15 ایده برای خرید بهترین سوغاتی های تایلند

به گزارش دور زمین، تایلند، کشوری که به سرزمین لبخندها معروف است بهشت خریداران محسوب می‌شود. بازارهای مختلفی برای خرید در این کشور وجود دارند؛ اعم از بازارهای خیابانی، بازارهای آخر هفته، بازارهای شناور و بازار آخر هفته چاتوچاک که دارای شهرت جهانی است. حقیقت این است که محصولات بسیار متنوعی در این کشور تولید می‌شود که شامل مواد غذایی، پارچه، زیورآلات و دیگر اقلام قابل توجهی است که در دیگر مناطق پیدا نمی‌کنید. در این کشور بازارها، مغازه‌ها، پاساژها و مراکز خرید همگی پر از کالاهای متنوعی هستند و بهترین موقعیت برای خرید یک یادگاری از تور تایلند و سوغات برای دوستان و اعضای خانواده است.

15 ایده برای خرید بهترین سوغاتی های تایلند

اگر به دنبال خرید یک سوغاتی خوب از تور تایلند هستید، در این مقاله ایده‌هایی برای خرید بهترین هدایا و سوغاتی ها را در اختیار شما می‌گذاریم:

سس‌ها و ادویه‌های تایلندی

شهرت تایلند به غذاهای تایلندی است که مزه خود را مرهون ادویه‌ها، سس‌ها و گیاهانی است که به آن‌ها اضافه می‌شود. خرید سس‌ها و ادویه‌های تایلندی یکی از واجبات تور تایلند است البته به شرطی که بخواهید در خانه خود نیز از طعم و مزه منحصر به فرد این غذاها لذت ببرید. بنابراین حتما چند بسته ادویه یا سس فلفلی تند را خریداری کنید. سس‌ها و ادویه‌ها یکی از بهترین سوغات های سفرتان هستند و در سراسر کشور یافت می‌شوند. در مغازه‌های بدون گمرکی فرودگاه بین المللی Suvarnabhumi بانکوک بسته‌های تجاری معتبر سس و ادویه تایلندی به فروش می‌رسد. برای خروج مود غذایی حتما باید تمامی مراحل و مقررات مربوط به ترخیص گمرکی را طی کنید. برای خرید سس و ادویه نیز بهترین راه، خرید از بسته‌بندی‌های تجاری معتبر است تا از بروز هر گونه مشکل گمرکی هنگام بازگشت جلوگیری کنید.

فیل، یکی از بهترین سوغات های تور تایلند

اشتباه نکنید. منظور ما این نیست که یک فیل واقعی و زنده را به عنوان سوغات با خود به خانه ببرید! با درنظر گرفتن این که فیل سمبل و نشانه کشور تایلند است، هر چیزی که که تصویر فیل روی آن باشد می‌تواند سوغاتی تور تایلند به حساب آید. هر چیزی از شکلات گرفته تا زیورآلات، تابلو نقاشی، کنده کاری روی چوبی، و حتی یک ساک ورزشی رنگارنگ با تصویر فیل روی آن می‌تواند جزو این دسته قرار گیرد. هنگام بازگشت در هر یک از فرودگاه‌های بانکوک می‌توانید از مغازه‌های بدون گمرکی، این اقلام را خریداری کنید. شکلات‌های فیلی شکل پر از مغز ماکادامیا (macadamia) یکی از بهترین سوغاتی ها و بهترین راه برای خرج کردن بات‌های باقی مانده است.

ابریشم تایلندی

ابریشم تایلند در دنیا از شهرت خاصی برخوردار است و یکی از سوغات هایی است که حتما باید خریداری کنید. از روسری‌های رنگارنگ گرفته تا کیف ابریشمی و طاقه پارچه‌های ابریشمی، همگی محصولات متنوعی هستند که از ابریشم ساخته می‌شوند. معروف‌ترین مکان برای خرید ابریشم در تور تایلند "سرای جیم تامپسون" (Jim Thompson House) در شهر بانکوک است و اگر به دنبال خرید بهترین سوغاتی از سفر خود هستید حتما به آن سری بزنید.

محصولات اسپای تایلندی

سفر به سرزمین لبخندها بدون مراجعه به اسپا یا گرفتن یک ماساژ تایلندی کامل نمی‌شود. بنابراین حتما خرید محصولات اسپا را نیز در لیست کارهای خود قرار دهید. این محصولات شامل مجموعه‌ای از روغن‌های نارگیل، شمع‌های عطری و روغن‌های گیاهان بومی هستند. علاوه بر این ممکن است صابون‌های کنده کاری شده با اشکالی زیبا، اسکراب بدن، سنگ پا، نی‌های پخش‌کننده عطر (Reed diffusers) و کمپرس‌های گیاهی نیز می‌توانند سوغاتی های خوبی از تور تایلند باشند. محصولات مربوط به اسپا هدایای بسیار خوبی برای دوستان، همکاران و اعضای خانواده هستند.

زیورآلات دست ساز تایلندی

اگر برای خودتان به دنبال زیورآلات زیبا و خیره کننده‌ای می‌گردید و یا می‌خواهید آن‌ها را به کسی هدیه دهید، تور تایلند بهترین موقعیت برای پیدا کردن زیورآلات و جواهرات عالی است. شهر چیانگ مای به داشتن مغازه‌های نقره فروشی نفیس معروف است. در تور چیانگ مای می‌توانید از میان مجموعه گسترده‌ای از انگشترها، گردنبندها و دستبندها انتخاب کنید. علاوه براین، فنجان و بشقاب‌های نقره درخشان نیز در این مغازه‌ها پیدا می‌شود. البته حتما حواستان باشد که این زیورآلات را از جای معتبری خریداری کنید به ویژه اقلامی که دارای ارزش زیادی هستند.

سرامیک و سفال، سوغات تور تایلند

کشور تایلند به خاطر داشتن ظروف و اقلام سرامیکی معروف است و صنعتگران این کشور چندین نوع سرامیک تولید می‌کنند. دو نوع از مشهورترین سرامیک‌های تایلندی عبارتند از: چینی Bencharong و طروف سنگی Sangkhalok. در تور چیانگ مای نیز فرصت آشنایی با کارخانجات سرامیک را خواهید داشت. در تمامی میادین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا فروشگاه‌ها و مغازه‌های مخصوص فروش محصولات سرامیکی و سفالی می‌توانید سوغاتی مناسبی از سفرتان به این کشور خود تهیه کنید.

خرید مبلمان و اثاثیه چوبی و کنده کاری شده در تور تایلند

مبلمان و تزئینات چوبی و کنده کاری که اغلب از چوب ساج ساخته شده‌اند در تایلند به وفور یافت می‌شوند. تور چیانگ مای نیز فرصت بسیار خوبی برای خرید این اقلام است زیرا این شهر به پایتخت مبلمان کشور معروف است. مغازه‌های بسیاری در شهر چیانگ مای به فروش مبلمان اختصاص دارند و در همه این مغازه‌ها حمل کالای خریداری شده به سراسر جهان پذیرفته می‌شود.

غذا، میان وعده، اسنک و شیرینی

تا زمان اتمام تورتان مسلما با بسیاری از غذاها و شیرینی‌های خوشمزه این کشور آشنا می‌شوید. اقلام و محصولات زیادی برای خرید در تور تایلند وجود دارد اما حواستان به تعرفه‌های گمرکی هم باشد. غذاها و اسنک‌هایی که می‌توانید خریداری کنید شامل آبنبات‌های نارگیلی، نوشابه‌های شیرین ساخته شده از لوبیای mung، سس کاری یا مربای رمبوتان و خوراکی‌های منحصر به فرد دیگری می‌شود. آبنبات‌ها اغلب ارزان قیمت هستند و می‌توانند سوغاتی خیلی خوبی برای دوستان و همکاران باشند. حتما شکلات‌های فیلی شکل شکلاتی پر از مغز را نیز فراموش نکنید. این شکلات‌ها در اشکال دیگری نیز وجود دارند، مثل شکل توک توک (tuk tuk) تاکسی‌های معروف تایلندی. کسانی که تمایل دارند طعم میوه دوریان را در خانه خود هم تجربه کنند می‌توانند میوه خشک شده و بسته بندی شده دوریان را از مغازه‌های بدون گمرک فرودگاه، در هنگام بازگشت از سفرتان خریداری کنند. این سوغاتی واقعا خاص است و می‌تواند برای دوستان هم هدیه جالبی باشد.

نکته: معمولا شیرینی جات و خوراکی‌های بسته بندی شده از لحاظ گمرکی خیلی امن تر و بهتر هستند. حتما به خاطر داشته باشید که پیش از بازگشت از تور تایلند تمامی مواد خوراکی خود را ترخیص کنید. برخی کشورها نظیر استرالیا، نیوزلند و آمریکا قوانین گمرکی و کشاورزی سختگیرانه‌ای درخصوص واردات مواد غذایی دارند. به خاطر داشته باشید که حتما باید مواد غذایی را در گمرک اظهار کنید.

خرید عتیقه جات و اشیای انتیک در تور تایلند

برای علاقه مندان به عتیقه، تور تایلند فرصت بسیار مناسبی با گزینه‌های بیشمار است. در این کشور اشیای عتیقه زیادی برای بازدید وجود دارد که همگی تحسین برانگیز هستند. از این جمله می‌توان به اشیای سفالی، نقره جات و اشیای تزئینی چوبی اشاره کرد. حواستان را جمع کنید که حتما از یک مغازه معتبر خرید کنید و اصلا به دستفروش‌های خیابان در خصوص خرید عتیقه اطمینان نکنید.

خرید محصولات حصیری در تور تایلند

تمامی محصولات حصیری را می‌توانید در تور تایلند تهیه کنید: از مبلمان گرفته تا کلاه و زیر لیوانی و حتی قاب عکس. محصولات حصیری از گیاهان مختلف محلی مانند بامبو، بوریا و درخت خون سیاوشان (rattan) ساخته شده‌اند. علاوه براین از یکی از مشهورترین تاک‌سرخس‌های جنوبی با نام Yan Lipao، کیف‌های دستی زیبایی درست می‌شود. این محصولات حصیری را می‌توانید در مراکز خرید و فروشگاه‌های بزرگ در شهرهای اصلی خریداری کنید.

خرید محصولات چرمی در تور تایلند

تور تایلند یکی از بهترین موقعیت‌ها برای خرید محصولات چرمی باکیفیت و خوش ساخت است. این محصولات را می‌توان در تمامی مراکز خرید، فروشگاه‌های بزرگ و مغازه‌های چرم فروشی پیدا کرد. بسیاری از این محصولات دارای قیمت مناسبی هیتند که البته جای تعجب نیست زیرا این کشور یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات چرمی بدیع و نفیس است.

نوشیدنی‌های تایلندی

نوشیدنی‌های غربی و اروپایی در تایلند به دلیل مالیات بالا، بسیار گران قیمت هستند و این در حالی است که نوشیدنی‌های محلی ارزان و به همان اندازه خوشمزه هستند. پس چرا نباید در تور تایلند یکی از این نوشیدنی‌های معروف را خریداری کرد؟ در جزیره کو ساموئی (Koh Samui) یک نوشیدنی معروف از نیشکر تولید می‌شود که دارای طعم‌های متفاوتی است و در برخی غرفه‌های سوغاتی مستقر در هتل‌ها به فروش می‌رسد.

نکته: درحال حاضر سازمان امنیت پرواز حمل مایعات بیش از 100 میلی لیتر در قسمت حمل مسافر را ممنوع کرده است. بنابراین حتما بطری نوشیدنی را خوب بسته بندی کنید زیرا باید در قسمت بار حمل شود.

شلوراک‌های Muay-Thai تایلندی

ایده دیگر برای خرید سوغات، شلوارک‌های بوکس Muay-thai است؛ حتی اگر اصلا این شلوارک‌ها را هم نپوشید باز هم خرید این شلوارک‌های بوکس رنگارنگ می‌تواند یادآور خاطرات تور تایلند باشد.

تاکسی‌های توک توک تزئینی

یکی دیگر از سمبل‌ها و نشانه‌های این کشور تاکسی‌های توک توک است. به همراه بردن یک توک توک تزئینی کوچک می‌تواند یادآور تور تایلند باشد.

لنگ تایلندی

این لنگ‌های پارچه‌ای رنگارنگ از جنس کتان یا ابریشم ساخته شده‌اند و از روزگاران گذشته در کمد لباسی تمامی تایلندی‌ها بوده‌اند و بسیار متنوع هستند. این لنگ‌ها می‌توانند سوغات جالبی باشند.

حال که لیستی از بهترین سوغاتی ها را در اختیار دارید بهتر است بروید خرید. کالاهای قابل توجه زیادی در این کشور یافت می‌شوند و فقط باید یادگاری یا هدیه مناسب عزیزان خود را از میان آن‌ها انتخاب کنید.

انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2781

به "15 ایده برای خرید بهترین سوغاتی های تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 ایده برای خرید بهترین سوغاتی های تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید