آشنایی با بهترین کبابی های تهران

به گزارش دور زمین، یکی از معروف ترین غذاهای مورد علاقه مردم خاورمیانه، کباب است؛ در تهیه این غذا بیشتر از گوشت قرمز بره یا گوساله به همراه پیاز و ادویه جات استفاده می گردد. برا پخت این غذا گوشت را به سیخ فلزی یا چوبی می کشند و در برابر آتش مستقیم قرار می دهند تا کاملا پخته گردد. لازم به است که هر چه قطر کباب بیشتر باشد مدت زمان بیشتری لازم دارد تا کاملا طبخ گردد. معروفترین انواع کباب ها را می توان کباب چنجه، کباب ترش، کباب کوبیده، کباب برگ، کباب سلطانی، کباب دوش، جوجه کباب، کباب شیشلیک، کباب بختیاری و… نامید. با توجه به جذابیت این موضوع ما در ادامه این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره بهترین کبابی های تهران اطلاعات لازم و کافی را خدمات بدهیم تا اینبار برای خوردن کباب به سمت یکی از آن ها بروید.

آشنایی با بهترین کبابی های تهران

رستوران مسلم

خوب اولین رستورانی که در لیست بهترین کبابی های تهران می خواهیم معرفی کنیم، مسلم است. این رستوران در منطقه سبزه میدان واقع شده است و به محض این که شما وارد این میدان بشوید، از صف های طولانی که برای خرید غذا از مسلم ایستاده اند می توانید متوجه موقعیت قرار دریافت این رستوران بشوید. به طور معمول فضای این رستوران بسیار شلوغ است و مردم شانه به شانه هم روی میزها نشسته اند. پیشنهاد می کنیم که در این رستوران حتما ته چین و باقالی پلو با گوشت گردن را در این رستوران حتما امتحان کنید! گفتنی است که بگوییم این رستوران مدت زمان کمی است که شروع به کار نموده و تنها 15 سال از سال تاسیس آن می گذرد.

آدرس: بازار، نبش سبزه میدان، کوچه حج رحیم خان،پلاک4

رستوران شمشیری

یکی دیگر از بهترین کبابی های تهران رستوران شمشیری است که سال های زیادی است در تهران در حال فعالیت است و به قول معروف کباب هایش حرف ندارند!

صاحب این رستوران حاج محمد حسن شمشیری در سال 1340 از جهان رفت و تقریبا 20 سال قبلتر از مرگش چلوکبابی آبرومندی در بازار تهران راه اندازی کرد. محمد حسن شمشیری از بازاریان متمول تهران بوده است.

رستوران شمشیری هم از لحاظ کیفیت و ارائه خدمات شباهت بسیاری به رستوران شمشیری دارد و باید تحمل ماندن در صف های طولانی را داشته باشید.

شعبه 1 (رستوران): بازار، سبزه میدان

شعبه 2 (بیرون بر): بلوار اندرزگو بین کاوه و قیطریه

رستوران نایب

رستوران نایب هم نامی آشنا و معروف است که از 130 سال پیش تاکنون در کلاس خود را که به مشتریان خود غذاهای درباری ارائه می دهد توانسته حفظ کند. شعبه اصلی این رستوران در بازار صحاف ها واقع شده، اما نسل های بعدی خانواده نایب شعبه های دیگری هم در نقاط مختلف تهران تاسیس کردند. کسانی که عاشق چلوکباب باشند حتما نایب در لیست شکم گردی هایشان واقع شده است.

رستوران شرف الاسلامی

یکی از قدیمی ترین، معروف ترین و بهترین رستوران ها که می توانید بهترین کباب های تهران را در آن میل کنید بدون شک رستوران شرف الاسلامی است. شهرت این رستوران به حدی است که بسیاری تنها برای غذا خوردن در این رستوران هم که شده به منطقه بازار می آیند. این رستوران بسیار قدیمی است و در راسته پشت مسجد امام (مسجد شاه سابق) قرار گرفته است. این رستوران به صورت خانوادگی اداره می گردد و چندین نسل است که در بازار فعال است و به همین دلیل بسیار مورد اعتماد کسبه و مغازه داران واقع شده است. فضای داخل این رستوران به سبک و سیاق قدیم باقی مانده و شما را به یاد چلوکبابی های قدیم می اندازد. از طرفی تقریبا هر زمان که برای ناهار به این رستوران مراجعه کنید با صفی طویل روبرو خواهید شد، اما سرویس دهی سریع و حرفه ای رستوران زیاد شما را منتظر نگه نمی دارد و با کمی انتظار می توانید جای خالی پیدا کنید و غذایتان را بخورید. غذاهای رستوران شرف الاسلامی همگی پرملات و چرب و چیلی و به اصطلاح بازاری پسند هستند، بنابراین اگر نتوانستید یک پرس غذا را به تنهایی تمام کنید خیلی تعجب نکنید. از جمله بهترین غذاهای این رستوران می توان به ته چین، شیشلیک، باقالی پلو با ماهیچه و زرشک پلو با مرغ اشاره نمود که حجم و کیفیتی رضایت بخش دارند.

آدرس: بازار تهران، پشت مسجد امام، داخل حیاط مسجد، سرای اردیبهشت، رستوران شرف الاسلامی

رستوران قدح

از دیگر رستوران هایی که جز بهترین کبابی های تهران محسوب می گردد، قدح نام دارد. این رستوران در بازار فرش تهران جا خوش نموده و به اندازه ای معروف است که صاحب آن حتی به نصب تابلو هم نیازی پیدا ننموده است. آمریکایی هم بگردد. طعم خاص کباب های رستوران قدح را شاید در جای دیگری نتوانید تجربه کنید طعم گوشت تازه محلی میدهد. برنج ایرانی در کنار کره محلی و ته چین زعفرانی تصویر کامل کباب اصیل تهرانی است.

آدرس: خیابان خیام، روبروی مسجد سید نصرالدین، خیابان شهید کربلایی، پلاک 76

رستوران ریحون

یکی دیگر از بهترین کبابی های تهران که می توانید در آن یک وعده غذای تمام عیار میل کنید، رستوران ریحون در خیابان جردن است. طی سال ها فعالیتی که این رستوران در طبخ انواع و اقسام کباب های ایرانی داشته توانسته با کیفیت به نام و آوازه ای که می خواسته برسد و به یکی از بهترین کبابی های تهران تبدیل بگردد. ریحون و پنیر و نان سنگک داغ در کنار کوبیده های معرکه و لذیذ و شیشلیک هایی ترد و بینظیر و جوجه هایی خوشمزه که با بهترین و با کیفیت ترین گوشت های کشتار روز طبخ میشوند، روز خوبی را برای شما خواهد ساخت.

آدرس: جردن، بالاتر از تونل نیایش، خیابان کاج آبادی، پلاک 18

رستوران نوید

رستوران نوید در خیابان سهروردی هم یکی دیگر از گزینه هایی است که در لیست بهترین کبابی های تهران قرار می گیرد و همیشه غلغله است. این رستوران همیشه با استقبال خوبی روبرو است و طعم غذاهای آن همراه به یادتان خواهد ماند. علاوه بر طعم خوبی که غذاهای این رستوران دارا می باشد موقعیت قرار گیری آن در یکی از پر رفت و آمدترین خیابان های تهران سبب شده تا مشتریان زیادی داشته باشد. نوید یک رستوران با سرویس دهی معمولی و تقریباً قدیمی است، لذا اگر انتظار گارسون های حرفه ای و ظروف آنچنانی را دارید، نوید گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

آدرس: خیابان سهروردی شمالی، خیابان خرمشهر، بعد از خیابان گلشن

خانه کباب شمرون

از دیگر کباب فروشی های معروف و محبوب شهر تهران می توان به خانه کباب شمرون که در میدان تجریش واقع شده است نیز اشاره نمود. این رستوران با توجه به کیفیت خوبی که دارا می باشد یکی از بهترین کبابی های تهران است و جا برای نشستن شما نیست و باید کمی صبر کنید تا افرادی از روی جایگاه های رستوران بلند شوند تا برای شما جا باز گردد. کباب های خوشمزه که از بهترین و تازه ترین مواد اولیه و با صد در صد گوشت گوسفند تهیه شده اند در کنار نان داغ و سبزیجات خوشمزه یک روز خوب را برای شما در شمرون خواهند ساخت.

این رستوران با سرویس دهی عالی و برخورد مناسبی که کارکنان آن با مشتریان دارند سبب شده اند که فضای دلپذیری را به وجود بیاورند. کباب بره و کباب لقمه گوسفندی را در این رستوران از قلم نیاندازید.

آدرس: میدان تجریش، ضلع شمال شرقی میدان

کباب سرای منصور

خوب نوبت به کباب سرای منصور که یکی از اسم و رسم دارترین کبابی های تهران است می رسد. این رستوران برای شکم بازها بسیار نام آشناست و به عقیده بسیاری از افراد کباب های منصور جز بهترین کباب های ایران است. این رستوران در خیابان ولیعصر واقع است و محیط نسبتا ساده و بدون تجملاتی را دارا می باشد. رستوران منصور شعبه های غیر اصل زیادی دارد که نباید فریب نام آن ها را بخورید. حواستان باشد که در ساعات پایانی شب و روزهای تعطیل، منصور به شدت شلوغ است و باید آمادگی ایستادن در یک صف را داشته باشید.

آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان شهید بهشتی، جنب پله اول

رستوران ارکیده

یکی دیگر از رستوران هایی که نام آن را حتما شنیده اید، رستوران ارکیده است. این رستوران که عده زیادی را یاد جاده چالوس می اندازد رستوران رویایی است که در آن می توانید بهترین غذاهای ایرانی را میل کنید. یک شعبه از این رستوران فوق العاده در خیابان آرژانتین است، کباب های آماده شده از بهترین و با کیفیت ترین گوشت ها که در سیخ های بلند نیم متری سرو میشوند، در کنار تیم گارسون حرفه ای و محیطی خوب و آرامش بخش که می تواند اوقات خوشی را برای شما فراهم بیاورد.

آدرس: میدان آرژانتین، نبش خیابان الوند

رستوران حاج فضل الله گلپایگانی و پسران

خالی از لطف است که نام تمام بهترین کبابی های تهران را ببریم اما کباب های حاج فضل الله گلپایگانی و پسران خالی بماند. این رستوران که در خیابان لبافی نژاد قرار گرفته صبح ها بوی حلیم بوقلمون آن و ظهرها و شب ها بوی کباب های بی نظیر آن همه جا را پر می نماید و کمتر کسی است که بتواند در برابر کباب های گلپایگانی مقاومت کند. در کبابی حاج فضل االله از ساعت 12 به مشتری فیش داده می گردد، گوشت را همانجا چرخ و به یاری دستگاه، سیخ می زنند و مشتری می تواند همه این مراحل را از نزدیک ببیند، البته که به غیر از کوبیده، جوجه ها و چنجه های حاج فضل الله هم لذیذ است.

آدرس: خیابان ولیعصر، خیابان لبافی نژاد، بین فخر رازی و 12فروردین، پلاک 198

دیگر کبابی های معروف تهران

  • کبابی شب های تهران

آدرس: هفت تیر، ابتدای خیابان کریم خان، نرسیده به خیابان خردمند شمالی

  • رستوران کبابسرای محمد

آدرس: خیابان دولت، بعد از سه راه نشاط

  • کبابی بهار

آدرس: هفت تیر، خیابان بهار شیراز، ابتدای خیابان بهار

  • کباب و جگرکی گلها

آدرس: ابتدای میدان گلها

منبع: الی گشت
انتشار: 18 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1765

به "آشنایی با بهترین کبابی های تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بهترین کبابی های تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید