ده جاذبه برتر گردشگری بانکوک

به گزارش دور زمین، بانکوک به عنوان پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر تایلند، بیش از 8 میلیون نفر جمعیت شهری دارد که با احتساب جمعیت حومه این شهر این عدد به 14.5 میلیون نفر می‌رسد. بانکوک یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا است و هر سال بیش از 16 میلیون توریست از آن دیدن می‌کنند. بانکوک شهری بسیار بزرگ است و جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد. اگر اولین بار است که به تور تایلند می‌روید، در زمان اقامت در بانکوک این ده مکان توریستی را در ابتدای لیست بازدیدهای خود قرار دهید.

ده جاذبه برتر گردشگری بانکوک

معبد Wat Arun بانکوک

وات آرون به معنی معبد سپیده دم، معبدی بودایی واقع در کرانه غربی رود چائو فرایا است. این معبد به عنوان یکی از زیباترین و منحصربه‌فردترین معابد در بانکوک شناخته می‌شود. با طراحی زیبا‌، منظره رودخانه و منظره‌ای عالی از بالای معبد (باید از پله‌ها بالا بروید)، وات آرون مکانی عالی برای شروع بازدیدتان در بانکوک است. وات آرون درست آن سوی رودخانه و روبه‌روی Wat Pho قرار دارد، بنابراین شما می‌توانید هر دو معبد را در یک زمان بازدید کنید. برای عبور از عرض رودخانه می‌توانید از قایق‌هایی که هر چند دقیقه یک بار این مسیر را طی می‌کنند استفاده کنید.

قصر بزرگ و Wat Phra Kaew بانکوک

قصر بزرگ واقع در بخش قدیمی شهر بانکوک، مشهورترین جاذبه توریستی بانکوک است. این بنا در سال 1782 ساخته شده و به مدت 150 سال خانه پادشاه تایلند بوده است. درون مجموعه کاخ بزرگ، چندین ساختمان زیبا و دیدنی قرار دارد. مهم‌ترین آنها وات پراکائو است که به معنی معبد بودای زمردین است. برای وارد شدن به Wat Phra Kaew باید لباس مناسب به تن داشته باشید. مردها‌، باید شلوارهای بلند، لباس آستین بلند و کفش به پا داشته باشند و زن‌ها، دامن‌های بلند. اگر لباستان این گونه نباشد، می‌توانید خارج از کاخ لباس مناسب اجاره کنید.

بازار آخر هفته Chatuchak بانکوک

Chatuchak، بزرگترین بازار در تایلند و بزرگترین بازار آخر هفته‌ در دنیا است. این بازار مشهور حدود 15000 غرفه دارد و روزانه حدود 200 هزار نفر از آن بازدید می‌کنند. Chatuchak یکی از پربازدید‌ترین جاذبه‌های توریستی بانکوک است و احتمال توسط هر توریستی که یک بار به تور تایلند رفته بازدید شده است.

معبد Wat Pho بانکوک

Wat Pho یا معبد بودای خوابیده، یکی دیگر از معابد زیبای بخش قدیمی شهر بانکوک است. این معبد به دلیل وجود مجسمه غول پیکر بودای خوابیده‌ای که 46 متر طول دارد‌، مشهور و معروف است. Wat Pho در فاصله کوتاهی از کاخ بزرگ و روبه‌روی Wat Arun قرار دارد. بنابراین شما می‌توانید به راحتی همه این بناهای زیبا را یک جا بازدید کنید.

رودخانه Chao Phraya بانکوک

رود Chao Phraya از داخل بانکوک می‌گذرد و در نهایت به خلیج تایلند می‌ریزد. این رود مهم‌ترین خصیصه شهر بانکوک است و بازدید کردن از شهر از روی این رود سوار بر قایق تجربه بسیار دلچسبی است که می‌تواند به شما کمک کند دید بهتری از بانکوک داشته باشید. از یک سو آسمان‌خراش‌های بزرگ در امتداد رودخانه وجود دارند و از سوی دیگر خانه‌های شناور چوبی برخی بومی‌ها در کنار کانال‌های کوچک.

بازارهای شناور بانکوک

بازار شناور مکانی است که در آن محصولات‌، اغلب میوه‌ها، سبزیجات و غذاهای پخته شده تایلندی روی قایق فروخته می‌شوند. مشهور‌ترین بازار شناور، بازار Domnoen Saduak است که در راچا بوری‌، نزدیک به بانکوک قرار دارد. شما می‌توانید کانال‌های باریک بازار را با تورهای راهنما گشت بزنید. با این که بازار از توریست‌ها پر شده، اما جو آن جا بسیار عالی است. کل بازدید‌، رسیدن از بانکوک تا گشتن در بازار و برگشتن از آن، تقریبا نصف روز زمان می‌برد.

جاده Khaosan بانکوک

شاید باید آن را مشهور‌ترین خیابان بانکوک معرفی کرد؛ Khaosan خیابان کوتاهی است حدود یک کیلومتر در شمال کاخ بزرگ. در این خیابان، محل‌های اقامت ارزان برای کسانی که با بودجه کم سفر می کنند، آژانس‌های مسافرتی که تمام نیازهای شما را برطرف می‌کنند و مغازه‌هایی که تقریبا همه چیز می‌فروشند وجود دارد.

مرکز خرید MBK بانکوک

بانکوک یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید است و MBK یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید بانکوک است. MBK دارای 8 طبقه و در حدود 2000 مغازه و رستوران و تقریبا 100 هزار بازدید کننده در روز است. فروشگاه‌های این مرکز خرید، هم محصولات معتبر و هم نامعتبر می‌فروشند‌، پس مطمئن شوید که برای چه چیزی پول می‌دهید.

جاده‌ی Yaowarat (محله چینی‌های بانکوک)

جاده Yaowarat، در واقع مرکز محله چینی‌های بانکوک است. این محل یکی از مکان‌ها و جاذبه‌های توریستی محبوب بین مسافران تور بانکوک است که شهرت آن به دلیل رستوران‌های زیادی است که در آن وجود دارد.

خانه Jim Thompson در بانکوک

جیم تامسون یک تاجر آمریکایی و مالک یک شرکت ابریشم بود و به عنوان سرگرمی، مجموعه‌ای بزرگ از کارهای هنری آسیای جنوب شرقی داشت. امروزه خانه وی به همراه کلکسیون قابل توجهش، یک موزه است و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تایلند. بازدید درون خانه توسط راهنما انجام می‌گیرد.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3614

به "ده جاذبه برتر گردشگری بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده جاذبه برتر گردشگری بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید