راهنمای سفر به یونان برای کوله پشتی گردها

به گزارش دور زمین، یونان مقصد ایده‌آلی برای یک سفر به‌ یادماندنی است؛ نه تنها به خاطر سواحل زیبا و نفس‌گیرش، معماری منحصر به‌ فردش و غذاهای لذیذ محلی، بلکه به این دلیل که هزینه‌ها در یونان نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است و رفتن به تور یونان، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

راهنمای سفر به یونان برای کوله پشتی گردها

یونان یکی از مقاصد گردشگری محبوب اروپا در فصل تابستان است. گردشگران از سراسر دنیا برای لذت بردن از سواحل آفتابی و سفری به گذشته در شهرهای قدیمی، به یونان سفر می‌کنند؛ کشوری زیبا، ارزان قیمت، با غذاهایی خوشمزه، جزیره‌هایی زیبا و با محیطی گرم و مردمی میهمان‌نواز.

هزینه‌های معمول در تور یونان

اقامت در یونان: بسته به این که کدام بخش از یونان را برای اقامت انتخاب کنید، هزینه‌ی اقامتگاه‌ها از 10 تا 30 یورو برای خوابگاه‌ها و شبی 45 تا60 یورو برای اتاق‌های خصوصی است. این قیمت‌ها در آتن کمتر و در جزایر گران‌قیمتی مانند میکونوس، بیشتر است. در فصل‌های کم‌گردشگر یا off-season، بیشتر اتاق‌ها در حدود 25 یورو قیمت دارند. هزینه‌ی اقامت در هتل‌های ارزان قیمت از حدود 40 یورو برای یک اتاق دو تخته شروع می‌شود. در جزایری مانند میکونوس، اتاق‌ها شبی 55 یورو قیمت دارند. در جزایر و در فصل‌های پر گردشگر مثل ماه‌های جولای و آگوست، باید دو برابر این قیمت را بپردازید.

غذاهای یونان: یونان به خاطر غذاهای محلی‌اش شهرت دارد. هر وعده شام در رستوران، حتی در بخش‌های توریستی در حدود 20 یورو هزینه دارد. اگر نوشیدنی هم سفارش دهید باید در حدود 30 یورو بپردازید. یک وعده غذا در رستورانی لوکس 30 یورو می‌شود. یک ماهی کامل 18 یورو قیمت دارد. اگر تمایل دارید که برای غذا کمتر هزینه کنید، می‌توانید جایرو (gyro) سفارش دهید. یک عدد جایرو 3 یورو قیمت دارد و شما را کاملا سیر خواهد کرد. یک وعده غذا در یک کافه در حدود 11 یورو هزینه دارد. اگر بخواهید خودتان غذایتان را آماده کنید، هزینه‌ی تهیه‌ی مواد خوراکی برای یک هفته در حدود 36 یورو می‌شود. در یونان به راحتی می‌توانید غذای ارزان بخورید.

حمل‌ونقل در یونان: از آن جایی که یونان جزایر متعددی دارد، برای رفت و آمد به این جزایر باید از قایق استفاده کنید. به ازای هر سفر با قایق باید در حدود 36 یورو بپردازید. برای مسیرهای کوتاه‌تر، این مقدار 12 یورو می‌شود. هزینه‌ی سفر از آتن به اکثر جزیره‌ها با قایق در حدود 60 یورو است. هزینه‌ی سفر با قایق‌های کم‌سرعت‌تر و شبانه از 13 یورو شروع می‌شود. اتوبوس‌ها و قطارهای بین شهرهای یونان نیز 20 یورو قیمت دارند. هزینه‌ی استفاده از سیستم قطار شهری آتن، 1.20 یورو به ازای هر مسیر است.

فعالیت‌های تفریحی در یونان: هزینه‌ی بازدید از مکان‌های تاریخی یونان در حدود 12 تا 24 یورو برای هر بلیت خواهد بود. فعالیت‌های تفریحی در جزیره‌ها مثل قایق سواری، چتر سواری با قایق و ... 22 تا 45 یورو هزینه دارند. می‌توانید با پرداخت 20 یورو یک ATV یا خودروی همه‌جارو برای یک روز اجاره کنید. هزینه‌ی تورهای غواصی از 72 یورو شروع می‌شوند.

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در تور یونان

غذاهای ارزان‌قیمت بخورید: ساندویچ‌های جایرو و سایر غذاهای حاضری خیابانی تنها چند یورو هزینه دارند و با پرداخت کمتر از 10 یورو در روز می‌توانید غذای ارزان بخورید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

موتور گازی کرایه کنید: اگر نمی‌توانید از قطار استفاده کنید، یک موتورگازی کرایه کنید. هزینه‌ی اجاره‌ی این وسیله‌ی نقلیه از ماشین بسیار کمتر و راه خوبی برای گشت و گذار و دیدن شهر‌ها و روستاهای مختلف است. هزینه‌ی کرایه‌ی موتورگازی برای یک روز در حدود 14 یورو است.

از مناطقی که مقصد اصلی گردشگران تور یونان هستند، فاصله بگیرید: یونان، کشور ارزانی است. ارزانتر هم می‌شود اگر از جزایر توریستی و مقاصد گردشگری پرطرفدار آن صرف نظر کنید. پس، از جاهای شلوغ و پرگردشگر دوری کنید؛ خواهید دید که قیمت‌ها حداقل سی درصد کاهش پیدا می‌کنند.

قایقهای شبانه را رزرو کنید: اگر می‌خواهید به تعداد زیادی از جزایر یونان سر بزنید و از دیدن آنها لذت ببرید، هزینه‌های شما افزایش خواهد یافت. از قایق‌های شبانه استفاده کنید. با این کار هم هزینه‌ی جابه‌جایی شما نصف می‌شود و هم هزینه‌ی اقامت شما به اندازه‌ی یک شب، کمتر می‌شود.

بلیت قایق را از قبل تهیه کنید: اگر بلیت‌های قایق‌ها را از دو ماه قبل رزرو کنید، هزینه‌های حمل‌و‌نقل شما 25 درصد کاهش پیدا می‌کند.

بهترین کارها برای انجام دادن و بهترین مکان‌ها برای دیدن در یونان

از آکروپولیس آتن بازدید کنید: مجموعه‌ی تاریخی آکروپولیس در آتن، بنایی باشکوه و دیدنی و بهترین مکان برای یادگیری بیشتر درباره‌ی تاریخ یونان و آتن است، همزمان با این که در این محل منظره‌ای عالی از شهر را خواهید دید. در تابستان، این منطقه مملو از گردشگر است.

به گذشته یونان سفر کنید: یونان جایی است که تمدن غرب از آن شروع می‌شود. هر جا که چشم بیاندازید، خرابه‌هایی مربوط به چند هزار سال قبل را خواهید دید. از دیدن شهر آتن، موزه‌ها، مجموعه‌ی تاریخی آکروپولیس و آگورا شروع کنید. سپس به دیدن آثار تاریخی شهرهای باستانی دلفی، اسپارت و کرت (Crete) بروید. اگر به تاریخ علاقه‌مند باشید، قطعا از رفتن به تور یونان لذت خواهید برد.

از سواحل یونان بازدید کنید: جزایر یونان از کرت و سانتورینی (Santorini) گرفته تا کورفو (Corfu) از بهترین و زیباترین جزایر دنیا هستند. در این جزایر می‌توانید از آفتاب، تماشای بام آبی خانه‌ها و شن‌های سفید ساحل لذت ببرید. سانتورینی یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای گذراندن ماه‌عسل است. جزیره‌های کمی دورتر مانند Rhodes (رودس)،  Kos و جزایر سمت شرق یونان ارزش بازدید را دارند. در فصل تابستان بیشتر جزیره‌های یونان پر از گردشگر هستند، پس فراموش نکنید که از قبل برنامه‌ریزی و رزرو کنید.

در جشنواره‌ی هِلِنیک (Hellenic Festival) آتن شرکت کنید: تابستان‌ها فستیوال مشهوری در آتن برگزار می‌شود که شامل اجرای مراسم مختلف، تئاتر و کنسرت‌های متعدد است. این جشنواره یکی از برترین رویداد‌های فرهنگی در یونان است. اگر سفرتان به یونان با این جشنواره هم‌زمان باشد، خواهید دید که مردم یونان چقدر به گذشته‌ی خود افتخار می‌کنند.

از دشت المپیای یونان دیدن کنید: از بقایای المپیا، جایی که بازی‌های مشهور المپیک آغاز شده‌اند، دیدن کنید. معبد بازسازی شده‌ی زئوس نیز در المپیا قرار دارد.

از صخره‌های متئورا (Meteora) یونان دیدن کنید: این منطقه به خاطر صومعه‌هایی که در بالای صخره‌ها قرار گرفته‌اند، شهرت دارد. در بالای صخره‌ها، چشم‌انداز زیبایی انتظار شما را می‌کشد. در گذشته بیش از بیست صومعه در این منطقه وجود داشته که امروزه تنها شش تای آنها باقی مانده است.

در جزیره‌ی کورفو از آفتاب و ساحل لذت ببرید: یونان، جزایر و سواحل متعددی دارد که سواحل آفتابی کورفو در جنوب یونان یکی از بهترین آن‌ها است. این منطقه یکی از مقاصد محبوب گردشگران جوان است.

آثار تاریخی شهر باستانی دلفی (Delphi) یونان را ببینید: دلفی یک شهر تاریخی دیدنی و قابل توجه است. این جا جایی است که پیشگو Oracle با Apollo در ارتباط بود و از او برای کسانی که به دنبال بخت خوب بودند راهنمایی می‌گرفت.

در مدت تور یونان به تور غار نوردی ملیسانی (Melissani Cave) بروید: با استفاده از تورهای قایق‌سواری می‌توانید از این غار زیبا و حیرت‌انگیز بازدید کنید. بدون شک از قایق‌سواری در آب‌های لاجوردی این غار در حالی که دیوارهای عظیم و باشکوه آن شما را احاطه کرده‌اند، لذت خواهید برد.

از کوه Olympus یونان دیدن کنید: کوه الیمپوس خانه خدایان باستان یونان است. از اینجا بوده که خدایان به مردم فانی حکم می راندند. از شهر Litochoro می‌توانید به سمت کوه حرکت کنید. حرکت به سمت بالای کوه حسی مرموز دارد، و خواهید فهمید که چرا مردم یونان فکر می‌کردند این جا خانه خدایان بوده است.

از دره Samariá یونان دیدن کنید: برای کسانی که به گشت‌و‌گذار در طبیعت علاقه‌مند هستند، این دره مکانی ایده‌آل برای تفریح است. البته پیاده‌روی و گردش در این دره‌ی زیبا کار ساده‌ای نیست، اما هم ورزشی فوق‌العاده خواهد بود، هم مناظر و چشم‌اندازهای زیبایی را در معرض دید شما قرار خواهد داد و موقعیت‌های بی‌نظیر و زیبایی برای عکاسی خواهید داشت. بیشتر افراد به خاطر سواحل به یونان سفر می‌کنند، در نتیجه گردشگران کمی را در مسیرهای پیاد‌ه‌روی این دره خواهید دید.

در کارناوال پاترا (Patra) یونان شرکت کنید: هر سال در اواسط ماه ژانویه، شهر پاترا میزبان این جشنواره‌ی یک ماه و نیمه است. در این جشنواره، رویداد‌های کوچک و بزرگ مختلفی از جمله شوی لباس برگزار می‌شود. برای این که در این ایام به یونان سفر کنید و از شرکت در این جشنواره‌ی پر‌شور‌ و‌ هیجان لذت ببرید، بهتر است برای رزرو هتل از قبل اقدام کنید.

از موزه‌ی باستان‌شناسی هراکلیون (Heraklion) یونان دیدن کنید: این موزه، دومین موزه‌ی باستان‌شناسی بزرگ یونان بعد از موزه‌ی آتن و یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی جزیره‌ی کرت است. مجموعه‌های تاریخی شگفت‌انگیز و نفیسی در این موزه وجود دارند که بازمانده‌هایی از تمدن کرتی‌ها از دوران نوسنگی تا امپراتوری روم را در بر می‌گیرند.

به جزیره‌ی سانتورینی (Santorini) یونان سفر کنید: اگر چه یونان جزایر متعددی دارد، اما اکثر افراد معتقد هستند که سانتورینی از همه زیباتر و دیدنی‌تر است. در کنار مناظر شگفت‌انگیز ساحلی در سانتورینی می‌توانید از کمپ‌های ساحلی و غواصی اسکوبا نیز لذت ببرید. با وجود این که سانتورینی یکی از مقاصد گردشگری محبوب یونان است اما قیمت‌ها همچنان مقرون به صرفه‌تر هستند. بدون شک آثار تاریخی بخش‌های جنوبی جزیره، توجه علاقه‌مندان به تاریخ را جلب خواهد کرد.

از معبد زئوس (Temple of Olympian Zeus) یونان بازدید کنید: زمانی که در آتن به گشت‌و‌گذار مشغول هستید، یکی از مکان‌های تاریخی که حتما باید از آن دیدن کنید، معبد زئوس است. 700 سال ساخت این معبد باشکوه قرن ششمی به طول انجامید. تعداد زیادی ستون در این مجموعه وجود دارند که هنوز پابرجا هستند و البته تعداد زیادی از آن‌ها سقوط کرده‌اند. این معبد بدون شک یکی از باشکوه‌ترین مناظری است که در تور یونان خواهید دید.

انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3024

به "راهنمای سفر به یونان برای کوله پشتی گردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به یونان برای کوله پشتی گردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید