برنامه افزایش فراوری سایپا و ایران خودرو برای سال آینده چیست؟

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز چهارشنبه 25 اسفند ماه 1400 در بازدید از دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو در جمع خبرنگاران با توجه به دستور 8 ماده ای رئیس جمهور درباره تحول در صنعت خودرو، گفت: رئیس جمهور به افزایش 1.5 برابری فراوری خودرو در سال آینده و افزایش کیفیت خودرو تأکید داشته اند، بعلاوه موضوع افزایش مقدار گارانتی خودرو از 2 به 3 سال یا 60 هزار کیلومتر را تأکید نموده اند.

برنامه افزایش فراوری سایپا و ایران خودرو برای سال آینده چیست؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه با ایران خودرو و سایپا تبادل نظر هایی اجرا شده تا دو خودروساز برنامه های مورد تاکید رئیس جمهور را محقق سازند، گفت: براین اساس ایران خودرو برنامه افزایش فراوری خودرو تا 700 هزار دستگاه در سال آینده و بعلاوه سایپا برنامه افزایش 650 هزار دستگاه خودرو برای سال آینده را در دستور کار قرار داده اند.

فاطمی امین اظهار کرد: شرکت سایپا حدود 80 هزار خودرو در کف پارکینگ داشت که این تعداد خودرو تا شنبه هفته آینده به 42 هزار دستگاه کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور تأکید نموده اند تا تعداد خودرو های کف پارکینگ به حد استاندارد برسد، گفت: حد استاندارد به معنای این است که حداکثر معادل فراوری دو هفته خودرو در پارکینگ ها موجود باشد.

فاطمی امین اضافه کرد: براین اساس مدیرعامل سایپا قول داده تا آخر سال جاری تعداد خودرو های موجود در کف پارکینگ این خودروساز به 44 هزار دستگاه کاهش یابد و تا انتها فروردین سال آینده نیز به 20 هزار دستگاه خودرو برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص مانع زدایی از فراوری گفت: کار های زیادی اجرا شده در این خصوص بیش از 200 مسئله شناسایی شده که بیشترین مشکل مربوط به تأمین اقتصادی زنجیره ای است.

فاطمی امین اظهار کرد: در خصوص تأمین مواد اولیه هم اقدامات خوبی انجام خواهد شد و تمام مسائلی که بنگاه ها با آن روبرو هستند را شناسایی نموده ایم.

منبع: صداوسیما

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5434

به "برنامه افزایش فراوری سایپا و ایران خودرو برای سال آینده چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه افزایش فراوری سایپا و ایران خودرو برای سال آینده چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید