تدوین طرح سامان دهی پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه ها

به گزارش دور زمین، معاون آموزشی وزارت علوم از تدوین طرح ساماندهی پذیرش دانشجویان دکتری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در این وزارتخانه اطلاع داد و گفت: این طرح اواسط مهر ماه جاری تدوین و برای اجرا به دانشگاه ها ابلاغ خواهد شد.

تدوین طرح سامان دهی پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه ها

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گفت وگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب به مهمترین رویکرد وزارت علوم همزمان با شروع سال تحصیلی جدید در دانشگاه ها اشاره نمود و گفت: یکی از مهمترین آیین نامه های وزارت علوم که اخیرا به دانشگاه ها ابلاغ گردیده آیین نامه یکپارچه سازی آموزش عالی است که در حال حاضر به دانشگاه ها ابلاغ گردیده و این مراکز در حال اجرایی کردن آن هستند.

وی در ادامه توضیح داد: یکی دیگر از موضوعات مهم و مورد توجه در بحث آموزش عالی تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در پذیرش کنکور است که این موضوع از طرف شورای سنجش و پذیرش لازم الاجرا گردیده است. اما با توجه به اینکه ین موضوع اعتراضاتی از سوی داوطلبان را به همراه داشت، تصمیم به بازنگری این تبصره داریم و در این زمینه اگر تغییری حاصل گردد به اطلاع داوطلبان خواهیم رساند؛ ضمن اینکه تاکنون در این زمینه تصمیم گیری نگردیده و در صورت اتخاذ مواضع جدید از کنکور سال آینده اجرایی خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم از تدوین طرح ساماندهی دانشجویان دکتری در این وزارتخانه اطلاع داد و گفت: کوشش می کنیم تا اواسط مهرماه جاری طرح ساماندهی دوره های دکتری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تدوین و به دانشگاه ها ابلاغ گردد.

دکتر شریعتی نیاسر اعلام کرد: فاز اول طرح ساماندهی دوره های تحصیلی در وزارت علوم اجرایی گردیده است و امیدوار هستیم با تدوین طرح فوق، پذیرش دوره های دکتری را نیز ساماندهی کنیم.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: در حال حاضر ظرفیت پذیرش دانشجویان دوره دکتری سالیانه تعداد 24 هزار نفر است و در سال نیز حدود 20 هزار دانشجوی دکترا فارغ التحصیل می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 883

به "تدوین طرح سامان دهی پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین طرح سامان دهی پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید