برترین شهرهای چین از نظر فرهنگ چای

به گزارش دور زمین، برترین شهرهای چین از نظر فرهنگ چای به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول شهرهایی هستند که به خاطر کشت چای در مناطق اطرافشان فوق‌العاده مشهور هستند. دسته دوم شهرهایی هستند که تاریخ و فرهنگ گسترده در مورد نوشیدن چای دارند. البته بعضی شهرها هر دوی این‌ها را دارند. نوشیدن چای در سرتاسر چین کاری بسیار محبوب است و مناطق مختلف چین روش‌های مخصوص به خود را برای این کار دارند. در ادامه با هفت شهر برتر چین از نظر فرهنگ چای آشنا می‌شویم.

 

برترین شهرهای چین از نظر فرهنگ چای

چشیدن چای هانگزو (Hangzhou) در تور چین

  • مکان: شرق چین، استان Zhejiang
  • چای مشهور: چای Dragon Well
  • نوع چای: چای سبز

بسیاری بر سر این موضوع که بهترین چای چین چای لانگجینگ دریاچه غربی (West Lake Dragon Well Tea) است اتفاق نظر دارند. این چای در تپه‌های اطراف دریاچه غربی در جنوب غربی هانگزو رشد می‌کند. هانگزو تاریخی پر بار به عنوان پایتخت امپراتوری داشته و محلی بوده برای تعطیلات پادشاهانی که از پکن می‌آمدند. بهترین چای چین نیز تاریخی هزار ساله را پشت سر گذاشته است. موزه چای هانگزو که در میان مزارع چای قرار گرفته است، تنها موزه چین است که به تاریخ چای اختصاص داده شده است.

چشیدن چای سوژو (Suzhou) در تور چین

  • مکان: شرق چین، استان Jiangsu
  • چای مشهور: چای سبز حلزونی
  • نوع چای: چای سبز

یک چای دیگر که دومین چای مورد علاقه خانواده سلطنتی بوده، چای سبز حلزونی سوژو (Dongting Biluochun) است. مانند هانگزو، سوژو نیز محلی برای گذراندن اوقات فراغت برای قشر رده بالای پکن بوده است. باغ‌های مجلل و فوق‌العاده زیبای سوژو بدون تردید برای قرن‌ها محلی برای نوشیدن یک فنجان چای عالی بوده‌اند. در مدت تور چین شما هم می‌توانید چای امپراتورها را نوشیده و از باغ‌های سوژو که امپراتوران از آن لذت می‌بردند لذت ببرید.

چشیدن چای هوآنگ‌شان (Huangshan) در تور چین

  • مکان: منطقه مرکزی و شرقی چین، استان Anhui
  • چای مشهور: چای نوک خزدار کوهستان زرد، چای کیمون سیاه، چای محترم کوهستان زرد
  • نوع چای: چای سبز، چای سیاه، چای گل

هوآنگ‌شان یکی از مشهورترین شهرهای چین برای چای است. امپراتور زرد افسانه‌ای که گفته می‌شود زمانی در هوآنگ‌شان زندگی می‌کرده و کسی است که کوهستان زرد فوق‌العاده خوش‌منظره، نام خود را از او گرفته، دوست امپراتور Shennong بوده است. گفته می‌شود Shennong کسی بوده است که چای را کشف کرده است، زمانی که یک برگ چای در آبی افتاده که خدمتکارش در حال جوشاندن آن برای نوشیده شدن بوده است. یکی از 5 چای محبوب چین چای نوک خزدار هوآنگ‌شان (Huangshan Maofeng) است که نام خود را از برگ‌های خزدارش گرفته است. دیگر چای معروف این منطقه، چای سیاه کیمون است (Qimen Hongcha)، چایی سیاه که در مناطق اطراف هوآنگ‌شان کشت می‌شود. بهترین چای گل داوودی نیز از هوآنگ‌شان می‌آید و نامش چای محترم گل داوودی کوهستان زرد است. در مدت تور چین می‌توانید چای‌های هوآنگ‌شان را در خیابان باستانی Tunxi بخرید.

چشیدن چای چنگدو (Chengdu) در تور چین

  • مکان: مرکز چین، استان سیچوان
  • چای مشهور: چای سیاه فشرده Ya'an
  • نوع چای: چای فرآوری شده

چنگدو یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در چین برای نوشیدن چای است. اتمسفر آرامش‌بخش شهر را می‌توان در مردمی که بخش زیادی از روز خود را در پارک‌ها و در حال نوشیدن چای در حال بازی کردن شطرنج و مهجونگ، خواندن روزنامه و یا صحبت با دوستانشان هستند دید. شهر Ya'an که ایستگاه آخری جاده باستانی چای در استان سیچوان بوده است، تنها در 120 کیلومتری جنوب غرب چنگدو قرار گرفته است. تاریخ تولید چای در این منطقه به 2 هزار سال قبل بر می‌گردد. از Ya'an آجرهای چای سیاه با اسب به تبت و مناطق دورتر برده می‌شدند. در مدت تور چین می‌توانید از فرهنگ چای در این منطقه لذت ببرید.

چشیدن چای جیشوآنگ‌بانا (Xishuangbanna) در تور چین

  • مکان: جنوب چین، جنوب استان Yunnan
  • چای مشهور: چای Pu’er
  • نوع چای: چای سیاه، چای فشرده شده

شهر Xishuangbanna یکی از نقاط پایانی جاده باستانی چای چین بوده است و همچنان منطقه‌ای مهم در کشت چای باقی‌مانده است. از آنجا، چای فشرده شده توسط اسب به تبت، هند و نپال برده می‌شده است. تپه‌های جنگلی و گرمسیری جیشوآنگ‌بانا جایی است که مردم Dai برخی از بهترین چای‌های Pu-erh را تولید می‌کنند. این چای‌ها به صورت حلقه‌ای یا آجر، فشرده می‌شدند. شهر Pu'er مقصد اصلی بعدی بعد از Xishuangbanna و جایی بوده است که در آن چای تجارت می‌شده و نام خود را نیز به نوعی از چای سیاه فشرده شده خیلی مرغوب داده است. البته بیشتر مناطق استان Yunnan چای Pu’er را تولید می‌کنند. در مدت تور چین حتما باید چای Pu’er را امتحان کنید، چرا که این چای مزه متفاوتی با چای‌های معمول در چین دارد. این چای مزه‌ای خاکی و چوبی دارد و چایی تسکین‌دهنده و مهم برای فرهنگ این منطقه است.

چشیدن چای ووهان (Wuhan) در تور چین

  • مکان: مرکز چین، جنوب استان Hubei
  • چای مشهور: چای سوزن نقره‌ای
  • نوع چای: چای زرد

ووهان شهری با تاریخی باستانی است. این شهر در موقعیتی مرکزی و منحصر به فرد برای حمل و نقل از طریق رودخانه یانگتسه که از غرب به شرق در جریان است و مسیر خشکی از شمال به جنوب که از روی رودخانه میسر شده است، قرار دارد. ووهان به خاطر تعداد زیاد چایخانه‌هایش بیشتر به عنوان مکانی برای نوشیدن چای شهرت دارد تا این که به خاطر کشت چای معروف باشد. یک منطقه مشهور برای کشت چای در 200 کیلومتری جنوب غرب، در شهر Junshan در استان Hunan قرار دارد. چای سوزن نقره‌ای جونشان، در میان 10 چای برتر چین در لیست‌های سلطنتی بوده است. زرد رنگی سلطنتی بوده و  چای سوزن نقره‌ای نیز زرد است.

چشیدن چای کوآنژو (Quanzhou) در تور چین

  • مکان: جنوب شرق چین، استان Fujian
  • چای مشهور: چای الهه آهنی، چای یاسمن فوجیان
  • نوع چای: چای گل، چای اولانگ

چای الهه آهنین (Anxi Tie Guanyin) احتمالا در رقابت میان چای‌های چین مدال برنز را از آن خود می‌کند. این چای یک چای اولانگ با مزه‌ای تازه و ملایم است و یک نوشیدنی عالی برای تابستان‌ها در تور چین است. شهر Anxi جایی که این چای کشت می‌شود در حدود 40 کیلومتری شمال غرب شهر Quanzhou قرار گرفته است. Quanzhou شهر بزرگی است و حدود 6 میلیون سکنه دارد و در ساحل فوجیان قرار گرفته است. شهر Xiamen که در نزدیک آن قرار دارد، مشهورترین شهر فوجیان برای توریست‌های خارجی است. چای یاسمن که در پکن فوق‌العاده محبوب است، از گل یاسمن که با چای سبز مخلوط شده به دست می‌آید. بهترین چای یاسمن در استان فوجیان تولید می‌شود.

چشیدن چای در دیگر مناطق چین

با این که چای یاسمن در فوجیان تولید می‌شود ولی این چای محبوب‌ترین چای در چایخانه‌های پکن است. شیر چایی گرم یا سرد در هنگ کنگ و گوآنگ‌دونگ بسیار محبوب است. گویلین در نزدیکی کوهستان یائو، مزارع چای و موسسه چای خودش را دارد. اقلیت‌های گویلین مخصوصا اقلیت یائو چای روغنی را بسیار دوست دارند.

یکی از جذابیت‌های رفتن به مزارع چای در تور چین امکان حضور در مناطق کوهستانی خوش‌منظره‌ای است که چای در آنها کشت می‌شود. شما در این مکان‌ها می‌توانید ببینید که چای چگونه تولید می‌شود. شما همچنین فرصت این را پیدا می‌کنید چای محلی نوشیده و در مورد مراسم چای اطلاعات کسب کنید و در مورد این بدانید که بهترین روش دم کردن چای چیست و می‌توانید چای بخرید. چانه زدن فراموش نشود.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3580

به "برترین شهرهای چین از نظر فرهنگ چای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شهرهای چین از نظر فرهنگ چای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید