایند و حکیم نظامی یکی از مبانی وحدت ایران زمین محسوب می گردد.

حکیم نظامی یکی از مبانی وحدت ایران زمین است

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، آیین بزرگداشت حکیم نظامی، شاعر برجسته قرن ششم ایرانی، امشب آدینه 20 اسفند در تالار وحدت با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی، دستیار وزیر و رئیس ستاد بزرگداشت حکیم نظامی، بعضی از سفیران و نمایندگان فرهنگی کشور های خارجی مقیم تهران، اعضاء مؤسسه فرهنگی اکو، جمعی از استادان دانشگاه های کشور، نمایندگانی از وزارتخانه های گردشگری و امور خارجه، رؤسا و معاونان فرهنگستان هنر و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و جمعی از اهالی هنر برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم شالویی، رئیس ستاد بزرگداشت حکیم نظامی با بیان اینکه وزیر ارشاد به بزرگداشت نظامی توجه و تاکید ویژه ای داشته است، گفت: مراسم بزرگداشت حکیم نظامی از 15 اسفند در جوار حرم امام رضا (ع) و در مرکز آستان قدس رضوی شروع شد و پس از آن در شهر های مختلف ایران این رویداد با برپایی مراسم و همایش های متعدد ادامه یافت.

شالویی در ادامه اضافه کرد: تمام نمایندگی های فرهنگی ایران در خارج از کشور از امروز 20 اسفندماه در کنار پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، پرچم حکیم نظامی را برافراشته اند.

وی در خاتمه با بیان اینکه این مراسم هم اکنون به صورت زنده و مستقیم در رایزنی های جمهوری اسلامی ایران در 80 کشور پخش می گردد، اضافه کرد: در برگزاری آیین بزرگداشت حکیم نظامی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران، وزارت آموزش و پرورش، وزارت امور خارجه، دانشگاه های مختلف و بسیاری از سازمان ها مشارکت داشته اند.

وزیر ارشاد: حکیم نظامی برای همگرایی است، نه واگرایی

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین بزرگداشت حکیم نظامی با تبریک اعیاد شعبانیه و قدردانی از حضور سفیران و مهمانان خارجی و داخلی حاضر در این مراسم با اشاره به اینکه بهانه این نشست، حکیم نظامی است، گفت: حکیم نظامی برای همگرایی است و نه واگرایی.

وزیر ارشاد اضافه کرد: مفاخر بزرگ ایرانی هرکدام سرمایه ای بزرگ برای حوزه هویتی ما در عصر حاضر هستند و ما چه خوشبخت هستیم که حکمای اندیشمند در سراسر تاریخ پرشکوه ایران زمین فراوان و در دسترس هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه ایران در حوزه تمدنی، با خط کشی و مرز های سیاسی از هم جدا نمی گردد، اظهار داشت: این حکیم بزرگ یکی از محور های وحدت آفرین برای همه کسانی است که برای تعالی اندیشه کوشش می نمایند و حکیم نظامی یکی از مبانی وحدت ایران زمین محسوب می گردد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های دستگاه های مختلف در دولت سیزدهم، هم اندیشی و همکاری برای بزرگداشت مفاخر ایرانی است، اضافه کرد: همکاری دستگاه های مختلف در برگزاری این مراسم نشان دهنده قدرت و همگرایی است و وزارت فرهنگ و ارشاد بنا دارد هر چند وقت، یکی از حکمای ایران زمین را در چنین همایش هایی ارج نهد و به جهانیان معرفی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4965

به "حکیم نظامی یکی از مبانی وحدت ایران زمین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکیم نظامی یکی از مبانی وحدت ایران زمین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید