بهترین زمان برای تور عمان

به گزارش دور زمین، با سفر به عمان می‌توانید به اکتشاف روستاهای کوهستانی ناشناخته و بکر، سواحل دور افتاده و دست نخورده بپردازید و امتداد کویر را در منطقه شرقیه و منطقه خالی از سکنه عمان را مشاهده کنید. فرهنگ غنی و باستانی خلیج فارس، از معماری گرفته تا غذاها، لباس‌های ملی و هنرهای زیبا، هنوز هم بخشی از زندگی مردم عمان را تشکیل می‌دهند.

بهترین زمان برای تور عمان

فصل پر گردشگر عمان (Peak season)، سپتامبر تا مارچ

زمستان از نظر دمای هوا، بهترین زمان برای تور عمان است. دمای هوا در این فصل بین 24 تا 27 درجه سانتیگراد در نوسان است و صبح‌ و عصر هوای مطبوع خنکی دارد. فستیوال سالانه مسقط در ماه فوریه برگزار می‌شود و همین امر باعث بالا رفتن قیمت هتل‌های پایتخت این کشور در این ماه و در نتیجه بالا رفتن قیمت تور عمان می‌شود. در ماه آگوست و آغاز ماه سپتامبر، با آغاز فصل باران‌های موسمی خریف (khareef) هوا نیز خنک شده و تمامی کوهستان‌های اطراف، در منطقه جنوبی شهر صلاله سبز می‌شوند. اکثر مسافران این فصل را برای تور عمان خود انتخاب می‌کنند.

muscat annual festival

فصل کم گردشگر عمان (Off-season)، آوریل تا آگوست

گرچه هوا معمولا گرم و ملایم است اما در ماه می ناگهان گرمای هوا رو به افزایش می‌رود و در ماه‌های ژوئن و جولای گرمای هوا بسیار شدید خواهد بود. آگوست تقریبا در تمامی کشور عمان، ماه گرمی به حساب می‌آید، به جز در شهر صلاله در جنوب عمان. ماه آگوست و سپتامبر آغاز فصل باران‌های موسمی هندی، موسوم به خریف در شهر صلاله است که همین امر باعث خنکی هوا می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود که در طی این ماه‌ها بازدید از شهر صلاله را نیز در تور عمان خود بگنجانید. البته ناگفته باقی نماند که در این ماه‌ها گردشگران زیادی به این شهر مسافرت می‌کنند. ماه مبارک رمضان زمان مناسبی برای تور عمان نیست زیرا در این ماه در طول روز همه جا تعطیل است و حد فاصل طلوع تا غروب خورشید، نمی‌توانید خارج از هتل در هیچ مکانی غذا یا نوشیدنی بخورید.

Oman sunset

Shoulder season

آب و هوا در ماه‌های سپتامبر، مارس، آوریل و روزهای آغازین ماه می اغلب مطبوع است و ممکن است تنها چند رو خیلی گرم را تجربه کنید. در ماه‌های سپتامبر و ژانویه تعداد توریست‌هایی که تور عمان را انتخاب می‌کنند بسیار کم است و بنابراین قیمت هتل‌ها نیز در این ماه‌ها با کاهش روبررو است.

انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2787

به "بهترین زمان برای تور عمان" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین زمان برای تور عمان" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان برای تور عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید