باهاما و چگونگی جذب 5 میلیون توریست

به گزارش دور زمین، باهاما به رغم محدودیت هایی، یکی از پیروز ترین کشورهای جهان در زمینه توریسم بوده و سالانه بیش از 5 میلیون توریست را جذب می نماید.

باهاما و چگونگی جذب 5 میلیون توریست

باهاما یکی از کشورهای کوچک دریای کارائیب است و در مجاورت ایالات متحده قرار گرفته است. این کشور از چند جزیره تشکیل می گردد. مساحت آن 8/13 هزار کیلومتر مربع بوده و تنها 320 هزار نفر جمعیت دارد. به رغم این محدودیت ها یکی از پیروز ترین کشورهای جهان در زمینه توریسم بوده و سالانه بیش از 5 میلیون جهانگرد را جذب می نماید.

باهاما برای طراحی یک تجربه جهانگردی رقابت پذیر بر دو حوزه تمرکز کرد که معمولا کشورهای در حال توسعه به آنها بی توجهی می نمایند:

  1. اینکه چگونه جهانگردان اقدام به انتخاب و رزرو جا در مقاصد می نمایند.
  2. چگونه اطلاعات مورد احتیاج خود را کسب می نمایند.

با افزایش روزافزون استفاده از اینترنت، امروزه جهانگردان پیش از سفر اقدام به مقایسه آنلاین قیمت ها و رزرو می نمایند. در سایتی که دولت باهاما برای جهانگردی طراحی نموده است، به جهانگردان احتمالی این اجازه داده می گردد که یک حساب کاربری ایجاد نموده و به وسیله آن اقدام به برنامه ریزی سفر خود نمایند، مکان اقامت و برنامه های سفر خود را رزرو نموده، برنامه خود را به دوستان و خانواده ایمیل نمایند یا از آن پرینت بگیرند.

برای جمع آوری اطلاعات بازار، وزارت جهانگردی باهاما، یک پایگاه داده طراحی نموده است که اقدام به پرس وجو و گزارش دهی می نماید و نتایج در قالب کارت الکترونیکی معروف به کارت مهاجرت باهاما (IC) ارائه می گردد. کارت مهاجرت موجب بهبود امنیت ملی شده و می توان اطلاعات جهانگردان و مهاجران را به راحتی و بدون احتیاج به آنالیز فیزیکی در یک پایگاه داده جمع آوری کرد. سرعت و دقت این شیوه از روش های سنتی بسیار بیشتر است. در همین زمان، IC به وزارت جهانگردی اجازه می دهد که داده های بازاریابی فشرده ای را جمع آوری نموده و تحقیقات خود را متمرکز بر جهانگردان کند. این جهانگردان به عنوان بازارهای هدف انتخاب شده و هزینه های بازاریابی کاهش یافته و تعداد جهانگردان ورودی افزایش می یابد.

کارت مهاجرت اطلاعات مختلفی را در خصوص جهت ورود، تاریخ عزیمت، اطلاعات عمومی جهانگرد، تاریخ برنامه ریزی سفر، اقامتگاه و هدف از سفر ثبت می نماید. جهانگردان فرم هایی را پر می نمایند و از آنها پرسیده می گردد که آیا مشتاق به دریافت اطلاعات در خصوص باهاما هستند یا خیر. قسمت پایانی این فرم مختص تشریفات اداری بوده و به آنها در خصوص لنگرگاه ورودی و مدت زمان اقامت مجاز اطلاع می دهد.

در زمان خروج از کشور از جهانگردان خواسته می گردد در قسمت پایینی IC، تعداد شب های اقامتی در باهاما و تاریخ خروج را ذکر نموده و آن را به خطوط هوایی یا دریایی ارائه دهند.

پایین تر از قسمت امضا جمله ای به این شکل نوشته شده است:

جهانگردی مهم ترین صنعت ما است و به نظرات شما برای بهبود وابسته هستیم. لطفا هر چقدر که برایتان مقدور است، فرم را بیشتر پر کنید.

در نهایت نیز این سه سوال پرسیده شده است:

1. مهم ترین دلیلی که باعث شد جزایر باهاما را برای سفر انتخاب کنید، چه بود؟

2. به رقابت پذیری باهاما نمره ای از بسیار بد تا بسیار خوب بدهید.

3. تا چه اندازه محتمل است گذراندن تعطیلات در باهاما را به اقوام و دوستان خود سفارش کنید؟

نمره ای از بسیار محتمل تا بسیار بعید است بدهید.

جهانگردان ورودی به باهاما از هر طریقی که وارد شوند، یک IC برای پر کردن دریافت می نمایند. افسران مهاجرت چک می نمایند که به تمامی موارد پاسخ داده شده باشد. این کارت جمع آوری شده و کارت دیگری به جهانگرد داده می گردد که در زمان خروج از کشور تکمیل گردد. سپس کارت ها براساس شماره پرواز دسته بندی شده و اسکن می شوند. مرکز تکنولوژی کارائیب بر تمامی این فرآیندهای جمع آوری و تحلیل داده ها نظارت می نماید. بسیاری از داده های نوشته شده در فرم های پایانی توسط کارکنان در سیستم وارد می شد، اما با خصوصی کردن آن بخش، مسائل کارکنان و آموزش مرتفع شد و در حال حاضر نیز فرم های نهایی به وسیله دستگاه های خوانشگر وارد پایگاه داده می شوند.

این اطلاعات الکترونیک از سال 1998 تا به امروز موجود هستند و پیروزیت باهاما باعث شد که سایر کشورهای حوزه کارائیب نیز اقدام به خرید این تکنولوژی از آنها نمایند.

انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3207

به "باهاما و چگونگی جذب 5 میلیون توریست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باهاما و چگونگی جذب 5 میلیون توریست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید