تورهای چین: برنامه فضایی 5 ساله چین منتشر شد

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس، این کشور اخیراً دستاوردهای فضایی مهمی مانند بازگرداندن نمونه از سنگ و خاک ماه به زمین و احداث یک ایستگاه فضایی در مدار زمین داشته است.

تورهای چین: برنامه فضایی 5 ساله چین منتشر شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در این تحقیق آمده است: چین در 5 سال آینده علم، فناوری و اپلیکیشن های فضایی را یکپارچه می نماید و همزمان ساخت یک مدل توسعه نو را دنبال می نماید و الزامات برای تحولاتی با کیفیت بالا را رعایت می نماید.

نام این پژوهش برنامه فضایی چین: منظره 2021 است.

در بخش دیگری از آن آمده است: چین سفری نو را شروع می نماید تا به یک قدرت فضایی تبدیل گردد. صنعت فضانوردی در کل به رشد چین و کوشش جمعی در مورد اکتشاف فضا یاری می نماید.

طبق گزارش مذکور چین از سال 2016 تا دسامبر 2021 میلادی 207 ماموریت فضایی انجام داده اما هم اکنون از شرایط موشک های خود راضی نیست.

بنابراین چین در 5 سال آینده ظرفیت و عملکرد سیستم حمل ونقل فضایی خود را ارتقا می دهد و با سرعت بیشتری به سمت ارتقای وسایل پرتاب فضایی حرکت می نماید. علاوه برآن این کشور ناوگان موشک های خود را ارتقا می دهد و نسل نوی از موشک های سرنشین دار را به فضا می فرستد. از سوی دیگر فرایندهای تحقیق و توسعه موشک های سنگین را نیز تسریع می نماید.

در کنار این موارد، کشور آسیایی مذکور تصمیم دارد طی 5 سال آینده در حوزه اکتشافات فضایی رباتیک به موفقیت های بیشتری دست یابد. طبق تحقیق مذکور در این بازه چین ماموریت چانگ 6 را برای بازگردندان نمونه خاک ماه از منطقه قطبی این سیاره انجام می دهد، کاوشگر چانگ 7 را برای فرود دقیق و حساب شده در منطقه قطبی ماه به فضا می فرستد و امیدوار است در منطقه ای از ماه که نور خورشید نمی تابد، آب کشف کند. در کنار این موارد چین امیدوار است طی 5 سال آینده تحقیق و توسعه فناوری های مهم برای فضاپیمای چانگ 8 را نیز تکمیل کند. این فضاپیما برای ایجاد یک ایستگاه تحقیقاتی در ماه طراحی شده است.

طبق برنامه ها قرار بود ماموریت های چانگ 6 و چانگ 7 در اواسط دهه 2020 میلادی به فضا پرتاب شوند.

بعلاوه چین ماموریتی به نام ژنگ هی(ZhengHe) برای بازگردندان نمونه هایی از یک سیارک و بعلاوه مطالعه یک ستاره دنباله دار در نزدیکی آن را انجام می دهد.

در کنار این موارد چین طی 5 سال آینده فناوری های تحقیقاتی کلیدی برای نمونه برداری از ماه و بازگرداندن آن به زمین، اکتشاف در مشتری و غیره را تکمیل می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5054

به "تورهای چین: برنامه فضایی 5 ساله چین منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: برنامه فضایی 5 ساله چین منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید