10 جاذبه طبیعی تور تایلند

به گزارش دور زمین، در مقاله حاضر با 10 شگفتی طبیعی تور تایلند آشنا خواهید شد. کشور تایلند یکی از زیباترین کشورهای دنیا است و دارای جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی خاصی می‌باشد.

10 جاذبه طبیعی تور تایلند

درکشور تایلند مقاصد گردشگری مختلفی برای تمامی سلایق وجود دارد. اگر جزو دوستداران طبیعت هستید، تور تایلند می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای گذراندن تعطیلات برای شما باشد. مناظر فوق‌العاده زیبایی در این کشور وجود دارد؛ از مناظر کوهستانی گرفته تا دریا، دریاچه‌ها، رودخانه، پارک‌های ملی، سواحل زیبا و جزایر مختلف. در تور تایلند شاهد انواع جاذبه‌های طبیعی خواهید بود. اگر تصمیم گرفتید تعطیلات خود را در این کشور خارق‌العاده سپری کنید حتما باید به بازدید چند تا از جاذبه‌های زیر نیز بروید. مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد.

1- آبشار تی لو سو (Thi Lo Su)

آبشار تی لو سو در منطقه حفاظت شده حیات وحش امفانگ (Umphang) واقع شده است و زیباترین آبشار کشور تایلند به حساب می‌آید. این آبشار از ارتفاع 300 متری سرچشمه می‌گیرد و توسط جنگل بکری احاطه شده است و از دفتر مرکزی حراست از حیات وحش توسط مسیری ردگذاری شده قابل دسترسی است و حدود 15 دقیقه پیاده طول می‌کشد. در طول مسیر مکان‌هایی برای توقف و ستایش و لذت بردن از محیط اطراف در آن ارتفاع وجود دارد. البته باید در تور تایلند توجه داشته باشید که تمامی بازدیدکنندگان حتما باید در مسیر تعیین شده حرکت کنند.

2- خائو سوک (Khao Sok)

رشته کوه‌هایی با صخره‌های آهکی و پرتگاه‌های مرتفع ناهموار که تحت تاثیر جنگل‌های بارانی شگفت‌انگیز قرار دارند. پارک ملی خاو سوک/خائو سوک در سال 1980 احداث شد و مساحتی حدود 650 کیلومتر مربع را در بر دارد. از جاذبه‌های اصلی این پارک می‌توان به آبشارهای نامتوک مائه یای (Namtok Mae Yai) و نامتوک سیپ اد چان (Namtok Sip Ed Chan) که آبشاری یازده طبقه است، اشاره کرد. این آبشارها تقریبا در 4 کیلومتری دفتر مرکزی پارک قرار دارند. علاوه بر این جاذبه‌های زیبای دیگری نیز در این پارک ملی وجود دارند؛ جاذبه‌هایی نظیر آبشارها و غارهای زیبا که از مناطق دیدنی تور تایلند به شمار می‌آیند.

3- Tha Pom (کلونگ سونگ نام Klong Song Nam)

نام Klong Song Nam یا Khlong Song Nam در زبان تایلندی به معنای "دو راه آب" است. تالاب زیبای Tha Pom در استان کرابی تایلند واقع شده است. در این مکان می‌توانید طلاقی آب روان و جاری و آب دریا از جنگل‌های مانگرو را مشاهده کنید و یکی از مناطق دیدنی تور تایلند است.

4- غار Tham Lot

Tham Lot یک سیستم غاری عظیم است که در استان مائه هونگ سون (Mae Hong Son) در شمال تایلند واقع شده است. رودخانه نام لانگ (Nam Lang River) از میان این غار جریان دارد و باعث به وجود آمدن گلفهشنگ‌ها و استالاگمیت‌های فوق‌العاده زیبایی شده که یکی از شگفتی‌های تور تایلند را رقم زده است. این مکان زمانی محل سکونت انسان‌های پیش از تاریخ بوده است. علاوه بر این این غار ماوای صدها خفاش است.

5- Mor Hin Khao

Mor Hin Khao که مساحتی حدود 200 کیلومتر مربع دارد، نام یک منطقه کوهستانی است. جنگل‌های این منطقه جزو حوزه حفاظت شده هستند و این مکان از جمله مکان‌های زیبای تور تایلند است که دارای تنوع گسترده‌ای از جاذبه‌های طبیعی مانند صخره‌ها و پرتگاه‌ها وصخره‌های عجیب و غریب می‌باشد.

6- پارک ملی Phu Hin Ronk Kla

این پارک یکی از پارک‌های ملی خاص تور تایلند است که در استان‌های Loei، پیتسانولوک، پتچابون قرار دارد. از ویژگی‌های بارز این پارک ملی می‌توان به کوهستان‌های پرشیب با مجموعه‌ای از جاذبه‌های طبیعی زیبا و اماکن تاریخی اشاره کرد. این پارک دربردارنده انواع سازه‌های طبیعی سنگی است که پوشیده از کل‌های ارکیده، قارچ، سرخس، خزه و گل‌های فصلی هستند.

7- غار Tham Kaew Komon

این غار در بخش شمالی کشور تایلند و در استان مائه هونگ سون قرار دارد. جذابیت و زیبایی این غار به دلیل وجود گلفهشنگ‌های درخشان و پر زرق و برق آن است. جداره‌های درخشان این غار همانند الماس می‌درخشند.

8- پارک ملی دوی اینتانون (Doi Inthanon)

دوی اینتانون هم نام مرتفع‌ترین کوهستان تایلند و هم نام پارک ملی است که در نزدیکی شهر چیانگ مای قرار دارد. رودخانه پینگ (Ping) آبشارهای زیبای خارق‌العاده‌ای را به وجود آورده است که از ان جمله می‌توان به مائه پان (Mae Pan) و Siriphum و Wachirathan و Mae Ya و آبشار Mae Klang اشاره کرد. در جنگل‌های این منطقه می‌توان انواع مختلفی از گل‌ها نظیر گلسنگ، ارکیده وحشی و همینطور گونه‌های مختلفی از پرندگان را در تور تایلند شاهد بود.

9- رودخانه دو رنگ (Maenam Song Si)

Maenam Song Si مکانی است که رودخانه آبی رنگ مون (Mun) به رودخانه قهوه‌ای رنگ Mekong می‌پیوندد. این نقطه در منطقه Khong Chiam قرار دارد. اگر در تور تایلند قصد بازدید از این منطقه را دارید می‌توانید قاقی کرایه کرده و از تماشای آبرفت زیبا لذت ببرید.

10- پارک تاریخی Phu Phra Bat

Phu Phra Bat نام یک پارک جنگلی واقع در استان اودون تانی تایلند، یعنی شمالی‌ترین نقطه تایلند، است. نام این منطقه بر اساس دو رد پا از بودا که در یکی از سنگ‌های درون غار نقش بسته، نامگذاری شده است. مساحت این پارک حدود 13 کیلومترمربع است. اگر می‌خواهید در تور تایلند همزمان هم از جاذبه‌های طبیعی و هم جاذبه‌های تاریخی لذت ببرید، بهتر است بدانید که این پارک جنگلی یک سایت باستان‌شناسی نیز هست که دارای چندین بنای باستانی و اشیایی است که متعلق به دوره ماقبل تاریخ و دوره‌های تاریخی هستند.

انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3786

به "10 جاذبه طبیعی تور تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه طبیعی تور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید