جشنواره کن از ممنوعیت سلفی تا استمداد از شبکه های اجتماعی!

به گزارش دور زمین، جشنواره فیلم کن که پیش از این در واکنش به رفتار های غالب در فضای مجازی گرفتن عکس سلفی را هم در مراسم خود ممنوع نموده بود از پلتفرم تیک تاک به عنوان همکار رسمی خود در این رویداد اطلاع داد.

جشنواره کن از ممنوعیت سلفی تا استمداد از شبکه های اجتماعی!

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ورایتی، جشنواره بین المللی فیلم کن اظهار داشت برای اینکه این رویداد فرهنگی در دنیا بیشتر دیده گردد با تیک تاک قرارداد همکاری رسمی منعقد نموده تا یک میلیارد کاربر این پلتفرم دیجیتال در سراسر دنیا به کن دسترسی پیدا نمایند.

در حالی که جشنواره کن همین چند سال پیش حتی سلفی گرفتن روی فرش قرمز این جشنواره را ممنوع نموده بود اکنون در پی کسب مخاطبان بیشتر دنیای است و قرار است اخبار پشت صحنه، صحنه های فرش قرمز پر زرق و برق این رویداد و مصاحبه با چهره ها را در اختیار کاربران تیک تاک قرار دهد.

تیک تاک هم گفته یک هشتگ با عنوان تیک تاک شورت فیلم راه می اندازد تا در همین زمینه رقابتی برای دریافت فیلم های کوتاه 30 ثانیه ای تا 3 دقیقه ای را هم زمان با جشنواره آغاز کند. هیات داوران اولین دوره این رویداد هم یک کارگردان نامدار خواهد بود که بعداً معرفی می گردد. 3 جایزه هم قرار است در طول جشنواره با حضور تیری فرمو رییس جشنواره کن به برندگان این رقابت اهدا گردد.

هرچند اتحاد کن و تیک تاک بعید به نظر می رسد، اما از منطق به دور نیست، زیرا هردو کوشش دارند تا کانون توجه بین المللی باشند. تیک تاک از جشنواره حمایت اقتصادی هم خواهد نمود.

تیری فرمو در این باره گفت همه کوششش را می نماید تا با نسل جوان علاقه مند به سینما ارتباط برقرار کند و اولین گام در این زمینه از سال 2018 با برنامه 3 روز در کن برداشته شد که نزدیک به 2 هزار نفر در حدود 18 تا 28 سال را برای سفر از سراسر دنیا و حضور در این جشنواره دعوت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5686

به "جشنواره کن از ممنوعیت سلفی تا استمداد از شبکه های اجتماعی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره کن از ممنوعیت سلفی تا استمداد از شبکه های اجتماعی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید