تازه ترین نظرسنجی ها: عشق آباد و بیروت در فهرست گرانترین شهرهای دنیا

به گزارش دور زمین، نتایج آخرین تحقیقات و نظرسنجی های موسسه مرسر درباره گرانترین و پرخرج ترین شهرهای دنیا برای کار و مهاجرت منتشر شد.

تازه ترین نظرسنجی ها: عشق آباد و بیروت در فهرست گرانترین شهرهای دنیا

در این گزارش عواملی چون میانگین نرخ حمل و نقل، مراقبت های بهداشتی، پوشاک و تفریح و خرید مایحتاج اولیه زندگی مورد آنالیز نهاده شده است.

این موسسه تحقیقات خود را در 209 شهر و پایتخت دنیا انجام داده است.

نتایج نظرسنجی ها و تحقیقات نشان می دهند که تغییراتی در فهرست گرانترین شهرهای دنیا برای مهاجرت و کار نسبت به سال گذشته اجرا شده اما تغییرات عمده ای در فهرست ده شهر گران دنیا ایجاد نشده است.

عشق آباد حائز رتبه یک گرانترین شهر دنیا

سال جاری در عین شگفتی مقام اول گرانترین شهر دنیا برای کار و مهاجرت ازآن عشق آباد، پایتخت ترکمنستان شد. شگفتی به این دلیل که عشق آباد مانند دیگر شهرهای گران دنیا مرکز تجارت دنیای و یا بورس اقتصاد آزاد نیست. اما به نظر می رسد بحران های اقتصادی سال های اخیر این شهر را با مسائل اقتصادی عمده و تورم بی سابقه روبرو نموده است.

هنگ کنگ همچنان در فهرست گرانترین شهرهای دنیا

هنگ کنگ، دومین شهر گران دنیا است. این شهر به دلیل قیمت های بسیار بالای اجاره برای فضاهای بسیار ناچیز سکونت در صندلی دوم گرانترین شهر دنیا برای کار و مهاجرت نهاده شد. کارشناسان دلیل سقوط یک پله ای هنگ کنگ در فهرست گرانترین شهرهای دنیا را اعتراضات خیابانی و تاثیر آن بر اقتصاد شهر می دانند.

عدم ثبات سیاسی و ناآرامی ها، عامل صعود بی سابقه بیروت

سومین شهر گران دنیا برای کار و مهاجرت نیز آسیایی است. بیروت، پایتخت لبنانی که در دو سال اخیر دستخوش کم سابقه ترین بحران اقتصادی، عدم ثبات سیاسی و ناآرامی های داخلی بوده است. بیروت همچون زوریخ، هنگ کنگ و توکیو مرکز تجارت نیست. این شهر در سال گذشته در صندلی 45 ام این لیست قرار داشت.

ارزان ترین شهرهای دنیا برای مهاجرت و کار کدام ها هستند؟

این شهرها به ترتیب بیشکک، پایتخت قرقیزستان، تفلیس در گرجستان، تونس، پایتخت تونس و برازیلیا پایتخت برزیل هستند. این شهرها در انتهای جدول گرانترین شهرهای دنیا برای مهاجرت و کار قرار دارند.

در میان دیگر شهرها و پایتخت های مشهور دنیا که معمولا جایی در این لیست دارند باید به نیویورک در صندلی 14 و لندن در رتبه 18 اشاره نمود. سیدنی، مهم ترین شهر استرالیا هم با 35 پله صعود در صندلی 31 نهاده شد.

پاریس، توریستی ترین شهر دنیا مقام سی و سوم خود را حفظ کرد. دوی در صندلی 42 و مسکو رتبه 62 را بدست آورد.

منبع: یورونیوز
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4446

به "تازه ترین نظرسنجی ها: عشق آباد و بیروت در فهرست گرانترین شهرهای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین نظرسنجی ها: عشق آباد و بیروت در فهرست گرانترین شهرهای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید