برگزاری مراسم آیینی پیشواز بهار موزه میراث روستایی گیلان

به گزارش دور زمین، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از اجرای برنامه آیینی و سنتی پیشواز از بهار و چهارشنبه سوری در محل موزه میراث روستایی گیلان اطلاع داد.

برگزاری مراسم آیینی پیشواز بهار موزه میراث روستایی گیلان

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، ولی جهانی در روز 25 اسفندماه 1400 با اعلام این خبر گفت: در استان گیلان از گذشته و با توجه به موقعیت های جغرافیایی مختلف آیین های گوناگونی در پیشواز از تحویل سال و استقبال از بهار مرسوم بود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان اظهار کرد: به منظور پاسداشت این آیین و سنن، برنامه های متعددی در دستور کار بوده که از این موارد می توان به تهیه تقویم فرهنگی برگزاری جشنواره های مختلف در شهرستان های استان اشاره نمود.

او اضافه نمود: از این رو، همایش پیشواز بهار و مراسم چهارشنبه سوری با اجرای هنرمندان گروه زاکان ماری زبان و با حضور علاقه مندان در محل موزه میراث روستایی گیلان برگزار گردید.

جهانی اظهار کرد: در این مراسم که با حضور محمد بشرا پژوهشگر و گیلان شناس برگزار گردید، نمایش هایی نظیر عروس گوله، قاشق زنی و پرش از روی آتش اجرا شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5338

به "برگزاری مراسم آیینی پیشواز بهار موزه میراث روستایی گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مراسم آیینی پیشواز بهار موزه میراث روستایی گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید