بهترین جاذبه های گردشگری آتن

به گزارش دور زمین، دیدنی‌های آتن بی‌شمارند، از آثار متعدد باستانی و موزهای متعدد گرفته تا محله‌هایی که هنوز فرهنگ غنی یونانی خود را حفظ کرده‌اند. در ادامه تعدادی از این دیدنی‌ها را معرفی کرده‌ایم.

بهترین جاذبه های گردشگری آتن

آکروپولیس آتن

آکروپولیس یکی از فوق‌العاده‌ترین جاذبه‌های توریستی آتن و البته جهان است و هر کسی که به تور یونان می‌رود، حتی برای یک بار هم که شده باید از آن بازدید کند. آکروپولیس را می‌توان نماد تمدن باستانی غرب دانست. این بنا در شمال شرقی پارتنون واقع شده است. پارتنون و دیگر بناهای اصلی آکروپولیس در قرن پنجم قبل از میلاد نوسط پریکلس به عنوان یک اثر تاریخی برای دستاورد‌های سیاسی و فرهنگی ساکنان آتن ساخته شدند. بازدید از این مجموعه را در مدت تور یونان به هیچ وجه از دست ندهید. اگر در طول تابستان به تور آتن و تور یونان رفتید، سعی کنید اوایل صبح یا نزدیک غروب از آکروپولیس دیدن کنید، چرا که گرمای هوا می‌تواند طاقت فرسا باشد.

معبد زئوس آتن

مقابل معبد زئوس بایستید، به این ناحیه قدیمی که همانند خورشید آتن می‌درخشد خیره شوید و احساسی مطلق از آتن باستانی را لمس کنید. ستون‌های این معبد عظیم هم از نظر اندازه و هم از نظر مقیاس بسیار قابل توجه هستند. این بنای باشکوه آتن، بین سال‌های 470 تا 456 قبل از میلاد ساخته شده‌ است. با خرید بلیت آکروپولیس، می‌توانید از معبد زئوس هم بازدید کنید.

موزه‌ی آکروپولیس آتن

اگر چه جای جای شهر آتن یک موزه‌ی با ارزش به شمار می‌رود، اما موزه‌ی پر زرق و برق و جدید آکروپولیس با طراحی زیبایش مکملی برای بازدید از خود آکروپولیس است. این موزه درست کنار متروی آکروپولیس واقع شده است. به محض ورود به این مکان، آن را یکی از بهترین موزه‌های جهان خواهید یافت. با یکی دو ساعت گشت و گذار در اینجا تجربه‌ی بازدید از آکروپولیس را تکمیل خواهید کرد. موزه در روزهای دوشنبه تعطیل است. اما روزهای جمعه تا 10 شب باز خواهد بود.

محله‌ی Psiri آتن

در خیابان‌های اطراف محله‌ی Psiri آتن سرگردان شوید و به تماشای بناهای تاریخی بپردازید، یک سر به خیابان Aischylou بزنید تا از هنرهای خیابانی به نمایش در آمده در آن حیرت کنید. به علاوه در لایه‌های پنهان خیابان‌های اینجا کافه‌های کوچکی وجود دارد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در یکی از این کافه‌ها بنشینید، یک فنجان کاپوچینو سفارش دهید و در حالی که آن را می نوشید به دنیای در حال حرکت اطرافتان بنگرید. این محله در میان مردم آتن از محبوبیت بالایی برخوردار است، چرا که تجربه‌ای متفاوت از دیگر نقاط این شهر را در اختیارشان می گذارد. چه ایرادی دارد؟ شما هم برای یک بار که شده چنین چیزی را تجربه کنید. از گم شدن در این محله‌ی آتن نترسید، چرا که بهترین راه برای دیدن زیبایی‌های آن است.

میدان قانون اساسی آتن

میدان Constitution یا Syntagma در میان مشهورترین نقاط یونان قرار دارد. ساختمان مجلس یونان در این میدان که اصلی‌ترین میدان شهر آتن به شمار می‌رود قرار دارد. اگر به اینجا بیایید می توانید نگهبانان پارلمان یونان را در لباس‌های فرم سنتی مشاهده کنید. می شود گفت که این نقطه در اوایل 1900 در بهترین حالت خود قرار داشت، زمانی که هیچ ماشین و اتوبوسی در آن رفت و آمد نمی‌کرد و درختان بلند بر روی آن سایه افکنده بودند. با این وجود امروزه هم دیدن این میدان قدیمی آتن، خالی از لطف نخواهد بود.

گورستان Keramikos آتن

Keramikos از 12 قرن قبل از میلاد تا زمان رومی‌ها قبرستان شهر آتن بوده است. این مکان در اصل محل سکونت سفالگرانی بوده است که به خاطر خاک‌های رس ساحل رودخانه‌ی Iridanos جذب این ناحیه می‌شدند اما به خاطر جاری شدن سیل‌های مکرر در نهایت تبدیل به یک گورستان شد. البته بعدها زیر خاک مدفون شد و در سال 1861 طی ساخت سازهای خیابان Pireos دوباره کشف شد. Keramikos در حال حاضر یک مکان سرسبز و آرام به همراه موزه‌ای جالب است. این مکان روزهای دوشنبه تعطیل است.

محله‌ی Kolonaki آتن

Kolonaki یک محله‌ی مسکونی زیبا به همراه‌ فروشگاه‌های لوکس و گران‌قیمت در آتن است که در آغوش تپه‌ی Lykabettus قرار دارد. طبقه‌ی ثروتمند شهر آتن در این منطقه ساکن هستند و به نوعی می توان آن را بالای شهر آتن دانست. در این محله می توانید بوتیک‌های گران، رستوران‌های لوکس و گالری‌های هنری شخصی را مشاهده کنید. تقریبا می‌توان همه‌ی برندهای لوکس را اینجا پیدا کرد. حتی اگر توان خرید بالایی هم نداشته باشید، ارزش این که یکی دو ساعت از وقتتان را به تماشای اطراف و ویترین مغازه‌ها بپردازید دارد.

بازار خیابانی Pandrossou آتن

اگر مشتاق خرید در آتن باشید، پیشنهاد اول ما بازار Pandrossou آتن است. در این جا می توانید به طور عمده اجناسی از جمله پوشاک، وسایل هنری، صنعتی و محصولات سنتی یونانی مانند عسل و حتی صابون را پیدا کنید. در روزهای یکشنبه که بازار تعطیل است، در این مکان احساسی شبیه بازار‌های خاصی مانند دست دوم فروشی‌ها به وجود می‌آید، چرا که مردم محلی غرفه‌های خیابانی برپا می کنند و در آن‌ها وسایل دست و دوم و کهنه منازلشان را به فروش می‌رسانند. گاهی اوقات ممکن است به موارد جالبی برخورد کنید. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید گشت و گذار در این بازار خالی از لطف نخواهد بود. اگر از شلوغی خوشتان نمی‌آید، سعی کنید زودتر در اینجا حاضر شوید. از آنجایی که این بازار مکانی محبوب است، از ساعت حدود 10:30 صبح به بعد بسیار شلوغ می‌شود.

رستوران Thanasis آتن

اگر دوست دارید یکی از بهترین سوولاکی‌های آتن را مزه کنید، رستوران Thanasis مکانی عالی برای این کار است. سوولاکی های این رستوران به حدی عالی هستند که همیشه با جمعیت مشتاق زیادی (هم محلی‌ها و هم توریست‌ها) در آن روبه‌رو خواهید شد. علاوه بر سوولاکی می توان جوجه، بیفتک و سوسیس‌های خوشمزه‌ای را اینجا میل کرد. مهم‌تر از همه‌ی این‌ها این که چنین رستوران‌هایی به میزان زیادی هزینه‌های غذای شما را کم خواهند کرد. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این رستوران، ایستگاه Monastiraki مترو آتن است که تنها چند دقیقه با آن فاصله دارد.

آگورای آتن

آگورای آتن، میدانی باستانی و نقطه‌ای آرام و سرسبز در مرکز توریستی و پر ازدحام این شهر است. آگورا جایی بود که بیشترین مناسبات تجاری و اجتماعی آتن در آن انجام می گرفت. همچنین سقراط در این میدان با مخالفان فلسفی خود به بحث و گفتگو می‌پرداخت. از جمله جالب‌ترین آثار به جا مانده در این میدان می توان به معبد محافظت شده‌ی هفاستوس (خدای آهنگری در افسانه‌های یونان)، خرابه‌های معبد آرس، زئوس، آپولو، یک بولتریون (محل نشست اجتماعات در یونان باستان) و محراب خدایان دوازده گانه اشاره کرد. همانطور که متوجه شده‌اید بازدید از همین مکان به تنهایی می‌تواند چندین ساعت از وقت شما را بگیرد. بلیت را می‌توان جلوی در ورودی خریداری کرد. اگر بلیت آکروپولیس را خریداری کردید می توانید از آگورا هم بازدید کنید.

پارتنون آتن

معبد آتنای پارتنون در آتن بدون شک شناخته شده‌ترین بنای باستانی این شهر به شمار می رود. از این رو اگر به تور یونان رفتید و از این نقطه بازدید نکردید سفر شما کامل نخواهد شد. در یونان باستان این معبد دوریسی به طور ویژه به الهه‌ی حامی شهر یعنی آتنا اختصاص داده شده بود. این بنا در حال حاضر (از 1975 تاکنون) تحت مرمت و نگهداری است، از این رو تقریبا غیر ممکن است که از نمایی بدون داربست و مصالح ساختمانی از معبد عکس تهیه کرد. بازدید از پارتنون را به هیچ وجه از دست ندهید. سطح زمین این ناحیه ناهموار است، پس پوشیدن کفش‌های مناسب را فراموش نکنید.

کوه لیکابتوس آتن

اگر می خواهید نمایی بی‌نظیر از هر سوی شهر تاریخی آتن را به تماشا بنشینید، یا به عبارت دیگر تمام آثار باستانی و زیبای آتن را یک جا با هم ببینید، نقطه‌ای بهتر از بالای کوه لیکابتوس پیدا نخواهید کرد. رفتن بر فراز این کوه خسته کننده است اما بدون شک ارزشش را خواهد داشت. صرف نظر از وضعیت آب و هوا، قله‌ی این کوه بهترین نقطه برای گرفتن عکس‌های پانوراما است. همچنین در مسیر سمت دریا به وضوح می توان بندر پیره و جزیره‌ی سالامیس را مشاهده کرد. علاوه بر آن، یک کلیسای کوچک بر فراز کوه قرار دارد و در زیر آن یک تئاتر رو باز واقع شده است. اگر توسط پله‌ها از کوه پایین بیایید هم می‌توانید از میان یک ناحیه دلپذیر و سرسبز عبور کنید.

رستوران Taverna Tou Psirri آتن

با سرو محدوده‌ی وسیعی از پیش غذاها و غذاهای اصلی و همچنین قیمت‌های معقول و مقرون به صرفه، این رستوان که در محله‌ی Psirri آتن واقع شده است را می‌توان یکی از بهترین‌های آتن دانست. به دلیل داشتن دو محیط متفاوت برای نشستن، یکی داخلی و دیگری در حیاط تمیز پشتی، گزینه‌ای خوب برای تمام فصول محسوب می‌شود. حتما در مورد نوع گوشتی که پخت شده است سوال کنید.

منطقه‌ی باستانی Amphiaraion آتن

Amphiaraion در شهر کوچک Oropos که خود در حدود 40 کیلومتری آتن قرار دارد واقع شده است. این منطقه درون یک دره‌ی عمیق در میان یک جنگل کاج نزدیک چشمه‌ی مقدس است. در دوران باستان این ناحیه‌ی مقدس شامل یک پناهگاه و مرکز پیشگویی و درمانی بود. علاوه بر این‌ها، معبد Amphiaraios (پادشاه آرگوس)، یک ایوان، یک تئاتر، یک مسافرخانه و ساعت آبی klepsydra را می‌توان مشاهده کرد. این ناحیه مکانی عالی برای استراحت کردن، گوش دادن به صدای دلنشین پرندگان و تمرکز حواس است. ورود به این منطقه رایگان است، اما دروازه‌های آن از ساعت 8 صبح باز می شوند و در طول شب بسته هستند. می توانید با اجاره یک ماشین و طی 40 تا 45 دقیقه مسیر از آتن به این ناحیه برسید.

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3013

به "بهترین جاذبه های گردشگری آتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های گردشگری آتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید