بازدید از برترین ابنیه باستانی ایتالیا

به گزارش دور زمین، در این بخش برآنیم که برخی از جاذبه‌های تاریخی ایتالیا را معرفی کنیم. این سازه‌ها شامل میادین، معابد، شهرهای باستانی و اقامتگاه‌ها می‌شوند. اگرچه امروزه بسیاری از آن‌ها چیزی جز سازه‌هایی با ستون‌های شکسته نیستند، با این وجود هنوز شاهدی بر شکوه و عظمت امپراطوری روم باستان به شمار می‌آیند. با آگاهی از پیشینه تاریخی این سازه‌ها، گردشگران تور ایتالیا می‌توانند حداکثر لذت را از بازدیدهای خود ببرند.

بازدید از برترین ابنیه باستانی ایتالیا

بازدید از فروم رومی (Roman Forum) همراه با تور ایتالیا

در حدود دو هزار سال پیش، بسیاری از بخش‌های شناخته شده دنیا تحت تأثیر تصمیماتی بودند که در فروم رومی گرفته می‌شدند. امروزه کلاسیک‌گرایان و باستانشناسان در میان سازه‌های تاریخی این شهر باستانی پرسه می‌زنند و محو شکوه و عظمت آن‌ها می‌شوند. آنچه که امروزه از شکوه این بناها باقی مانده است، تکه سنگ‌های خرد شده پراکنده و رنگ و روفته‌ است. بنای امروزی فروم با بلوارهای مدرن آکنده از ماشین‌های پر سر و صدا احاطه شده‌ است. 

بازدید از تپه پالاتین (Palatine Hill) همراه با تور ایتالیا

طبق افسانه‌ها، تپه پالاتین مکانی بوده است که رمولوس (Romulus) و رموس (Remus) (دوقلوهای یتیمی که یک گرگ ماده از آن‌ها مراقبت می‌کرده است) شهر روم را بر آن بنا نهادند. اگرچه این تپه یکی از هفت تپه شهر رم است، ترافیک شهری که در اطراف آن وجود دارد تشخیص این موضوع را دشوار نموده است. باغات فارنس (Orti Farnesiani) که در سال 1500 میلادی در محوطه کاخ تیبریوس (Tiberius) واقع شده‌اند بر جذابیت این بخش افزوده‌اند.

بازدید از کولوسئوم (Colosseum) همراه با تور ایتالیا

تنها تعداد محدودی از بناهای تاریخی رم همانند کولوسئوم این چنین سالم و دستنخورده باقی مانده‌‌اند. این آمفی تئاتر عظیم که به طرز ناهماهنگی در میان ترافیک عصر مدرن قرار گرفته است، زمانی محلی برای نبرد گلادیاتورها، نبرد شیر با گلادیاتورها و سرگرمی‌های عمومی بود که وحشی‌گری در آن‌ها از مشخصه‌های امپراطوری روم محسوب می‌شد. تمامی سه سبک جهان باستان (دوریک، آیونیک و کورنتین) در این مجموعه به کار رفته‌اند و همانند لایه‌ای بر فراز یکدیگر قرار گرفته‌‌اند.

بازدید از مجموعه هادریان (Hadrian's Villa or Villa Adriana، در نزدیکی تیوولی (Tivoli)) همراه با تور ایتالیا

مجموعه هادریان در ناحیه‌ای روستایی تا سال 1500 که پاپ‌های عصر رنسانس دستور به حفاری آن دادند ناشناخته باقی مانده بود. تنها بعد از این بود که ابعاد و اندازه این بنای مسکونی باشکوه و زیبا متعلق به سال 134 میلادی مورد ستایش قرار گرفت. هادریان (سازنده این بنا) کسی که تقریباً از تمام نقاط امپراطوری وسیعش بازدید کرده بود، خواهان ساخت بنایی بود که تمامی عجایب دنیا را در خود داشته باشد و در نهایت هم موفق شد.

بازدید از اوستیا آنتیکا (Ostia Antica، در نزدیکی رم) همراه با تور ایتالیا

در دوران عظمت و شکوه امپراطوری روم باستان، اوستیا (که به معنای دهان در زبان لاتین است) به عنوان یک شهر پناهگاهی در محل که رود تیبر به دریا جاری می‌شد واقع شده بود. با سقوط امپراطوری روم در اوایل قرون وسطی، اوستیا نیز سقوط کرد و تقریباً ناپدید شد و جمعیت آن در اثر بیماری مالاریا به هلاکت رسیدند. در اوایل سال‌های 1900 میلادی، باستان‌شناسان سازه‌های تاریخی این شهر را که صدها ساختمان را شامل می‌شد مورد حفاری قرار دادند. امروزه گردشگران تور ایتالیا می‌توانند از این بخش‌ها بازدید به عمل آورند.

بازدید از هرکولانیوم (Herculaneum، واقع در کامپانیا (Compania)) همراه با تور ایتالیا

مطابق با افسانه‌ها هرکولانیوم توسط هرکول ساخته شده است. حقایق تاریخی گویای اینند که این بخش در زیر جریان مواد گلی که بعد از فوران کوه وزوویوس (Vesuvius) در یک روز شوم از سال 79 میلادی سرازیر شده بود مدفون گشت. این مواد به درون شیارهای موجود در بدنه بناها نفوذ کرد و این امر سبب شد که الوارهای بیش از صد بنا بدون فرسایش باقی بمانند. این در حالی است که اگر این اتفاق نیافتاده بود این سازه‌ها در اثر فرسایش طبیعی به مرور زمان دچار خوردگی و پوسیدگی شده بودند. گردشگران تور اروپا اگر قصد بازدید از این محل را دارند باید زمانی دو ساعته را برای تماشای این سازه‌های به خوبی حفظ شده از زمان جهان باستان اختصاص دهند.

بازدید از پمپئی (Pompeii، واقع در کامپانیا (Compania)) همراه با تور ایتالیا

زمانی این محل یک استراحتگاه مجلل بود که 2500 اشراف زاده رومی در آن اقامت داشتند. در سال 79 میلادی، فوران آتشفشانی که هرکولانیوم را تخریب کرد، پمپئی را نیز در زیر حداقل 6 متر خاکستر آتشفشانی و سنگ‌های پامیس (Pumice Stone) مدفون ساخت. در حدود اوایل 1750 میلادی، چارلز بوربون (Charles of Bourbon) به انجام حفاری‌های سازمند بخش‌های تاریخی این شهر دستور داد. جواهراتی که از میان این بخش‌ها بیرون کشیده شدند، موجی از علاقه و توجه را در عصر کلاسیک در سرتاسر اروپای شمالی به وجود آوردند.

بازدید از پائستوم (Paestum، واقع در کامپانیا (Compania)) همراه با تور ایتالیا

پائستوم این شهر پر رونق عصر باستان در حدود سال 1750 میلادی به طور تصادفی زمانی که مقامات اداری محلی در حال تلاش برای ساخت جاده‌ای در عرض مرکز این بخش بودند کشف شد. پائستوم در سال 600 قبل از میلاد به عنوان یک کلنی یونانی ساخته شد و در سال 273 قبل از میلاد به دست رومیان افتاد و در آخرین روزهای امپراطوری روم ارزش و اعتبار خود را از دست داد. امروزه باستانشناسان تازه کار می‌توانند با تورهای پیاده‌ در میان حفاری‌های این سایت قدم زنند.

بازدید از سگستا (Segesta، واقع در سیسیل (Sicily)) همراه با تور ایتالیا

بخش‌های حفاری شده این شهر باستانی، زمینی صخره ایست که با دره‌های عمیقی که لبه‌هایی ناهموار دارند احاطه شده‌است. معبد دوریک (Segesta's  Doric Colonnade) که در سال 430 قبل از میلاد توسط یونانیان ساخته شد، بنایی ستون بندی شده است و یکی از موقرترین بناهای جهان باستان به شمار می‌آید. احتمال می‌رود که این سازه در قرن یازدهم میلادی توسط ساراسین‌ها (Saracens، نامی که اروپاییان در سده‌های میانه برای مسلمانان عرب و پس از آن برای اشاره به همهٔ مسلمان‌ها به‌کار می‌بردند) تخریب شده باشد.

بازدید از سلینانته (Selinunte، واقع در سیسیل (Sicily)) همراه با تور ایتالیا

ستون‌های عظیم این شهر به گونه‌ای پراکنده بر روی زمین افتاده‌اند، گویی که زمین لرزه سازندگان آن‌ها را مجازات کرده است. با این وجود این شهر هنوز یکی از سایت‌های باستانی محبوب در ایتالیا به شمار می‌رود. در حدود سال 600 قبل از میلاد مهاجرین سیراکیوز (Syracuse)، سلینانته را در محل یک بندر مهم معاملاتی ساختند. این شهر رقیب سرسخت همسایه‌اش سگستا (Segesta) بود و در حدود سال 400 قبل از میلاد و بعد از آن مجدداً در سال 250 قبل از میلاد توسط Carthaginians (ساکنان شهر باستانی Carthage واقع در آفریقای شمالی) تخریب شد.

بازدید بخش‌های مسکونی رومی دل کازاله (Villa Romana del Casale، واقع در سیسیل (Sicily)) همراه با تور ایتالیا

این بخش به عنوان نشانی از یونانیان در سیسیل باقی ‌مانده است. با این وجود نشانه‌های موفقیت رومیان باستان در این اقامتگاه شکاری متعلق به قرون سوم و چهارم میلادی به خوبی مشهود است. موزائیک‌های این محل مساحتی در حدود 3535 متر مربع از کف را شامل می‌شوند و با تصاویری از فعالیت‌های ورزشی و تفریحی، خدایان و الهه‌ها پوشیده شده‌اند.

انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3023

به "بازدید از برترین ابنیه باستانی ایتالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازدید از برترین ابنیه باستانی ایتالیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از برترین ابنیه باستانی ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید