تأثیر معدل 3 سال آخر در کنکور افزایش می یابد

به گزارش دور زمین، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کوشش دانش آموزان صرفا برای جلسه کنکور توضیح داد: در راستای تشویق دانش آموزان و افزایش تمرکز آن ها در طول دوره های تحصیلی، تأثیر معدل 3 سال آخر در کنکور افزایش می یابد.

تأثیر معدل 3 سال آخر در کنکور افزایش می یابد

به گزارش ایسنا، یوسف نوری در آیین افتتاحیه سال بین المللی علوم پایه که در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار گردید، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر توسعه علوم پایه و تبدیل آن به عرف، اظهار کرد: علوم پایه زمینه کاهش چالش های اجتماعی، فنی، علمی و نقشه راهی برای بهبود رفاه جمعی برای نسل های امروز و آینده را فراهم می نماید.

وی با اشاره به توسعه علوم پایه به وسیله آموزش و پرورش افزود: تبدیل علوم پایه به عرف از اهداف آموزش و پرورش است که باید زمینه آن ایجاد گردد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بر موضوع جنبش نرم افزاری و فراوری علم بیان نمود: در راستای دست یابی به این هدف باید دوره های مطالعاتی و پژوهشی پس از مقطع دکترا در دانشگاه های کشور ایجاد گردد.

نوری با تأکید بر اهمیت خلاقیت محور بودن دانش آموزان ادامه داد: روش های حافظه محور نه تنها تأثیری بر رشد و خلاقیت دانش آموزان ندارد بلکه پس از مدتی مطالب به فراموشی سپرده می گردد.

وی اعلام نمود: اما روش های خلاقیت محور علاوه بر ایجاد پویایی در بین دانش آموزان زمینه بروز استعداد ها و خلاقیت آن ها را نیز فراهم می نماید.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به کوشش دانش آموزان صرفا برای جلسه کنکور توضیح داد: در راستای تشویق دانش آموزان و افزایش تمرکز آن ها در طول دوره های تحصیلی، تأثیر معدل 3 سال آخر در کنکور افزایش می یابد.

نوری با اشاره به ضرورت تغییر بعضی از برنامه های درسی گفت: باید چیستی و چرایی درس خواندن به دانش آموزان آموزش داده گردد تا با علم به اهمیت آموزش، وارد مدرسه شوند که در اینصورت دانش آموز موفقی تربیت نموده ایم.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر فلسفه علم را از همان دوره ابتدایی به دانش آموزان یاد دهید افزود: آموزگاران نقش پر رنگی را در زمینه بیان فلسفه و اهمیت آموزش برای دانش آموزان، دارند.

وی با بیان این که محتوای آموزشی نیز صرفا کتاب نیست، بیان نمود: محیط مدارس باید به گونه ای باشد که زمینه و عرصه های تربیت و آموزش را بر اساس اصول علمی فراهم کند.

شایان ذکر است، آیین افتتاحیه سال بین المللی علوم پایه برای پیشرفت پایدار با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار گردید.

سازمان جهانی یونسکو نوامبر سال 2019در قطعنامه چهلمین کنفرانس عمومی خود، سال 2022را سال بین المللی علوم پایه نامگذاری کرد. هدف از این اقدام توجه بیشتر به اهمیت و نقش علوم پایه در درک و حل چالش های اجتماعی، فنی، علمی و تهیه نقشه راهی برای بهبود رفاه جهانی برای نسل های فعلی و آینده است.

سال 2022به مناسبت 100سالگی جایزه نوبل که در سال 1922به نیلز بوهر فیزیکدان دانمارکی به خاطر تحقیقات وی در ساختار اتم ها و تشعشعات ناشی از آن ها تعلق گرفت و بعلاوه به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس اتحادیه بین المللی فیزیک محض و کاربردی (IUPAP) به میزبانی کشور بلژیک در همین سال، به نام سال بین المللی علوم پایه نامگذاری شد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5083

به "تأثیر معدل 3 سال آخر در کنکور افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر معدل 3 سال آخر در کنکور افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید