بهترین جاذبه های رایلی کرابی

به گزارش دور زمین، منطقه رایلی کرابی خودش به تنهایی یک جاذبه دیدنی است. به خاطر وجود صخره‌های آهکی بلند که آن را از بقیه استان کرابی جدا می‌کنند دسترسی به این شبه جزیره تنها به وسیله قایق امکان‌پذیر است. در زمان حال حاضر اینجا مکانی فوق‌العاده محبوب در بین مسافران تور تایلند است. رایلی در اواخر دهه هفتاد توسط کوله‌پشتی‌گردها و هیپی‌ها کشف شد و مورد استقبال قرار گرفت. به خاطر انزوایش توانسته تا امروز اتمسفر آرامش‌بخشش را حفظ کند.

بهترین جاذبه های رایلی کرابی

لیست بهترین جاذبه‌های رایلی، جذاب‌ترین مکان‌های طبیعی منطقه را به شما معرفی می‌کند؛ مکان‌هایی که باعث شدند رایلی این قدر در بین مسافران تور کرابی پرطرفدار شود. با وجود توسعه و پیشرفت در دهه 90 و اضافه شدن هتل‌ها و رستوران‌ها، رایلی همچنان مقصدی برای دور بودن از همه چیز است؛ جایی که مسافران تور تایلند می‌توانند در محیطی طبیعی و به شکل شگفت‌انگیزی زیبا استراحت کنند.

سواحل رایلی

چهار ساحل رایلی (تونسای، رایلی غربی، رایلی شرقی و Ao Phra Nang)، تنها از طریق دریا قابل دسترس هستند و بین صخره‌های بلند قرار گرفته‌اند. ساحل رایلی غربی یکی از اعجاب‌انگیزترین، خیره‌کننده‌ترین و زیباترین سواحل جنوب تایلند است. شما می‌توانید بین سواحل رایلی پیاده‌روی کنید و جذابیت‌های آنها را با هم مقایسه کنید. رایلی غربی، ساحل اصلی منطقه بوده و به مسافران تور تایلند شن‌های نرم و عالی، رستوران‌های ساحلی ساده و بی‌تکلف، محلی‌های خونگرم و جمعیت کوچکی از توریست‌ها را ارائه می‌دهد؛ مسافرانی که به نظر می‌آید تمایلی به رفتن ندارند. ساحل Ao Phra Nang به اندازه بقیه توسعه نیافته و شن‌هایی نرم و ابریشمی دارد. ساحل شرقی رایلی مرکز زندگی شبانه منطقه است. حرف‌های قایق‌رانانی که می‌گویند شما نمی‌توانید با پای پیاده به آنجا برسید را باور نکنید. این ساحل از طریق عبور از میان جنگل قابل دسترس است.

بازدید از غار الماس در تور کرابی

غار الماس، غاری بسیار بزرگ، در زیر صخره‌های آهکی است؛ صخره‌هایی که شبه جزیره رایلی را از باقی استان کرابی جدا می‌کنند. رسیدن به این غار زمان زیادی نمی‌برد. در داخل غار چراغ‌ها و مسیرهای چوبی نصب شده‌اند. این غار متعلق به پارک ملی Hat Noppharat Thara - Mu Koh Phi Phi بوده و در داخل خفاش، سقفی خیلی بلند و گلفهشنگ دارد و یک شگفتی طبیعی واقعی است. رسیدن به انتهای پیاده‌راه زمان زیادی نمی‌برد، چرا که طول غار در حدود 100 متر است. این غار پناهگاه خنکی از گرمای بیرون است و ساختارهای شگفت‌انگیز سنگ‌ها، موقعیت خوبی برای عکس گرفتن در تور کرابی به شما می‌دهند. هزینه ورودی برای مسافران تور تایلند، برای بزرگسالان 40 بات و برای بچه‌ها 20 وات است. توجه داشته باشید که نور داخل غار آنچنان زیاد نیست و تردد برای کسانی که قوه بینایی ضعیفی دارند راحت نیست.

صخره‌نوردی در تور کرابی

رایلی مشهورترین مکان برای صخره‌نوردی در جنوب تایلند است. مسیرهای صخره‌نوردی در اینجا، با سیستم درجه‌بندی فرانسوی، از مبتدی 5a و 6a تا مسیرهای فوق‌العاده سخت 8c را شامل می‌شوند. دماغه بین سواحل رایلی شرقی و آئو فرا نانگ، منطقه‌ای محبوب در بین مسافران تور کرابی بوده و فرصت‌های خوبی بر صخره‌نوردی هم برای مبتدی‌ها، هم برای صخره‌نوردان حرفه‌ای فراهم می‌کند. تورهای صخره‌نوردی همراه با راهنما و مربی، در اطراف بیشتر هتل‌ها و کلبه‌های ساحلی در رایلی قابل دسترس هستند. اگر تجهیزات خود را همراه نیاورده‌اید یا ندارید، نگران نباشید چرا که وسایل لازم برای صخره‌نوردی به طور گسترده‌ای در دسترس است. مطمئن شوید که راهنماها و تجهیزات‌تان را از یک شرکت قابل اطمینان دریافت می‌کنید. شرکت King Climbers یکی از آنها است. این مجموعه یکی از اولین مدرسه‌های صخره‌نوردی در تایلند بوده و راهنماهای آن حداقل 5 سال تجربه این ورزش را دارند. در رایلی آن قدر مسیر وجود دارد که هر صخره‌نوردی را برای سال‌ها مشغول نگه دارد.

بازدید از تالاب مخفی در تور کرابی

با این که رسیدن به این تالاب مشکل است اما اگر جوان هستید یا وضعیت جسمانی خوبی دارید، ارزش این تلاش را دارد. این تالاب با جزر و مد به وجود می‌آید، بنابراین مطمئن شوید که در زمان مد کامل به این مکان می‌روید. در مسیر حسابی کثیف خواهید شد بنابراین لباس مناسب بپوشید. این تالاب در مسیر سواحل رایلی شرقی و غربی قرار گرفته است. کلبه کوچکی در مسیر وجود دارد که در آنجا راهنمایی برای عبور از مسیری امن برای رسیدن به تالاب وجود دارد. مسیری که شما را به تالاب می‌رساند، روبه‌روی آن کلبه قرار دارد و عبور از آن نیازمند داشتن وضعیت فیزیکی مناسب است. شما باید از تپه‌های گل‌آلود بالا رفته و از دره‌ای صخره‌ای پایین بیایید. در برخی مکان‌ها برای پایین آمدن باید از طناب استفاده کنید. مسیرهای گل‌آلود لغزنده هستند و عبور از آنها بیشتر شبیه چهار دست و پا رفتن خواهد بود تا صعود کردن؛ در نتیجه زمانی را انتخاب کنید که باران نباریده باشد. وقتی آنجا رسیدید استخری با آبی آرام را می‌بینید که با صخره‌های بسیار بلند و گیاهان سرسبز احاطه شده است. این منظره شاید برای بسیاری از مسافران تور تایلند زیبا باشد، اما برخی احتمالا ناامید خواهند شد، مخصوصا این که یک پیاده‌روی 45 دقیقه‌ای از مسیرهای سخت و مشکل را پشت سر گذاشته‌اند. اگر در زمان جزر به آنجا بروید با یک استخر گل‌آلود کوچک روبه‌رو خواهید شد. به هیچ عنوان تنهایی به این مکان نروید.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3813

به "بهترین جاذبه های رایلی کرابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های رایلی کرابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید