اپل پتنت کیبوردی را به ثبت رسانده که آیپد را به مک بوک تبدیل می کند

به گزارش دور زمین، این روز های خبرهای زیادی در مورد پتنت های ثبت شده شرکت اپل در رسانه های خبری منتشر می شود که نشان می دهد غول فناوری آمریکایی نوآوری های زیادی را برای تولید محصولات تازه در نظر دارد. به همین علت، اپل از پتنت تازهی خبر داده است. همگرایی در فناوری و شباهت برخی اجزای مورد استفاده از طریق اپل برای تولید آیپدها و مک بوک ها، تحقیقات در زمینه تکنولوژی را برای پر کردن شکاف بین این دو محصول افزایش داده است. پتنت تازه کوپرتینویی ها از یک کیبورد خبر می دهد که با توجه به مکانیزمی دارد می تواند آیپد را به مک تبدیل کند. این صفحه کلید ظاهراً چیزی فراتر از یک کیبورد معمولی است و اگر ایده آن به واقعیت تبدیل شود، محصول جالبی را رقم خواهد زد.

اپل پتنت کیبوردی را به ثبت رسانده که آیپد را به مک بوک تبدیل می کند

جالب است بدانید که قبلاً اپل ایده تبدیل آیپد به مک بوک را رد کرده بود، اما فناوری های نو استفاده شده در این پتنت احتمالاً ایده نوی را درون خود گنجانده است. این پتنت، ایده های نوی را به دنیای تکنولوژی معرفی می کند. اختراع ثبت شده نو اپل، یک سیستم پایه را با یک صفحه کلید الکترومکانیکی و یک رابط آویزان توصیف می کند که می تواند به آیپد در حالت های مختلف از جمله حالت لپ تاپی متصل شود.

در حالت پایه وقتی این کیبورد به آیپد وصل شود، دستگاه ها با ورودی های مختلف می توانند به آیپد متصل شوند. از جمله این دستگاه ها می توان به صفحه کلید، لپ تاپ و صفحه نمایش لمسی اشاره کرد و می توان در حالت تبلت نیز از آن ها استفاده کرد. همچنین این کیبورد امکان بهره برداری از شارژر مغناطیسی و اپل پنسل را نیز فراهم می کند. پیکر بندی این دستگاه از نمایشگر ثانویه آن خبر می دهد. احتمالات دیگری نیز در پتنت نو اپل وجود دارد که باید منتظر باشیم و ببینیم که این پتنت به یک محصول نهایی تبدیل می شود یا نه.

همانطور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم، اخیراً خبرهای زیادی از اختراعات ثبت شده اپل به گوش می رسد که بد نیست به برخی از آن ها اشاره ای داشته باشیم. در حدود چند روز قبل، اپل در خواست ثبت اختراع یک پتنتی را ثبت کرده که قابلیت نوی را در ایرپادز مکس این شرکت به وجود می آورد. طبق گزارش Patently Apple، شرکت کوپرتینویی به تازگی درخواست پتنت دیگری را از اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا درباره پردازش حرکات بر روی سطوح حساس به لمس ثبت کرده است.

این نشریه می گوید این اولین بار نیست که اپل درباره کنترل های لمسی ایرپادز مکس در خواست ثبت پتنت می دهد، زیرا حداقل سه سند دیگر درباره این تکنولوژی وجود دارد. کنترل های لمسی روی ایرپادز مکس نو این شرکت می توانند جابه جایی بین آهنگ ها، فراخوانی Siri، کم یا زیاد کردن صدا و کارهای دیگر را برای کاربران اپل آسان تر کنند.

در گزارش دیگری آمده که پتنت نو اپل به یک مک بوک شیشه ای یا سرامیکی با کنترل های لمسی اشاره دارد. این پتنت حفره های نامرئی در بدنه اش دارد که از طریق آن آیکون های نوتیفیکیشن می توانند با دکمه های تعاملی نمایش داده شود. باید خاطر نشان کنیم که در این پتنت برای ترکیب حفره های کوچک به جای استفاده از دکمه های فیزیکی از استراتژی خاصی بهره برده شده است. در واقع ایده این پتنت اپل را این طور می توان بیان نمود که زمانی که عناصر نمایشگر یا دکمه ها روشن نیستند آن ها به شکل نامرئی درمی آیند و قابل دیدن نیستند. باید خاطر نشان کرد که این پتنت علاوه بر این ها شامل یک منبع نور است که در داخل محفظه ای قرار گرفته و برای انتشار نور به شکل آرایه ای از حفره های کوچک پیکربندی شده است. مک بوک شیشه ای یا سرامیکی اپل همچنین شامل یک حسگر است که در داخل محفظه ای قرار گرفته و برای تشخیص عناصر ورودی (انگشت دست) در امتداد ناحیه ورودی پیکربندی شده است.

باید دید در نهایت کدام یک از این ایده های بسیار جالب تیم اپل به عرصه ظهور می رسد.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4816

به "اپل پتنت کیبوردی را به ثبت رسانده که آیپد را به مک بوک تبدیل می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل پتنت کیبوردی را به ثبت رسانده که آیپد را به مک بوک تبدیل می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید