بهترین زمان برای رفتن به سریلانکا

به گزارش دور زمین، به لطف گرمای هوا و مقدار زیادی آفتاب، رفتن به تور سریلانکا در هر زمانی از سال نوید گذراندن یک تعطیلات ساحلی خوب را می‌دهد. مانند تمام کشورهای مناطق گرمسیری جنوب شرق آسیا، یک ماه ایده‌ال برای سفر به این کشور وجود ندارد؛ بارش‌های تند و کوتاه ممکن است در هر زمانی از سال اتفاق بیافتند. ساحل جنوب غربی و مناطق مرتفع مرکزی بهترین روزهایشان را در دوره بین دسامبر و آوریل تجربه می‌کنند که در ضمن یک زمان عالی برای دیدن دلفین‌ها و نهنگ‌ها هم هست. آب‌های مناطق جنوب غربی در آوریل خشن‌تر می‌شوند و در ماه می رطوبت افزایش می‌یابد، بنابراین بهتر است این ماه‌ها و ماه‌های بعدی تا خود سپتامبر را در مناطق شمالی و شرقی بگذرانید. مناطق کوهستانی مرکزی در تمام طول سال خنک هستند؛ تنها ماه‌هایی که توصیه می‌کنیم در آنها به این مناطق نروید ماه‌های نوامبر و و اکتبر هستند، چرا که بارش‌ها غیر قابل پیش‌بینی‌تر از همیشه هستند.

بهترین زمان برای رفتن به سریلانکا

رفتن به تور سریلانکا از ژانویه تا مارس

ژانویه تا مارس زمانی عالی برای رفتن به تور سریلانکا و بودن در مناطق کوهستانی مرکزی یا جنوب غرب جزیره است. در این ماه‌ها، روزها آفتابی و خشک و دریا عموما آرام است. فستیوال ادبیات گاله هر سال در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه برپا می‌شود. از نوامبر تا آوریل به ساحل جنوبی بروید تا بتوانید نهنگ‌های آبی، نهنگ تیغ‌باله، نهنگ براید، نهنگ عنبر و همچنین جانداران دریایی جالب توجهی مانند دلفین‌ها، لاکپشت‌های دریایی، ماهی‌های تن و حتی ماهی‌های پرنده را ببینید.

رفتن به تور سریلانکا در آوریل، می و ژوئن

آوریل ماه شروع موسم بارندگی جنوب غربی است، بنابراین بهترین مکان برای بودن در تور سریلانکا در این مدت شمال کشور، مثلث فرهنگی یا ساحل شرقی است. جنوب گرم و آفتابی می‌ماند اما بارش‌های ناگهانی افزایش یافته و دریا متلاطم می‌شود. چهاردهم آوریل روز سال نوی مردم تامیل و سینهالی است. از می تا ژوئن در حالی که مناطق جنوبی شرجی و گرم هستند، مناطق مرتفع مرکزی خنک‌تر بوده اما بارش‌های شدید را تجربه می‌کنند. شمال و شرق در این مدت آب و هوای مطبوع‌تری دارد در نتیجه اگر قصد دارید در تور سریلانکا به این بخش‌ها بروید، انتخاب این دوره تصمیم خوبی خواهد بود. در ماه می وساک پویا (تولد، روشنگری و مرگ بودا) جشن گرفته می‌شود.

رفتن به تور سریلانکا در جولای، آگوست و سپتامبر

با شروع تعطیلات تابستانی مدارس، زمانی خوبی در اختیار دارید تا شهرهای فرهنگی و حیات‌وحش شمال کشور را بگردید. تابستان همچنین وقت خوبی برای سر زدن به سواحل زیبای بخش شرقی جزیره است. نکته مهم رفتن به تور سریلانکا در این فصل، این است که از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌ها و رزروهای خود را انجام دهید تا بتوانید بهترین گزینه‌های اقامتی را قبل از تکمیل ظرفیت‌شان به دست آورید. بین ماه‌های آگوست و سپتامبر وضعیت آب و هوا در شمال و شرق این سرزمین سرسبز، همچنان در بهترین حالتش قرار دارد. کندی پراهرا یک فستیوال باشکوه است؛ موسیقی، آواز خواندن و رقص‌های سنتی و محلی، همه را در این جشن دور هم جمع می‌کند. این جشن بر اساس تقویم قمری جشن گرفته می‌شود، در نتیجه یا در جولای یا در ماه آگوست برپا می‌شود.

رفتن به تور سریلانکا در اکتبر، نوامبر و دسامبر

اکتبر و نوامبر روزهای گرم و آفتابی را با خود به تمام کشور می‌آورند. البته بین دو موسم بارندگی، هوا کمتر قابل پیش‌بینی است و بارش‌های ناگهانی گاه‌به‌گاه اتفاق می‌افتند. با شروع ماه دسامبر ساحل شرقی و شمالی بارش‌های بیشتری را به خود می‌بینند، اما در همین حال مناطق جنوبی و غربی به شکل دلپذیری گرم و خشک می‌شوند. کریسمس و سال نوی میلادی زمان‌هایی محبوب در بین مسافرانی از کشورهای غربی برای آمدن به تور سریلانکا هستند، بنابراین مهم است که از مدت‌ها قبل‌تر برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دهید.

بهترین زمان برای رفتن به کندی در تور سریلانکا

به خاطر ارتفاع 500 متریش از سطح دریا، کندی از بسیاری از نقاط دیگر در این سرزمین خنک‌تر است. در ژانویه و فوریه دمای شب‌ها تا حدود 9 درجه سلسیوس هم پایین می‌آید. البته حتی در خنک‌ترین زمان‌های سال، دمای روزها از حدود 19 درجه پایین‌تر نمی‌رود. با این که تنها چند درجه از ماه‌های تابستانی خنک‌تر هستند، اما با این وجود ژانویه و آوریل بهترین زمان‌ها برای رفتن به تور سریلانکا برای بازدید از کندی هستند، چرا که این دوره خشک‌ترین دوره سال است. توریست‌ها در جولای و آگوست به کندی می‌آیند تا در فستیوال 10 روزه رنگارنگ و جالب توجه اسالا پراهرا شرکت کنند. در این فستیوال مردم محلی لباس‌های سنتی خود را پوشیده و در خیابان‌ها همراه با فیل‌های تزئین‌شده، رژه رفته و به جشن و شادی می‌پردازند.

بهترین زمان برای رفتن به مثلث فرهنگی در تور سریلانکا

مثلث فرهنگی از انورادهاپورا، سیگیریا، پولونارووا و دامبولا تشکیل شده و در شمال کشور قرار دارد. این منطقه در تمام طول سال گرم و شرجی است. دمای هوا در تمام ماه‌ها به طور متوسط در بازه  حدود 23 تا 31 درجه قرار دارد. این منطقه تحت تاثیر موسم بارندگی ماها قرار می‌گیرد و از اکتبر تا دسامبر بیشترین بارش‌ها را تجربه می‌کند. فصل خشک شمال و شرق جزیره از ماه می تا سپتامبر برقرار است، در نتیجه این دوره زمان خوبی برای رفتن به تور سریلانکا و بازدید از ویرانه‌های معابد در این شهرهای باستانی است.

بهترین زمان برای رفتن به سواحل در تور سریلانکا

بهترین زمان برای رفتن به تور سریلانکا و لذت بردن از سواحل زیبای این سرزمین در بخش‌های جنوبی و غربی (بنتوتا، گاله و اوناواتونا) از ماه دسامبر تا مارس است، زمانی که میزان بارش‌ها در حداقل مقدارش قرار دارد. فصل خشک شمال و شرق (از آوریل تا سپتامبر) نیز وقت خوبی برای گشت و گذار در سواحل جنوب شرقی مانند تانگالا است. دوره بین اکتبر تا ژانویه فصل بارندگی شمال و شرق (ماها) است. مانند تمام فصل‌های بارندگی در مناطق گرمسیری، بارش‌ها شدید، کوتاه و غیر قابل پیش‌بینی هستند، اما کم پیش می‌آید که ساعت‌های متمادی از یک روز باران ببارد. در فصل بارندگی ماها بهتر است به سواحل غربی و جنوبی بروید. سواحل شمال را بهتر است از فوریه تا دسامبر ببینید.

انتشار: 8 آذر 1400 بروزرسانی: 8 آذر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4310

به "بهترین زمان برای رفتن به سریلانکا" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین زمان برای رفتن به سریلانکا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان برای رفتن به سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید