جاذبه های گردشگری هلند

به گزارش دور زمین، هلند را به سرزمین لاله ها میشناسند و آسیاب بادی های این کشور تاریخی و مجذوب کننده هستند، در ادامه هماره ما باشید با مجذوب کنندهترین جاذبه های گردشگری هلند.

جاذبه های گردشگری هلند

کانال های جردن و آمستردام (Jordaan and Amsterdams Canals)

کانال های آب، یکی از بخش های مهم در چشم انداز شهری آمستردام به شمار می فرایند و بعضی از خاطره انگیزترین و زیباترین خاطرات مسافران و گردشگران این شهر، در این کانال ها رقم خورده است. بسیاری از جاذبه های گردشگری شهر آمستردام همانند موزه ها و گالری های هنری اصلی به راحتی با قایق یا تاکسی در دسترس هستند. با این حال، یکی از مجذوب کنندهیت ترین کارها در شهر آمستردام، قدم زدم در خیابان های آرام و باریک قرار گرفته در کنار این کانال ها است. یکی از این خیابان ها، محله جردن است که در اوایل قرن هفدهم میلادی ساخته شده است. یکی دیگر از محله های بسیار زیبا در شهر آمستردام، کراکتنگوردل است که دارای پل های کوچک و خانه های قرن هفدهم زیادی است.

کوکنهوف (Keukenhof)

هر کسی در سرتاسر جهان به کشور هلند فکر می نماید، اولین چیزی که به ذهنش می آیند، لاله است. گل لاله، محبوب ترین گل در این کشور به شمار می رود. یکی از زیباترین مکان ها در کشور هلند که این گل ها را به نمایش می گذارد، کوکنهوف است. کوکنهوف که به باغ اروپا معروف است، در حومه شهر لیسی قرار گرفته است که عمدتا به عنوان کمربند گل کشور هلند به شمار می رود. این مکان، بزرگترین باغ عمومی در سرتاسر جهان است و مساحتی بیش از هفتاد هکتار را پوشانده است. باغ کوکنهوف دارای هفصد گونه گل است که اوج آنها در ماه آوریل و می هر سال است. با این حال، به علت وجود گلخانه های بزرگ و صنعتی، در همه فصول سال می توان این گل ها را مشاهده کرد.

موزه ملی، آمستردام (Rijksmuseum, Amsterdam)

موزه ریکس یا موزه ملی، در میدان موزه شهر آمستردام قرار گرفته است. این موزه، از سال 1809 میلادی، عتیقه ها و آثار هنری را جمع آوری نموده است. در این موزه، بیش از هفت میلیون آثار هنری وجود دارد که شامل پنج هزار نقاشی است. علاوه بر تمام این ها، بیش از سی و پنج هزار کتاب در این موزه وجود دارد. علاوه بر به نمایش در آوردن مجموعه های منحصربه فرد از اساتید قدیمی، این موزه شگفت انگیز، میزان زیادی از توسعه هنر و فرهنگ در کشور هلند را به نمایش می گذارد. این موزه دارای آثار دستی و سنتی هلندی، مجسمه های قرون وسطایی و آثار هنری مدرن است. علاوه بر تمام این ها، گردشگران و مسافران باید از موزه و خانه رمبراندت که در بخش تاریخی و یهودی شهر آمستردام قرار گرفته، تماشا نمایند.

خانه ان فرانک، آمستردام (Anne Frank House, Amsterdam)

یکی از جاذبه های گردشگری آمستردام که حتما باید از آن تماشا کرد، خانه ان فرانک است. خانواده ان فرانک، پناهندگانی یهودی از فرانکفورت آلمان بودند که در طی جنگ جهانی دوم، در این خانواده مخفی شده بودند. در این خانه بوده که ان فرانک، خاطرات مشهور خود را نوشته است. او تنها دو ماه مانده به سرانجام جنگ از جهان رفته بود اما میراث او به وسیله نوشته هایش به جای مانده است. نوشته های ان فرانک به بیش از پنجاه و یک زبان ترجمه شده است. این خانه تا حد امکان، به همان شکل قبلی خود بازسازی شده است. این خانه، یک بنای تاریخی با داستانی غم انگیز است. ان فرانک توانسته تا با نوشته های خود، باعث الهام بسیاری از افراد در سرتاسر جهان شود.

موزه ون گوگ، آمستردام (Van Gogh Museum, Amsterdam)

ون گوگ، یکی از بزرگترین هنرمندان جهان به شمار می رود. موزه ون گوگ در شهر آمستردام، در لیست بهترین موزه های هنری جهان، در رده دوم واقع شده است و هر ساله، بیش از یک و نیم میلیون بازدیدنماینده را به خود جذب می نماید. این موزه، محل نگهداری بزرگترین مجموعه از نقاشی های ون گوگ در سرتاسر جهان است که بسیاری از آن به وسیله خانواده او اهدا شده اند. این موزه برای به نمایش در آمدن بیش از دویست نقاشی، پانصد طرح و بیش از هفتصد نامه ساخته شده است. آثار هنری هنرمندان معاصر ون گوگ نیز در این موزه به نمایش در آمده است.

آسیاب های کیندردیک (The Windmills of Kinderdijk)

در ریور نورد بین روتردام و دوردرخت، روستای مشهور و شناخته شده کیندردیک قرار گرفته است. در پی سیل روز سینت الیزابت در سال 1421 میلادی و دیده شدن یک گهواره کودک بر روی آب های این رودخانه، این مکان به عنوان کیندردیک یا سد بچه ها نام گذاری شده است. با این حال، یکی از جاذبه های گردشگری برجسته و شناخته شده این مکان، آسیاب های بادی آن است که قدمت آنها به قرن هیجدهم میلادی باز می شود. این مکان، به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در کیندردیک، نوزده آسیاب وجود دارد که بین سال های 1722 تا 1761 میلادی ساخته شدند. این ها، بزرگترین مجموعه آسیاب بادی هستند که در کشور هلند وجود دارند.

پارک ملی دی هوگ ولووی (De Hoge Veluwe National Park)

کشور هلند که کشوری نسبتا کوچک است، دارای یکی از متنوع ترین برنامه های پارک ملی در سرتاسر جهان است. بزرگترین پارک ملی در کشور هلند، پارک ملی دی هوگ ولووی است که بین آرنهم و آپلدورن قرار گرفته است. این پارک ملی دارای مساحتی نزدیک به چهارده هزار هکتار است و بزرگترین منطقه حفاظت شده طبیعی در کشور هلند به شمار می رود. علاوه بر تمام این موارد، این پارک ملی، محبوب ترین مقصد در میان افراد محلی و گردشگران برای گردش و لذت بردن از طبیعت محسوب می شود. این مکان دارای درختان های متراکم در سمت شمالی و پارک مجسمه سازی بسیار شگفت انگیز است. این پارک، محل شکار و جز املاک دولتی بوده و امروزه دارای آهوهای زیادی است. این پارک ملی دارای موزه کرولر مولر است که دومین مجموعه بزرگ از آثار ون گوگ را در خود جای داده است.

دریاچه آیسل The Ijsselmeer (Zuiderzee)

در میان روستاهای بسیار زیبا در کشور هلند، دهکده های کوچکی قرار دارند که در کنار دریاچه آیسل قرار گرفته است. این شهرها و روستاهای کوچک در دوره طلایی آمستردام رشد پیدا کردند. این مکان ها در آن دوره، به اقیانوس اطلس دسترسی داشتند و به عنوان مرکز تجارت و ماهیگیری رونق یافتند اما کم کم، اهمیت خود را از دست دارند. به نظر می رسد که زمان در این مکان ایستاده است و روستاهای ماهیگیری مارکن و بنادر دریایی ولندام و اینخویزن دارای خانه های رنگین بسیار زیادی هستند که به فروشگاه یا موزه تبدیل شدند.

آب بندهای تماشای زیلند (Delta Works: Zeelands Spectacular Dikes)

زیلند، دارای چندین جزیره و شبه جزیره است که در جنوب غربی کشور هلند قرار گرفته است. این مکان، محل دلتاهای رودهای راین، ماس و اسخلده است. بسیاری از این منطقه ها، دارای ارتفاعی کمتر از سطح آب دریا دارند و از همین رو، وابستگی زیادی به آب بندها و بعلاوه تکنیک های مدرن پیش گیری از سیل دارند. زمانی که در این منطقه ها سفر می کنید، نشانه هایی از پروژه های مهندسی شده بسیار بزرگی را مشاهده خواهید کرد. این سازه های بزرگ که در اصل، سدهای با تکنولوژی بالا به شمار می فرایند، می توانند آب های ورودی از دریای شمال به خورهای این منطقه را کنترل نمایند. این پروژه های بزرگ که شامل سدها، آب بندها، دریچه های تخلیه، سدهای متحرک و موانع خیزآب است که هزینه ای بیش از 7 میلیارد دلار داشته است و یکی از هفت عجایب جهانی مدرن شناخته می شود.

والکنبورگ (Historic Valkenburg)

کشور هلند، دارای جاذبه های تاریخی متعددی است که برای کسانی که علاقه به تاریخ دارند، جالب توجه است. قلعه زیبا و کوچک والکنبورگ در دره زیبا و تماشایی گیول قرار گرفته است و تنها قلعه قرار گرفته بر روی تپه کشور هلند به شمار می رود. این قلعه، مکان بسیار محبوبی برای تعطیلات به شمار می رفته است. علاوه بر ویرانه های قلعه قرن دوازدهمی کسل راک، کلیسای قرن چهاردهمی سینت نیکولاسکرک نیز وجود دارد. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این شهر، بازار کریسمسی آن است که در درون راهروهای قدیمی ورودی و خروجی قلعه برگزار می شود.

قلعه دی هار (De Haar Castle)

قلعه دی هار در نزدیکی شهر قدیمی و دوست داشتنی اوترخت قرار گرفته است. شهر اوترخت، چهارمین شهر بزرگ کشور هلند محسوب می شود. قلعه دی هار، بزرگترین قلعه در کشور هلند است. این قلعه تماشایی به وسیله معمار مشهور هلندی به نام پی جی اچ سایپرس ساخته شده است. این قلعه نیازمند زمین بسیار بزرگی بوده است. این قلعه بر روی پارک دویست و پنجاه هکتاری قرار گرفته است و از همین رو، کل روستای هارزویلنس از این مکان به جای دیگری منتقل شده بودند. در حالی که قلعه اصلی در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده است اما این سازه تازه در سال 1892 میلادی ساخته شده و مکانی تماشایی و مجذوب کننده است. در داخل این قلعه، مجموعه بی نظیری از عتیقه ها، اثاثیه ها، نقاشی ها و غیره وجود دارد. البته، جالب توجه ترین بخش قلعه، باغ های زیبا و دلنشین آن هستند.

منبع: فوت و فن / planetware.com
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4633

به "جاذبه های گردشگری هلند" امتیاز دهید

1 کاربر به "جاذبه های گردشگری هلند" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید