جنگل های هیرکانی در آتش سوخت ، 9 نقطه خاکستر شدند

به گزارش دور زمین، بخش هایی از جنگل های هیرکانی در بخش اسالم از توابع شهرستان تالش دچار حریق شد.

جنگل های هیرکانی در آتش سوخت ، 9 نقطه خاکستر شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سیدعیسی مهدوی، فرماندار تالش اظهار کرد: با تشدید وزش بادهای گرم محلی (گرمیج یا گرمش) بخشی از جنگل های هیرکانی در بخش اسالم، از توابع شهرستان تالش از عصر روز گذشته (پنجشنبه 17بهمن) دچار حریق شد.

شدت آتش سوزی در روستاهای پیرهرات، کله سرا و نارنجدول اسالم به حدی است که از کیلومترها دورتر (کمربندی جاده اسالم) کاملا مشهود است.

وی با بیان اینکه تا به امروز حریق در 9 نقطه شهرستان تالش گزارش شده است، ادامه داد: جنگل های نارنجدون، خرجگیل، کله سرا، رستم محله، بره سر، طولارود، جنگل های داخل شهر جنب(CNG) و دو منطقه در جوکندان نیز در آتش سوختند و خاکستر شدند.

مهدوی با اشاره به اینکه بعضی مناطق که دچار حریق شدند، راه دسترسی مناسب نداشتند، اظهار داشت: پس از آنالیز میزان خسارت وارده، موارد به وسیله مدیریت بحران استانداری گیلان اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اطلاعیه های صادر شده از سوی سازمان هواشناسی، در مورد تداوم وزش باد گرم تا چند ساعت آینده، هموطنان از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی به شدت پرهیز نمایند؛ زیرا با ادامه فرایند وزش باد گرم در منطقه، مهار آتش سوزی ها سخت می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2408

به "جنگل های هیرکانی در آتش سوخت ، 9 نقطه خاکستر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل های هیرکانی در آتش سوخت ، 9 نقطه خاکستر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید