بحرین به تعهدات خود در قبال شهروندانش پایبند نیست

به گزارش دور زمین، خبرنگاران - سرویس بین الملل: در حال حاضر دنیایان با مسئله گسترش ویروس کرونا دست و پنجه نرم می نمایند؛ ویروس قاتلی که بی رحمانه قربانیان زیادی در کشورهای دنیا بر جای گذاشته است. در این میان دولتها کوشش می نمایند تا با اتخاذ تدابیری فرایند گسترش این ویروس را در کشورهای خود کند نموده و مانع آن شوند که جان شهفرایندانشان به خطر بیفتد.

بحرین به تعهدات خود در قبال شهروندانش پایبند نیست

اما به نظر می رسد این مسئله در میان سیاستمداران بحرینی و رژیم آل خلیفه به صورت دیگری تفسیر شده است. آل خلیفه حتی در مورد گسترش این بیماری به دنبال بهره برداری سیاسی است، به طوری که مانع بازگشت نزدیک به دو هزار شهروند بحرینی از ایران به کشورشان می گردد.

رژیم آل خلیفه که در سیاست های ضد ایرانی خود شهره است این بار می کوشد مانع بازگشت این زوار بحرینی به کشور خود به بهانه گسترش ویروس کرونا گردد.

این در حالی است که تمام کشورهای دنیا می کوشند اتباع خود را در سایه اوضاع کنونی به سرزمین هایشان بازگردانند.

استفن لندمن در مورد چرایی عدم پایبندی دولت بحرین به تعهدات خود درقبال شهروندان و مسافران این کشور در ایران و فراهم کردن زمینه بازگشت آنها به خبرنگاران گفت: دولت بحرین هیچ پایبندی به تعهدات بین المللی در این خصوص ندارد و ابایی از عدم اجرای تعهدات خود نیز ندارد.

وی افزود: هم بحرین و هم عربستان سعودی راستا مشترکی را در این خصوص طی می نمایند.

لندمن تأکید کرد: بحرین و عربستان در مورد سرکوب شهروندان خود همفکر هستند و هر دو کشور شهروندان خود را سرکوب می نمایند و هیچ کشور غربی هم به آنها اعتراض نمی کند.

این نظریه پرداز آمریکایی در ادامه گفت: بحرین پیوندهای وثیقی با کشورهای غربی از جمله آمریکا دارد. بر این اساس آنها منافع خود را در این نمی بینند که نقض حقوق بشر در بحرین را متذکر شوند.

دانش آموخته دانشگاه هاروارد افزود: ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین واقع شده است و آمریکا تأمین نماینده امنیت دولت بحرین است. بر این اساس سیاست سرکوب از سوی دولت بحرین به هیچ عنوان با انتقاد کشورهای غربی و مدعی حقوق بشر روبرو نمی گردد.

وی یادآور شد: موضوع حقوق بشر نزد کشورهای غربی موضوعی سیاسی است و نه حقوقی. بر این اساس استفاده از موضوع حقوق بشر از سوی کشورهای غربی به عنوان صرفاً ابزاری برای تحت فشار قرار دادن کشورهای مستقل و کشورهایی است که سیاستهای آنها همسو با غرب نیست.

لندمن در پایان گفت: بر این اساس نباید انتظار داشت که دولت بحرین برای نقض حقوق بشر و سیاست سرکوب علیه شهروندان خود از سوی کشورهای غربی تحت فشار قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2534

به "بحرین به تعهدات خود در قبال شهروندانش پایبند نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحرین به تعهدات خود در قبال شهروندانش پایبند نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید