اگر موهایتان کم پشت است بخوانید

به گزارش دور زمین، موهای ما بعد از دوره طولانی استفاده از انواع و اقسام مواد آرایشی و اتو و سشوارهای روزانه دیگر شادابی و زیبایی روزهای گذشته را ندارند و با هر بار رنگ کردن نازک تر و کم پشت تر از گذشته می شوند.

اگر موهایتان کم پشت است بخوانید

ما برترین و موثرترین راه های مراقبت از موهای نازک را جمع آوری نموده ایم تا در عرض چند ماه موهای شما را مثل روز اول سالم و زیبا کنیم. در این مطلب از خبرنگاران همراه ما باشید تا به راه های تقویت موهای کم پشت بپردازیم.

راه های تقویت موهای کم پشت

استفاده از سشوار را محدود کنید

اگر موهای شما خوب، خشک یا مستعد شکستن هستند گرمای بیش از حد می تواند موهای شما را ضعیف کند. در نتیجه موهای شما آسیب دیده یا وز می گردد.

برای محدود کردن آسیب ناشی از خشک کردن مو، توصیه می گردد سشوار را حدود 6 اینچ (15.24 سانتی متر) از سطح موهای خود دور کنید و سشوار را در حرکت نگه داشته و بر روی یک نقطه خاص متمرکز نکنید.

خشک کردن مو با سشوار یا وسایل گرمایشی دیگر را به دو یا سه بار در هفته محدود کنید تا بین هر جلسه به موهایتان فرصت دهید تا بهبود پیدا نمایند.

مصرف ویتامین خود را کنترل شده افزایش دهید

مانند بقیه اعضای بدن، موهای شما برای سالم و قوی بودن به ویتامین ها و مواد معدنی خاصی احتیاج دارند. اگر به هر علتی منابع غذایی و ویتامین ها به موها نرسد، ممکن است ریزش موها را تجربه کنیم.

مصرف شامپو را کاهش دهید

تمیز نگه داشتن موهایتان مهم است. بیشتر شامپوها از موادی استفاده می نمایند که چربی طبیعی موهای شما را از بین می برند تا چربی مو را کاهش دهند و کثیفی را از بین ببرند.

مگر اینکه موهای شما به شدت چرب باشد، احتمالاً می توانید به جای هر روز دو تا سه بار در هفته شست وشو با شامپو را کاهش دهید. شستن بیش از حد موها ممکن است باعث خشک شدن آن و احتمالا ضعیف شدن ساقه مو گردد.

پوست سر خود را ماساژ دهید

تقویت گردش خون در پوست سر ممکن است به تقویت سلامت و شرایط پوست سر شما یاری کند و بعلاوه جریان خون را در فولیکول های مو افزایش دهد. یک ماساژ چهار دقیقه ای بر روی پوست سر نیز می تواند افزایش ضخامت و استحکام مو را در طول زمان با خود به همراه داشته باشد.

مصرف پروتئین را در رژیم غذایی خود افزایش دهید

پروتئین کافی در رژیم غذایی برای رشد مو مهم است، زیرا فولیکول های مو بیشتر از پروتئین تشکیل شده است به طوری که کمبود پروتئین در رژیم غذایی می تواند منجر به نازک شدن مو و ریزش آن گردد.

از دوش آب گرم بپرهیزید

دوش گرفتن با آب خیلی داغ ممکن است هم به ریشه و هم به کوتیکول موی شما آسیب وارد کند. بخار در حمام می تواند کوتیکول های موهای شما را باز کند، که ممکن است منجر به خشکی، وز و مستعد شکستگی گردد.

پیراهن نخی را جایگزین حوله کنید

به گفته متخصصان مراقبت از مو، خشک کردن و ماساژ موهای خیس با حوله پس از شستن می تواند به علت اصطکاک ایجاد شده بین حوله و مو باعث شکستگی و آسیب تماشا آن گردد. می توانید یک حوله میکروفایبر انتخاب کنید یا راهکار ساده تر و مقرون به صرفه تر استفاده از یک پیراهن ساده نخی است.

روغن تراپی را از قلم نیاندازید

روغن تراپی یک انتخاب محبوب برای یاری به بازگرداندن رطوبت به موهای خشک، وز یا آسیب دیده است. می توانید از روغن نارگیل یا آووکادو برای کاهش ریزش مو و ترمیم موهای آسیب دیده بهره ببرید. روغن نارگیل و روغن آووکادو حاوی اسیدهای چرب ضروری و بعلاوه ویتامین های A، B و E هستند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب این گیاه پوست شما را مثل آینه می نماید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5812

به "اگر موهایتان کم پشت است بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر موهایتان کم پشت است بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید