جو بایدن روسیه را تحریم می نماید

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از پولیتیکو، منابع مطلع از آمادگی دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا برای همگامی با اروپا با هدف اعمال تحریم علیه روسیه به اتهام مسمومیت و در نهایت زندانی کردن آلکسی ناوالنی وبلاگ نویس منتقد روس، خبر می دهند.

جو بایدن روسیه را تحریم می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این اقدام به عنوان وجه تمایز بایدن از دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا تلقی خواهد شد که بسته تحریمی را برای روسیه تدارک دیده بود ولی هرگز آن را اجرایی نکرد.

از سوی دیگر، این نخستین اقدامی است که بایدن با ادعای دفاع از حقوق بشر، علیه روسیه اتخاذ می نماید.

بسته تحریمی که دولت ترامپ پیشتر علیه روسیه تدارک دیده بود شامل تحریم های قانون ماگنیتسکی علیه افراد دخیل در بازداشت ناوالنی، تحریم های درج شده در قانون مبارزه با تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی مورخ سال 1991 و تحریم های مندرج در فرمان اجرایی 13382 است که به مسدود کردن دارایی افراد متهم به اشاعه تسلیحات کشتار جمعی منجر می گردد حال آنکه در نهایت، تحریم ها شامل محدودیت یا لغو ویزا دیپلماتیک نیز خواهد شد.

این در حالی است که اتحادیه اروپا دیروز چهار مقام روسیه را تحریم کرد.

به گزارش خبرنگاران، شنبه این هفته (2 اسفند)، یکی از دادگاه های مسکو، ناوالنی را به جُرم افترا به یکی از کهنه سربازان جنگ جهانی دوم، 11 هزار و 500 دلار جریمه کرد.

خانواده این پیرمرد 95 ساله گفته اند که شاکی پس از خواندن نظرات ناوالنی در اینترنت دچار لطمه روحی و جسمی شدیدی شده است.

این مخالف دولت روسیه به جرم خود اعتراف نکرد و در حال حاضر مشغول گذراندن سه سال و نیم حبس به جرم کلاهبرداری است.

بعضی از کشورهای اروپایی مانند لهستان، رومانی و کشورهای حوزه بالتیک بارها از بروکسل خواسته بودند تا مسکو را به خاطر موضوع ناوالنی تحریم نموده و پروژه نورد استریم 2 که گاز روسیه به آلمان را منتقل خواهد نمود، هدف قرار دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4164

به "جو بایدن روسیه را تحریم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جو بایدن روسیه را تحریم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید