اسلامی: دولتمردان آمریکایی بدانند ایران همیشه آزاد است

به گزارش دور زمین، رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید نمود: دولتمردان آمریکایی این را بدانند که ایران همیشه آزاد است و این جوانان ایرانی هستند که قطار انقلاب را در راستا توسعه حرکت می دهند.

اسلامی: دولتمردان آمریکایی بدانند ایران همیشه آزاد است

به گزارش خبرنگاران، محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با انتشار یادداشتی در فضای مجازی به تشریح شرایط فراوری رادیودارو در کشور پرداخت و تاکید نمود: امروز شاهد این هستیم که بیش از یک میلیون بیمار در ایران از رادیوداروهای فراوریی سازمان انرژی اتمی ایران استفاده می نمایند. اما تحریم های ناقض حقوق بشر به وسیله آمریکا علیه کشور ایران و برنامه صلح آمیز هسته ای، چه توجیهی غیر از بی تدبیری و ناتوانی این کشور در سیاست خارجی می تواند داشته باشد؟! این روزها خبرهایی مبنی بر لغو بعضی تحریم ها به گوش می رسد؛ دولت مردان آمریکایی این را بدانند که ایران همیشه آزاد است و این جوانان ایرانی هستند که قطار انقلاب را در راستا توسعه حرکت می دهند.

به گزارش اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، معاون رئیس جمهور در این یادداشت نوشت: در ایام فرخنده دهه مبارک فجر که یادآور پیروزی تفکر آزادی بر وابستگی به بیگانگان است؛ جوانان غیور کشورم همگام با جدیدترین روشهای علمی و در راستا توسعه و پیشرفت ایران اسلامی با کوششی مضاعف در کوشش برای اعتلای نام ایران می باشند.

اسلامی در ادامه با اشاره به فعالیت های سازمان در فراوری رادیوداروها گفت: کوششگران و متخصصان جوان صنعت هسته ای کشورمان نیز پا به پای سایر بزرگ مردان این مرز و بوم در حوزه های مختلف هسته ای در پی قدرت آفرینی و بعلاوه افتخارآفرینی برای ایران اسلامی می باشند. یکی از مهمترین بخش های فعالیت صنعت هسته ای فراوری رادیوداروهای تشخیصی و درمانی برای حوزه سلامت و پزشکی کشور است. در راستا توسعه صلح آمیز انرژی هسته ای در ایران که با تحریم های ظالمانه ای از سوی بعضی کشورهای دنیا روبرو می باشیم؛ حرکتی پرشتاب در پیشرفت علوم و فناوری هسته ای را در سرلوحه کار قرار دادیم. جوانان نخبه ما با وجود تحریم ها، مرزهای دانش را یکی پس از دیگری پیمودند و امروز در راستا خودکفایی در فراوری رادیوداروهای درمانی و تشخیصی قرار گرفته ایم.

وی اضافه کرد: پزشکی هسته ای یکی از مصادیق اصلی کاربرد انرژی اتمی و دانش هسته ای است که به همت متخصصین ایرانی، هم اکنون کشور بی احتیاج از هرگونه واردات در این زمینه است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: همکاران عزیزم در مجموعه پارس ایزوتوپ که یکی از شرکت های بزرگ زیر مجموعه سازمان انرژی اتمی ایران و تنها متولی فراوری و تامین رادیوداروهای تشخیصی و درمانی در کشور است؛ با فراوری بیش از پنجاه نوع محصولات رادیودارویی همگام با سطح دانش و تکنولوژی دنیا، رتبه یک منطقه در حوزه رادیوداروها و پزشکی هسته ای را به ایران اسلامی اختصاص داده اند.

معاون رئیس جمهور درباره تحریم های ناجوانمردانه علیه فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز شاهد این موضوع هستیم که بیش از یک میلیون بیمار در ایران از رادیوداروهای فراوریی سازمان انرژی اتمی ایران استفاده می نمایند. اما تحریم های ناقض حقوق بشر به وسیله آمریکا علیه کشور ایران و برنامه صلح آمیز هسته ای، چه توجیهی غیر از بی تدبیری و ناتوانی این کشور در سیاست خارجی می تواند داشته باشد؟! این روزها خبرهایی مبنی بر لغو بعضی تحریم ها به گوش می رسد؛ دولت مردان آمریکایی این را بدانند که ایران همیشه آزاد است و این جوانان ایرانی هستند که قطار انقلاب را در راستا توسعه حرکت می دهند.

وی توضیح داد: امروز ما در فراوری رادیوداروهای تشخیص و درمان سرطان پروستات گام های بزرگی برداشته ایم و این حرکت توقف ناپذیر است. رادیوداروی Ga-68-PSMA برای تشخیص سرطان پروستات متاستاتیک و رادیوداروی Lu-177-PSMA برای درمان این سرطان شایع در مردان، با تکیه بر دانش متخصصین ایرانی فراوری می گردد و این راستا با قدرت به وسیله دانشمندان صنعت هسته ای ادامه دارد...

اسلامی در انتها گفت : ان شاءالله دستاوردها و خبرهای خوش هسته ای همزمان با سالروز ملی فناوری هسته ای در 20فروردین1401، در هم افزایی راستا توسعه کشور نقشی موثر ایفا کند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5523

به "اسلامی: دولتمردان آمریکایی بدانند ایران همیشه آزاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: دولتمردان آمریکایی بدانند ایران همیشه آزاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید