با تور مجازی از صحرای بزرگ آفریقا تماشا کنید

به گزارش دور زمین، با تور مجازی از صحرای بزرگ آفریقا، دومین کویر بزرگ در دنیا تماشا کنید و با جاذبه های بکر و منحصربه فرد آن آشنا شوید.

با تور مجازی از صحرای بزرگ آفریقا تماشا کنید

هربار که از کویر صحبت می گردد، تصویری از سرزمین هایی با آفتاب سوزان و شن های بی خاتمه به فکر خطور می نماید؛ اما جالب است بدانید که کویر، چیزی فراتر از این ها است. تا جایی که بزرگترین کویر دنیا، صحرایی پوشیده از برف در قطب جنوب شناخته می گردد؛ این در حالی است که دومین کویر بزرگ دنیا، مکانی گرم و سوزان، به نام صحرای بزرگ آفریقا است. صحرای بزرگ آفریقا که 9 میلیون کیلومتر مربع وسعت دارد، 30 درصد از خاک قاره آفریقا را در بر می گیرد و بین چندین کشور مختلف تقسیم می گردد. در این مقاله به دیدن بخش شمالی این صحرا، واقع در کشور الجزایر می رویم. دیدنی صحرای بزرگ آفریقا شاید در نگاه اول مجذوب نماینده به نظر نرسد؛ اما هرچه که در آن عمیق تر شویم، مجذوب نمایندهیت های بی نظیری در آن خواهیم یافت.

کلمه صحرا از ریشه آن در عربی باستان، به معنای سرخ گرفته شده است؛ زیرا توده های ماسه ای و پستی و بلندی های آن، رنگ سرخ را تداعی می نماید. این ماسه ها چنان در فرهنگ و زبان عربی حائز اهمیت بوده است که برای آن ، واژه هایی اختصاصی به معنای ارگ یا دریای ماسه دارند .

ارگ چچ و ارگ ایگویدی در غرب، همراه با ارگ بزرگ باختری و ارگ بزرگ شرقی در شمال، از جمله تپه های ماسه ای بزرگ و جاهای دیدنی الجزایر به شمار می آیند. میانگین ارتفاع این تپه های ماسه ای به 150 متر می رسد؛ این در حالی است که ارگ هایی به ارتفاع 300 متر نیز مشاهده شده است. این تپه ها با گیاهان وحشی و کمیاب احاطه شده اند و از طریق معبرهایی از یکدیگر تفکیک می شوند.

در میان ماسه های ارگ بزرگ شرقی، دانشمندان بقایایی را از اردوگاه های نظامی روم باستان، جهتهای کاروانی، کارگاه های فراوری روغن زیتون و سیستم های آب رسانی باستانی کشف نموده اند.

در صحرای بزرگ آفریقا، رودخانه هایی نیز وجود دارد. وادی ایگارگار یک رودخانه خشک است که از کویر الجزایر می گذرد. تنها زمانی که بارش ها بسیار شدید باشد، می توان جاری شدن آب را در این رودخانه به دیدن نشست. بستر این رورخانه ها باعث ایجاد تل ماسه های هلالی و ستاره ای شکل می گردد که البته تشکیل آن ها بدون یاری باد امکان پذیر نیست.

با احتساب پرندگان مهاجر، تعداد گونه های جانوری در صحرای بزرگ آفریقا به سیصد عدد می رسد. از جمله این جانوران می توان به کفتار، بابون، یوزپلنگ، فوسا، الاغ و انواع مارمولک اشاره نمود. به صحرای بزرگ آفریقا، با شرایط اقلیمی خارق العاده و منحصربه فردش نگاه کنید تا تمام پیش فرض هایتان از یک سرزمین مرده را فرو بریزد!

سفر به صحرای بزرگ آفریقا هزینه چندانی در بر ندارد. در شهر دژنت، یکی از شهر های جنوب الجزایر، آژانس های متعددی وجود دارند که از ارائه خدمات به گردشگران علاقه مند به کویر، استقبال می نمایند. تور های یک روزه آن ها به همراه یک اتومبیل مجهز، راننده، آشپز و راهنما، به مبلغ تقریبی 140 دلار برگزار می گردد.

بیشتر راهنماهای بومی این منطقه، مردمان طوارق هستند که با لباس های محلی خود از شما پذیرایی می نمایند. شما می توانید از نوشیدن چای طوارقی و امتحان کردن نان محلی آنان در صحرای بزرگ آفریقا لذت ببرید. مردمان طوارق زمانی در سراسر صحرای بزرگ آفریقا کوچ می کردند.

در بعضی فصل ها، حوضچه های طبیعی آب در صحرا به وجود می آیند. بعلاوه می توانید بعضی طاق ها و سازندهای کهن آتشفشانی را در این منطقه مشاهده کنید. بعضی از این سازندها به مجسمه هایی شباهت دارند که قدمت آن ها به 6,000 سال پیش از میلاد مسیح می رسد. در صحرای بزرگ آفریقا تپه هایی به رنگ های متنوع، از زرد تا سیاه دیده می شوند که جلوه هایی منحصربه فرد را پدید می آورند.

در جهت بازدید خود از صحرای بزرگ آفریقا با حیوانات و پرندگان نادری روبرو خواهید شد. انواع پرندگان شکاری، انواع خزندگان و جوندگان، شتر ها، موش های دوپا (جربوع) و روباه های صحرا، ساکنان اصلی این منطقه هستند. صحرای بزرگ آفریقا در فصل تابستان بسیار گرم و سوزان است؛ اما در ماه فوریه، دمای هوا می تواند تا صفر درجه سانتی گراد نیز کاهش یابد. برترین زمان سفر به صحرای بزرگ آفریقا، از اوایل پاییز تا اواسط بهار است که دمای این منطقه بین 25 تا 30 درجه سانتی گراد در روز و 20 درجه سانتی گراد در شب متغیر است.

از طریق پنجره ای که در ابتدای این مطلب تعبیه شده، می توانید در گرمای سوزان تابستان نیز به این منطقه سفر کنید و از ماجراجویی و کویرنوردی لذت ببرید. خبرنگاران روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می نماید. اگر به این دست از مطالب علاقه مندید، بازدید روزانه را از خبرنگاران از قلم نیاندازید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 30 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5421

به "با تور مجازی از صحرای بزرگ آفریقا تماشا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی از صحرای بزرگ آفریقا تماشا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید