ایران چند هواپیمای فعال دارد؟ ، میانگین سن ناوگان هوایی کشور را ببینید

به گزارش دور زمین، در 20 ماه گذشته، 60 فروند هواپیما وارد کشور شد که 30 فروند از آنها عملیاتی شده است.

ایران چند هواپیمای فعال دارد؟ ، میانگین سن ناوگان هوایی کشور را ببینید

به گزارش خبرنگاران، در 20 ماه اخیر به طور میانگین هر ماه 3 هواپیمای تازه به ناوگان هوایی کشور اضافه شده و هم زمان با پیگیری تعمیر و اورهال هواپیماهای زمین گیر، تعداد ناوگان هوایی فعال در کشور از 100 فروند به 190 فروند افزایش یافته است.

صنعت هوایی ایران بعد از 4 دهه تحریم های سنگین، فرصتی برای بازیابی قوا پیدا نموده و متولیان این حوزه ضمن اورهال کردن هواپیماهای زمین گیر، دست به کار خرید هواپیماهای تازه شده اند.

طبق گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، در 20 ماه اخیر 60 فروند هواپیمای تازه مسافری وارد کشور شده که از این تعداد 30 فروند مراحل فعال سازی را پشت سر گذرانده اند و مشغول خدمات دهی هستند.

آسمان ایران شلوغ تر می گردد

نتیجه اقدامات دولت سیزدهم در صنعت هوایی، جهش 90 درصدی هواپیماهای فعال بوده و آن گونه که محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری می گوید: این اقدامات همچنان ادامه خواهد داشت تا جایی که انتظار می رود تا انتها امسال، تعداد ناوگان هوایی فعال کشور به 250 فروند برسد. نتیجه دیگر تمهیدات هوایی دولت سیزدهم در دو سال گذشته این بوده که میانگین عمر ناوگان هوایی کشور از 28.5 سال به 26 سال رسیده است درحالی که اگر این اقدامات انجام نمی شد، حالا میانگین عمر این ناوگان 30.5 سال شده بود. به عبارت دیگر، عمر ناوگان هوایی کشور در دو سال اخیر 4 سال بهبود پیدا نموده و متولیان صنعت هوایی در نظر دارند این رقم را به کمتر از 20 سال برسانند. کاری که با توجه به تحریم ایران در خرید هواپیماهای نو و جوان، بسیار سخت به نظر می رسد.

راهبرد دانش بنیان برای عبور از تحریم

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، با تأکید بر اینکه صنعت حمل ونقل هوایی، پیشران توسعه کشور، است، می گوید: این صنعت در ایران بیش از 43 سال است که در جنگ تمام عیار و تحریم قرار داشته؛ اما باوجود قرار داشتن در شرایط سخت تحریم، یاد گرفتیم که چگونه این صنعت را حفظ کنیم و بتوانیم در حوزه ایمنی و امنیت رتبه قابل قبولی را در سطح جهان کسب کنیم.

محمدی بخش می افزاید: برای برطرف نیازهای این صنعت یک برنامه 10 ساله و 4 راهبرد ازجمله تاب آوری، نهضت تعمیر قطعات، تأمین نقدینگی برای نوسازی ناوگان و ساخت هواپیمای بومی تعریف شده است.

او اظهار می نماید: استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان یک راهبرد در صنعت حمل ونقل هوایی است تا جایی که امروز هیچ موتور و قطعه ای برای تعمیر به خارج از کشور نه تنها ارسال نمی گردد بلکه تعدادی از شرکت های صاحب سبک قطعاتشان در ایران تعمیر می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 7 شهریور 1402 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5993

به "ایران چند هواپیمای فعال دارد؟ ، میانگین سن ناوگان هوایی کشور را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران چند هواپیمای فعال دارد؟ ، میانگین سن ناوگان هوایی کشور را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید