هشت مکان در چین که گردشگران هنوز کشف نکرده اند

به گزارش دور زمین، چین یکی از پر جاذبه‌ترین کشورهای دنیا است. دیوار چین و شهر ممنوعه مشهورترین آنها هستند و همه ساله تعداد زیادی از گردشگران مشتاق را به خود جذب می‌کنند. علاوه بر مکان‌های شناخته‌ شده، در این کشور وسیع، تعداد زیادی مقصد گردشگری کمتر شناخته شده نیز وجود دارد که هر کدام به تنهایی انگیزه‌ی کافی برای مسافرت به چین را برای گردشگران ایجاد می‌کنند. در این مطلب به معرفی 8 مقصد گردشگری ناشناخته ولی بسیار جذاب چین می‌پردازیم.

هشت مکان در چین که گردشگران هنوز کشف نکرده اند

سوچو (Suzhou)، چین: شهر کانال‌ها

سوژو، ونیز چین است یا ونیز، سوژوی ایتالیا است؟ کسی نمی‌داند. هر چه که باشد، کانال‌های خیال‌انگیز، پل‌هایی با پایه‌های قوس‌دار و جاذبه‌ی مسحورکننده حاصل از راه‌های آبی که در تمام فضای شهر به چشم می‌خورند، هر دو شهر را به محل‌هایی خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی تبدیل کرده‌اند. بناهای روی آب تنها جذابیت سوچو نیست و این شهر به دلیل ویژگی‌های تاریخی از جمله 50 باغ کلاسیک، شامل 9 تا که توسط یونسکو به ثبت رسیده‌اند، مقصدی عالی در تور چین است.

شانگلی (Shangli)، چین: سفر به گذشته

ممکن است مسافران باستانی جاده‌ی ابریشم گذارشان به شانگلی افتاده باشد، ولی مطمئنا این شهر برای گردشگران امروزی از سرزمین‌های دیگر، جواهری دور از دسترس است. گردشگری در اطراف 8 پل سنگی مشهور و تماشای معماری تاریخی شانگلی، بازدیدکننده را مفتون ریتم آرام زندگی در این شهر زیبای چین خواهد کرد. هنوز وفادار به ریشه‌های بازرگانی مربوط به جاده ابریشم، مغازه‌های کوچک این شهر، لوازم دست‌ساز حاصل هنر صنعتگران محلی را به فروش می‌رسانند.

فوشان (Foshan)، چین: داستان‌سرایی و هنر مردمی

هنر می‌تواند هزاران داستان بگوید، و اینجا در فوشان به راستی این کار را می‌کند. به مدت ششصد سال فوشان به عنوان پایگاه هنر بومی، داستان‌ها و افسانه‌های محلی را در قالب نقاشی، سفالگری، سازه‌های هنری کاغذی و خوش‌نویسی تجسم بخشیده است. کوره‌ی باستانی نان فنگ (Nan Feng) بی‌تردید مورد علاقه‌ی دوستداران گردشگری و هنر قرار می‌گیرد زیرا بازدیدکننده‌ها می‌توانند در این محل با روش‌های سنتی به سفالگری بپردازند.

ژی‌آن (Xi'an)، چین: محل تولد تمدن چین

ژی‌آن با بیش از هفت هزار سال قدمت، به عنوان خواستگاه تمدن چین شناخته می‌شود. این شهر خانه ارتش سنگی چین (Terracotta Warriors) و پایتخت باستانی امپراتوری چین است و همین‌طور جاده‌ی ابریشم در انتهای شرقی به این شهر ختم می‌شود. در بازدید از این شهر می‌توان آثار به جامانده از سیزده خاندان سلطنتی و جنگجویان Terracotta را مشاهده کرد و در کنار آن از غذاهای محلی لذت برد.

پانیو (Panyu)، چین: طبیعت وحشی و طبیعت دست ساز انسان

خیابان‌ها و پارک‌های پانیو ترکیبی منحصربه‌فرد و درهم‌تنیده از طبیعت وحشی و طبیعت ایجاد شده توسط انسان هستند. وجود باغ‌هایی که با مهارت بسیار ساخته شده‌اند، هویت این شهر باستانی چین، قرار گرفته در دلتای رود مروارید را تعریف می‌کنند، شهری که با نام شهر گل‌ها نیز شناخته می‌شود. زیبایی و تاریخ را می‌توان با گشت‌وگذار در باغ‌های خاندان سلطنتی یو یین شان فنگ کینگ (Yu Yin Shan Fang Qing) و باغ Bao Mo مشاهده کرد. اگر در موقع مناسب به چین و به این شهر سفر کنید، می‌توانید باغ خیال‌انگیز Guangzhou Panya، بزرگ‌ترین پارک گل آفتابگردان دنیا را در زیباترین حالتش ببینید.

کایپینگ (Kaiping)، چین: ترکیبی از فرهنگ‌ها و اقوام مختلف

اگر با تور چین آشنا باشید، احتمالا می‌دانید که این کشور دارای تنوع قومی زیادی است. اما آیا می‌دانستید که چین به عنوان محل ترکیب شدن فرهنگ‌ها و اقوام مختلف نیز شهرت دارد؟ اوایل قرن بیستم شهر کایپینگ (که با خودرو حدود سه ساعت با گوانگژو (Guangzhou) فاصله دارد) پناهگاه خوبی برای مهاجران از اروپا و جنوب شرقی آسیا بود و به همین دلیل امروزه معماری و غذاهای این شهر رنگ و بویی بین‌المللی دارد و گردشگری در آن تجربه‌ای ویژه خواهد بود.

میجیاوو (Meijiawu)، چین: فرهنگ چای

در چین، چای اهمیت دارد و در Meijiawu زندگی بر مدار چای می‌چرخد. در سراسر حومه‌ی شهر، مزارع چای لانگجینگ (Longjing) به چشم می‌خورد و خود روستا نیز در مورد تولید و مصرف چای سنت‌ها را حفظ کرده است. در مورد تاریخچه و تولید چای معروف Dragon Well اطلاعات کسب کنید و سپس به بیش از 160 چایخانه این منطقه سر بزنید تا مراسم صرف چای را تجربه کنید و از چای محلی لذت ببرید.

هانگژو (Hangzhou)، چین: بهشت روی زمین

شهر هانگزو تصویری از بهشت را پیش چشم بازدیدکننده به نمایش می‌گذارد. این شهر که بیشتر به دلیل دریاچه‌ی غربی آن که توسط یونسکو به‌عنوان میراث فرهنگی جهانی معرفی شده و باغ‌های چشم‌نوازش شناخته می‌شود، ترکیبی خارق العاده از زیبایی‌های بهشت و زمین است. قلعه‌ها و معابد مشهور و همین‌طور موزه‌های ملی چای و ابریشم دلایل خوبی برای گردشگری در این شهر زیبای چین هستند.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3643

به "هشت مکان در چین که گردشگران هنوز کشف نکرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشت مکان در چین که گردشگران هنوز کشف نکرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید