بازدید از پنج کاخ بسیار زیبای فرانسه

به گزارش دور زمین، اگرچه لغت Chateau در انگلیسی عمدتاً قلعه ترجمه شده است، اما در زبان فرانسوی غالباً به معنای کاخ یا عمارتی اشرافی است. به عنوان مثال Chateau de Versailles هیچ شباهتی به قلعه ندارد و به همین دلیل در زبان انگلیسی با عنوان کاخ ورسای شناخته می‌شود. اما زمانی این مسأله پیچیده می‌گردد که در می‌یابیم شناخته شده‌ترین قلعه فرانسه Palais des Papes (واقع در Avignon)، کاخ پاپ خوانده می‌شود. فرانسه هزاران Chateau را که طیفی از خرابه‌ها تا املاکی بسیار پرآذین و زیبا را شامل می‌شوند در برگرفته است. برخی از پر بازدیدترین این بناها آن‌هایی هستند که در جنوب این کشور و در دره لوآر  (Loire Valley) واقع گردیده‌اند و بواسطه معماری سبک رنسانسی‌شان در میان گردشگران تور فرانسه محبوب شده‌اند.

بازدید از پنج کاخ بسیار زیبای فرانسه

بازدید از Chateau de Chantilly همراه با تور فرانسه

Chatteau de Chantilly در فاصله 40 کیلومتری از شمال پاریس واقع شده است و می‌توان انعکاس مسحور کننده‌اش را در خندق پر از آبی که بر پیرامونش کنده شده است نظاره کرد. این بنا که در سال 1560 احداث گردیده، مجموعه‌ایست متشکل از تالارهایی پر تشریفات، گالری از آثار هنری، باغات باشکوه و اصطبل‌هایی تحسین برانگیز. گردشگران تور فرانسه می‌توانند در بازدید از بخش‌های داخلی این بنا از تالارهایی پر آذین به همراه لوسترهای نفیسشان، حکاکی‌های تزئینی، اثاثیه و آثار هنری دیدن نمایید. یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های این محل مجموعه نقاشی‌ها و کتاب‌هایی است که در Musee Conde، یکی از زیباترین گالری‌های فرانسه، به معرض نمایش گذارده شده‌اند. گردشگران می‌توانند در حین قدم زدن در محوطه این Chateau از باغات رسمی آن به همراه خانه‌های تابستانی، پیکره‌ها و فواره‌های زیبایش دیدن نمایند. این قلعه به اصطبل‌های اصلی مجموعه و مسیر اسب دوانی Chantilly Racecourse که یکی از صحنه‌‌های فیلم A View to a Kill از سری مجموعه‌های فیلم جیمز باند در آن فیلم‌برداری شده است اشراف دارد.

بازدید از Chateau de Pierrefonds همراه با تور فرانسه

Chateau de Pierrefonds که نمایش‌های تلویزیونی متعددی در آن ساخته شده است، به مانند قلعه‌ای سربرآورده از میان افسانه‌ها، بر فراز تپه‌ای مشرف به دهکده‌ای زیبا قد علم کرده است. این بنا که در اصل در قرن دوازهم میلادی احداث گردیده، زمانی که مالکش به حذب سیاسی مخالف شاه لوئیس سیزدهم پیوست، توسط وزیر جنگ وقت، Cardinal Richelieu محاصره و به ویرانه‌ای بدل گردید و تا زمانی که ناپلئون بناپارت در میانه قرن هجدهم تصمیم به بازسازی آن گرفت، به مانند خرابه‌ای به حیات خود ادامه داد. اگرچه اقدامات ناپلئون به بهبود و گسترش این قلعه کمک شایانی نمود، اما اتاق‌های بزرگ آن بی‌اثاثیه و امکانات رها شدند. با این وجود بازدید از پل متحرک آن به همراه بارگاه، برج‌ها، سرسراها، کلیسا، کنگره‌های برج و باروها و گورستان زیر زمینی که اجساد پادشاهان فرانسه را در خود جای داده است، گردشگران تور فرانسه را به تحسین وا خواهد داشت.

بازدید از Chateau de Chaumont همراه با تور فرانسه

Chateau de Chaumont در دره لوآر واقع شده است و ظاهرش به مانند کتابچه‌ای سنگی لحظه به لحظه تاریخچه پر فراز و نشیبش را بازگو می‌کند. این Chateau ابتداً در سال 1465 بر بقایای دژی متعلق به قرن دهم میلادی احداث گردید. این دژ بلافاصله پس از آنکه شاه لوئیس یازدهم به مشارکت مالکش، Pierre d'Amboise در شورشی علیه خود پی‌برد ویران گشت. پس از بازسازی، همسر بدنام شاه هنری دوم، کاترین مدیچی آن را خریداری نمود و اغلب از آن به عنوان محلی جهت سرگرم کردن اشخاص سرشناسی چون نوستراداموس استفاده می‌کرده است. این مجموعه پیش از آنکه در سال 1938 به دولت فرانسه تقدیم شود، در طی قرن‌ها شاهد مالکان متعددی بوده است. امروزه گردشگران تور فرانسه می‌توانند از بخش‌های داخلی بسیار زیبای این Chateau به همراه باغات، اصطبل‌های تشریفاتیش و مناظر مسحورکننده رودخانه لوآر (Loire River) و نواحی حومه‌ای بازدید به عمل آورند.

بازدید از Chateau de Chambord همراه با تور فرانسه

از دیگر قلعه‌های واقع در دره لوآر، می‌توان به Chatea de Chambord اشاره کرد که بواسطه ابعاد و نوع طراحی شاخصش به سهولت قابل شناسایی است. این بنا که به عنوان برترین نمونه از معماری رنسانسی فرانسه شناخته می‌شود، در حدود قرن شانزدهم میلادی به عنوان شکارگاهی برای شاه فرانسوا اول احداث گردید. این قلعه وسیع 440 تالار و 300 شومینه را شامل شده است و از بخش‌های منحصربفرد آن می‌توان به پله‌کان مارپیچی دو بخشی، دودکش‌های سقفی، گنبدها، شیروانی‌های بسیار زیبا و پر جزئیات و برج‌هایی که به مانند خط آسمان شهری امتداد یافته‌اند اشاره کرد. خندقی زیبا و محوطه‌ای حفاظت شده جهت نگهداری از گرازهای وحشی و گوزن‌های قرمز نیز در پیرامون این Chateau قرار گرفته‌اند. 

بازدید از Chateau de Versailles همراه با تور فرانسه

ورسای به عنوان یکی از محبوب‌ترین کاخ‌های فرانسه، هرساله بیش از سه میلیون بازدید کننده را به سوی خود فرا می‌خواند. این بنای شگفت انگیز در ابتدا به عنوان اقامتگاهی شکاری برای شاه لویی سیزدهم احداث گردید و سپس به منظور تبدیل شدن به اقامتگاهی برای خانواده سلطنتی فرانسه گسترش داده شد. از بخش‌های شاخص این کاخ می‌توان به تالار آیینه که به واقع سراسرایی آذین شده با هفده طاق آیینه کاری شده است اشاره کرد. بازدیدکنندگان می‌توانند در اتاق خواب ملکه Marie Antionette، در مخفی را که وی در هنگام یورش به کاخ از آن گریخت رویت کنند. آپارتمان وسیع شاه لویی شانزدهم به همراه هفت سالن وسیع آن و سقف‌های نقاشی شده‌اش از بخش‌های دیدنی این کاخ به شمار می‌روند. از دیگر جاذبه‌های این Chateau می‌توان به باغات رسمی آن که مساحتی در حدود یک کیلومتر مربع را شامل شده‌اند اشاره کرد. درختان، گل‌ها و گذرهای موجود در این باغات از الگویی هندسی پیروی می‌کنند.

انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2968

به "بازدید از پنج کاخ بسیار زیبای فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از پنج کاخ بسیار زیبای فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید