بازدید از آتن در تابستان

به گزارش دور زمین، فصل تابستان بهترین فصل برای سفر و گشت و گذار در دنیا است. مقاصد متعددی برای سفر وجود دارند ولی یکی از بهترین های آن‌ها تور یونان است. اگر به تور یونان بروید یکی از زیباترین شهرهای دنیا را خواهید دید. با ما همراه باشید و کمی با آتن این شهر تاریخی آشنا شوید.

بازدید از آتن در تابستان

آتن مکانی برای تجربه‌ی تئاتر، اپرا، موسیقی کلاسیک و اجرای حرکات موزون در مکان‌هایی مدرن، باشکوه و متنوع است. در این شهر سالنی برای برگزاری جشن باستانی اپیداروس که 340 سال قبل از میلاد ساخته شده، وجود دارد. سالنی که برای 1500 سال زیر خاک دفن شده ‌بود و به خاطر دیوارهای آهکی و سیستم آکوستیکی‌اش مشهور است. برنامه‌های موجود در جشنواره‌های این کشور، شامل اجرای تراژدی‌های هنری کلاسیک و جدید یونانی، آثار هنری مشترک یونانی-ژاپنی و آثار کلاسیک اروپایی است.

سالن تئاتر (اپیداروس) یونان باستان به بهترین شکل حفظ شده است. این بنا به شکل نیم دایره در یک طرف تپه‌ای طبیعی ساخته شده و 1400 صندلی از جنس سنگ آهک دارد که هیچ‌کدام مانع دید دیگری نمی‌شود. طراحی و جایگاه‌های نشستن این سالن با یک سیستم آکوستیک استثنایی صدا ترکیب شده تا حتی صدای یک پچ پچ آرام هم تا 55 ردیف به راحتی قابل شنیدن باشد.

چطور به آتن برویم؟

اکثر سالن‌های اجرای جشنواره‌های یونان در آتن قرار دارند و از طریق سیستم حمل و نقل عمومی آتن امکان دسترسی به آن‌ها فراهم است. دو مجموعه از این سالن‌ها، سالن تئاتر باستانی اپیداروس و تئاتر کوچک اپیداروس در آرگولیس در غرب آتن قرار دارند. جالب است بدانید زمانی که جشن‌های اپیداروس اجرا می‌شوند، قیمت بلیت اتوبوس در آتن کاهش می‌یابد.

کجای آتن اقامت کنیم؟

حدود 15 سوییت و هتل از جمله هتل آوا در قدیمی‌ترین منطقه‌ی آتن یعنی محله‌ی تاریخی پلاکا قرار دارند. از این هتل تا محل اجرای نمایش‌های قدیمی حدود 10 دقیقه پیاده روی، فاصله است و مغازه‌ها، رستوران‌ها، موزه‌ی آرکوپولیس و مقبره‌ی زئوس فاصله نزدیک‌تری دارند. همه‌‌ی سوییت‌های این ناحیه دارای آشپزخانه و بالکن اختصاصی هستند، همچنین شما می‌توانید با اندکی هزینه‌ی بیشتر، طبقه‌ی سوم یک سوییت را اجاره کنید و از فضای اضافی، ایوان اختصاصی و مناظر آکروپولیس لذت ببرید.

خوراکی و نوشیدنی مخصوص آتن چیست؟

رستوران موزه‌ی آکروپولیس، جمعه‌ها تا پاسی از شب باز است و شامی عالی ارائه می‌دهد. به یاد داشته باشید که بهتر است از قبل جا رزرو کنید. منوی رستوران شامل؛ انواع غذاهای ویژه‌ی یونانی مثل سن میهالی، نوعی پنیر گاوی از جزیره‌ی سایروس، نوعی پنیر دودی از مِتساوو، ماهی تازه و فیله‌ی گوشت گوساله خوابیده در روغن ترافل (قارچ دنبلان) و میوه‌های خشک است.

سوغاتی ویژه آتن چیست؟

بازار مرکزی و شلوغ آتن جایی است که مردم محلی برای خرید انواع محصولات کشاورزی تازه، ماهی و گوشت گاو، مرغ، بره و خرگوش به آنجا می‌روند. علاوه بر آن، فروشندگان دوره‌گرد، ادویه‌، ترشی‌جات، آجیل، میوه‌های خشک شده، محصولات پخته شده، قهوه و لوازم خانگی کوچک عرضه می‌کنند.

انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3679

به "بازدید از آتن در تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از آتن در تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید