جریمه سنگین شرکت مخابرات به دلیل عدم اجرای مصوبه بیت استریم

به گزارش دور زمین، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شرکت مخابرات مصوبه بیت استریم را عملا متوقف نموده و رگولاتوری در حال تنظیم مصوبه ای است که به جریمه سنگین مخابرات منجر می گردد.

جریمه سنگین شرکت مخابرات به دلیل عدم اجرای مصوبه بیت استریم

محمدجواد آذری جهرمی روز سه شنبه در حاشیه مراسم سومین رویداد هفته دیجیتال در جمع خبرنگاران درباره مصوبه بیت استریم (شرکت های مخابراتی منابع خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند و از خدمات بهره مند می شوند) و وضعیتی که اکنون دارد، گفت: مخابرات عملا کار اجرای این مصوبه را متوقف نموده و رگولاتوری در حال پیگیری این ماجراست. رگولاتوری در حال تنظیم مصوبه و تصویب آن در کمیسیون تنظیم مقررات است تا بابت عدم اجرای مصوبه بیت استریم، جرائمی برای مخابرات در نظر گرفته گردد.

مدتی قبل ساترا (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات فراگیر صوت و تصویر در فضای مجازی) نامه ای به این مضمون که باید به تخلف بعضی اپراتورها برای محاسبه ترافیک اینترنت با تعرفه بین الملل رسیدگی کرد به وزارت ارتباطات ارسال و به صورت رسمی توقف تضییع حقوق کاربران را مطالبه کرد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به نامه ساترا به این وزارتخانه گفت: هنوز این نامه را ندیده است؛ اما در این زمینه، لازم به ورود ساترا نیست چرا که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آنالیز های لازم را انجام می دهد.

همچنین جهرمی در واکنش به راه اندازی سایتی از سمت ساترا برای ثبت شکایت کاربران در خصوص ترافیک اینترنت، اضافه کرد: ساترا سازمان قانونی برای این کار نیست.

او درباره این که کاهش 25 درصدی پهنای باند از سمت زیرساخت می تواند به کاهش تعرفه بسته های اینترنت کاربران فضای مجازی منجر گردد، گفت: این مسئله، سال دیگر معین می گردد. ،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4176

به "جریمه سنگین شرکت مخابرات به دلیل عدم اجرای مصوبه بیت استریم" امتیاز دهید

1 کاربر به "جریمه سنگین شرکت مخابرات به دلیل عدم اجرای مصوبه بیت استریم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه سنگین شرکت مخابرات به دلیل عدم اجرای مصوبه بیت استریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید