تور ارزان اروپا: سن پترزبورگ، دریچه ای گشوده به اروپا

به گزارش دور زمین، سن پترزبورگ شهری تاریخی که روزگاران پر فراز و نشیبی را از سر گذرانده است.

گذر ایام چیزهای زیادی را به این شهر اضافه نموده است که این روزها برگ برنده این شهر برای جذب گردشگر به شمار میرود. این شهر، رویایی است و در سرزمینی که خود مهد زیبایی های طبیعی و تاریخی است چون نگینی فاخر می درخشد و چشم هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. در این مطلب با خبرنگاران همراه باشید تا بخشی از شگفتی های این شهر را برای تان روایت کنیم.

تور ارزان اروپا: سن پترزبورگ، دریچه ای گشوده به اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

زمانی که در سال 1703 پتر کبیر ساخت شهر سن پترزبورگ را شروع کرد در واقع قصد داشت به وسیله این شهر پنجره ای برای روسیه رو به اروپا باز کند. او تمام وزارتخاته ها و دوایر دولتی را از مسکو به سن پترزبورگ منتقل کرد. به علت همین ارزش، نبوغ و شکوه روس و دوران تزار را می توان در جای جای سن پترزبورگ مشاهده کرد.

حتی تاریخ معاصر روسیه از جمله اولین انقلاب روسیه در سال 1905 و در نهایت انقلاب سوسیالیستی در اکتبر همان سال (1917)و به انقلاب کبیر اکتبر معروفیت دارد، با وقایع شهر سن پترزبورگ آمیخته است.

سن پترزبورگ از معماری شگفت انگیزی برخوردار است. سومین موزه بزرگ دنیا یعنی آرمیتاژ در این شهر شما را با انبوهی از آثار هنری و نبوغ بشری شگفت زده می نماید. کلیسای جامع سنت اسحاق، با قدمتی حدود 200 سال ، بزرگ ترین کلیسای سنت پترزبورگ و چهارمین کلیسای بزرگ دنیا به شمار می رود.

آزاد احمدی کارشناس سفر و برنامه ریز تورهای ترکیبی مسکو و سن پترزبورگ در این باره می گوید: تورهای سن پترزبورگ شامل 4 شب اقامت در شهر، 4 گشت نیمروز، 3 وعده نهار و 1 وعده شام می شود.

مسافران در این مدت فرصت دارند تا از موزه آرمیتاژ، کلیسای جامع کازان، ناو جنگی آورورا، مجسمه پتر و خیابان نوسکی تماشا کنند. بعلاوه گشت پترهوف، بازدید از باغ های تابستانی پترکبیر و فواره های باغ و شهر پوشکین و دهکده تزارها از برنامه های به یادماندنی این شهر می باشد.

با سه شب اقامت در مسکو می توان در چهار گشت نیم روزی تماشای های این شهر از جمله کاخ کرملین، تپه وارابیف (بام مسکو یا تپه گنجشک ها)، باغ الکساندر، میدان سرخ، گشت متروی مسکو، سرباز گمنام و مجسمه پوشکین و بازدید از شوی روسی را در برنامه سفر گنجاند.

هتل Astoria در سن پترزبورگ همان جایی است که هیتلر ضیافتی به مناسبت فتح این شهر برپا کرد. در بزرگ ترین موزه روسیه یعنی آرمیتاژ نزدیک به 70 گربه زندگی می کنند و بدین طریق از گنجینه های موزه در برابر جوندگان محافظت می کنند. این سنت به سال 1745 و فرمان ملکه الیزابت دختر پتر کبیر باز می شود. علاوه بر این، این موزه دارای 14 مایل جهت مرمرین می باشد.

از مسکو با هواپیما 1.5 ساعت تا این شهر راه است و با قطارهای تمیز و کارآمد این جهت را 4 ساعته طی می شود.

در اوایل خرداد سفر به سن پترزبورگ و شب زنده داری در شب های سفید این شهر، خاطره انگیزترین سفرها را برای تان رقم خواهد زد. شب های سفید در حقیقت یک پدیده طبیعی است طوری که به علت طولانی بودن روزها در منطقه ها نزدیک به قطب شمال، چهره آسمان تا پاسی از شب روشن نگه داشته می شود.

سن پترزبورگ به عنوان مرکز تاریخی روسیه، مرکز فرهنگی و علمی این کشور نیز به شمار میرود. در این شهر بیش از 200 موزه وجود دارد. نخستین دانشگاه روسیه، نخستین موزه هنری و نخستین آموزشگاه علوم نیز در این شهر قرار گرفته است. شاعران و نویسندگان بزرگ روسی چون داستایوفسکی، پوشکین، چخوف و دانشمندانی چون مندلیف و لامانوسوف دراین شهر زندگی نموده اند.

جالب است بدانید که بیف استراگانف غذای روسی که این روزها در لیست غذاهای رسمی ما قرار گرفته است در این شهر طرفدارانی دارد. در انتها قرن نوزدهم در شهر ادسا آشپزی به نام الکساندر استراگانف، خوراک خوشمزه ای از بیف (یا همان گوشت گوساله)، پیاز و خامه درست کرد و به عنوان غذای اختصاصی خود، نام فامیلش را بر آن گذاشت.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4821

به "تور ارزان اروپا: سن پترزبورگ، دریچه ای گشوده به اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: سن پترزبورگ، دریچه ای گشوده به اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید