بهترین جاذبه های گردشگری شهر مسکو

به گزارش دور زمین، شهر مسکو، پایتخت روسیه، شهری بین‌المللی و نمایشگر رفاه و قدرت است که باید در تور روسیه حتما از آن دیدن کرد. مسکو با دارا بودن ایستگاه‌های مترو مرمرین استالین و مجتمع‌های تجاری مدرن، جاه‌طلبی و شکوه خود را به رخ می‌کشد. شهر مسکو کاملا شب زنده‌دار است و در طول روز نیز فرصت‌های تفریحی زیادی در خلال تور روسیه در این شهر وجود دارد.

بهترین جاذبه های گردشگری شهر مسکو

میدان سرخ مسکو

red square

هرچند بار که روی سنگفرش‌های ناهموار میدان سرخ مسکو پیاده‌روی کنید، از دیدن منظره الهام بخش و این تجربه به یاد ماندنی خسته نمی‌شوید. می‌توان در وسط میدان ایستاد و با نگاهی به اطراف میدان، تمامی تاریخ روسیه را با توجه به معماری بناهای دورتا دور میدان در ذهن مرور کرد. میدانی که در آن، درست جلوی گنبد رنگارنگ کلیسای جامع سن باسیل، تزارهای روسیه تاج‌گذاری کردند و خائنین گردن زده شدند. زمانی تانک‌های جماهیر شوروی از این میدان گذر کردند، درست در زمانی که استالین مشغول بررسی صفوف جنگی بود و آرامگاه لنین هنوز توسط سربازان عبوس و خشن محافظت می‌شود.

کاخ بزرگ کرملین روسیه و اسلحه خانه آن

اولین دیوارهای کاخ کرملین بیش از 850 سال پیش ساخته شد و امروزه به عنوان نماد قدرت روسیه شناخته می‌شود. در تور روسیه و در خلال بازدید از کاخ کرملین مسکو بهتر است سری به آرامگاه سربازان گمنام در باغ الکساندر بزنید. باغ الکساندر مسکو مکان بسیار محبوبی است که اغلب زوج‌های تازه ازدواج کرده اولین عکس خود را در آنجا می‌گیرند. اسلحه خانه، به عنوان جواهر و نقطه اصلی کاخ کرملین مسکو محسوب می‌شود و دربردارنده غنی‌ترن مجموعه نقره، طلا، الماس و تخم‌مرغ‌های فابرژه (Fabergé eggs) در تمام کشور روسیه است. بیش از 4000 مصنوعات هنری که متعلق به قرن 12 میلادی هستند در چندین هال و سرسرای کاخ کرملین نگهداری می‌شوند که از آن جمله می‌توان به تخت‌های پادشاهی الماس نشان و زره‌های عجیب و غریب روسی اشاره کرد.

تالار تئاتر بولشوی مسکو

bolshoi

سالن تئاتر بولشوی قدیمی‌ترین و معرو‌ترین سالن تئاتر مسکو به تازگی پس از یک بازسازی کامل که حدود شش سال به طول انجامید، بازگشایی شده است. در خلال تور روسیه تماشای اجرای باله کلاسیک روسی، برای مثال باله فندق شکن چایکوفسکی، روی سالن اصلی این تالار تجربه‌ای به یاد ماندنی برای شما رقم می‌زند.

گالری ترتیاکوف مسکو

Tretyakov

در این نگارخانه زیبای شهر مسکو می‌توانید در میان اتاق‌های عمارت ترتیاکوف قدم بزنید و نظاره‌گر مجمو‌عه‌ای قدیمی و خارق‌العاده از معروف‌ترین آیکون‌ها، تابلوهای نقاشی منظره و پرتره‌ روسیه باشید. عمارت ترتیاکوف در اوایل قرن بیستم ساخته شد و شبیه به یک قلعه است. یکی از افتخارات این موزه معروف مسکو دارا بودن بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مجموعه کارهای مربوط به هنرمندان مکتب واقع‌گرای پیش از انقلاب روسیه موسوم به واندررز است.

پارک گورکی مسکو

Goky Park

پارک گورکی مسکو که به "پارک فرهنگ" شهرت دارد، پس از بازسازی دوباره به یکی از جاذبه‌های شهر و مسکو و تور روسیه بدل شده است. ساختمان‌های ویران شده اتحاد جماهیر شوروی سابق و چرخ و فلک فریس (Ferris) تخریب شده و جای خود را به نگارخانه‌های مدرن هنری، کافه‌ها و زمین‌های بازی داده‌اند. در این پارک زیبای مسکو برای پیر و جوان سرگرمی وجود دارد ، از پیاده‌روی و گردش در فضای سبز وسیع پارک گرفته تا کرایه قایق‌های پارویی، دوچرخه یا اسکیت سواری. اگر تور روسیه در فصل تابستان باشد، می‌توانید ازکنسرت و نمایش‌های هنری که در این پارک برگزار می‌شوند لذت ببرید و چنانچه تور روسیه در فصل زمستان باشد، پارک گورکی مکان مناسبی برای اسکیت روی یخ و اسنوبورد سواری است.

آرامگاه لنین در مسکو

lenin

اگر نمای مرمرین خارجی این عمارت نمادین متعلق به دوران اتحاد جماهیر شوروی شما را برای بازدید از این مقبره تحریک نمی‌کند، مسلما دیدن سربازهای نگهبانی که درون عمارت می‌ایستند می‌تواند انگیزه خوبی باشد. این نگهبانان عبوس و خشن وظیفه محافظت و نگهبانی از پیکر مومیایی ولادیمیر لنین ا به عهده دارند و مراقب هستند تا اطراف مقبره این رهبر سابق انقلاب روسیه، سکوتی همراه با احترام حکم‌فرما باشد و با کسانی که در محیط آرامگاه بخندند برخورد می‌شود. تجربه دیدن یکی از قابل‌ توجه‌ترین چهره‌های تاریخ معاصر، قطعا یکی از تجربه‌هایی است که در تور روسیه و سفر به مسکو نباید از دست داد.

موزه‌ هنرهای زیبا پوشکین مسکو

pushkin

موزه هنرهای زیبا پوشکین در سال 1912 افتتاح شد و دربردارنده بزرگترین مجموعه هنر اروپا در مسکو است. این موزه به چندین بخش مجزا تقسیم‌بندی شده است که شامل مجموعه‌های دائمی و موقتی هنرهای زیبا و گنجینه‌های باستان‌شناسی از مناطق آسیای مرکزی تا اروپا است. بخش مجموعه‌های خصوصی دارای آثار هنری برجسته‌ای هستند که در طی سال‌ها توسط کلکسیون‌دارهای برجسته روسی گردآوری شده‌اند.

انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3701

به "بهترین جاذبه های گردشگری شهر مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های گردشگری شهر مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید