تهدید بمب گذاری 9 هواپیما را در آمریکای لاتین زمین گیر کرد

به گزارش دور زمین، به دلیل ارائه گزارش تهدید به بمب گذاری به اداره هوانوردی مسافرتی شیلی، 9 هواپیما در حریم هوایی کشورهای شیلی، آرژانتین و پرو مجبور شدند تا به صورت اضطراری تغییر مسیر دهند و به زمین بنشینند.

تهدید بمب گذاری 9 هواپیما را در آمریکای لاتین زمین گیر کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، دست کم دو هواپیما برای خطوط هوایی LATAM و سه فروند دیگر برای خطوط هوایی Sky شیلی بودند که از خطوط هوایی ارزان قیمت در این کشور هستند.

ویکتور ویالوبوس کویائو، مدیر اجرایی اداره هوانوردی مسافرتی شیلی گفت، 11 مورد تهدید روز پنجشنبه گرفتن نموده است که دو مورد جعلی و 9 مورد دیگر مربوط به پروازهای موجود بود.

وی ادامه داد، تمامی هواپیماها پس از جستجو، خالی از هرگونه مواد منفجره یافت شدند و دست کم به یک هواپیما بعدا اجازه پرواز مجدد داده شد.

این مقام مسئول همچنین گفت که تماس ها درباره هشدار به بمب گذاری در هواپپماها به دفاتر LATAM و اداره هوانوردی مسافرتی شیلی و پلیس در حال حاضر ردگیری گردیده تا ماهیت اصلی تماس گیرنده یا گیرندگان فاش گردد.

این مقام مسئول اداره هوانوردی مسافرتی شیلی به خبرنگاران در فرودگاه سانتیاگو گفت: ما همواره در پروازها یک یا دو چمدان جامانده داریم و این عادی است اما این مورد استثنایی بود.

اداره هوانوردی مسافربردی شیلی در گزارشی اعلام نمود، پرواز LATAM 2369پرو که قرار بود در سانتیاگو فرود بیاید، به دلیل این تهدید به بمب گذاری مجبور شد در شهر پیکاسو، جنوب پرو به زمین بنشیند.

وزارت حمل و نقل پرو اعلام نمود که در این فرود اضطراری به کسی آسیب نرسید و تیم خنثی سازی بمب به محل رفتند تا علت را جستجو نمایند. اوضاع تحت کنترل است.

پرواز خط هوایی 524Sky نیز که از شهر مندوزا، آرژانتین پرواز نموده بود، پیش از ادامه مسیر به سمت روزاریو در این کشور، مجبور شد تا در سانتیاگو فرود اضطراری داشته باشد.

این خط هوایی اعلام نمود که یکی دیگر از پروازهایش به دلیل تهدید بمب گذاری نتوانست از فرودگاه سانتیاگو پرواز کند.

پرواز 800 LATAM که از آکلند، نیوزیلند پرواز نموده بود، در سانتیاگو مجبور به فرود اضطراری شد.

منبع: isna.ir
انتشار: 15 شهریور 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 85

به "تهدید بمب گذاری 9 هواپیما را در آمریکای لاتین زمین گیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید بمب گذاری 9 هواپیما را در آمریکای لاتین زمین گیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید