پتنت اپل از یک مک بوک شیشه ای یا سرامیکی با دکمه های لمسی خبر می دهد

به گزارش دور زمین، پیش تر شایع ها و برآورد ها حاکی از آن بود که اپل قصد ساخت یک ساعت هوشمند شیشه ای را دارد، اما پتنت ثبت شده دیروز این شرکت از یک مک بوک شیشه ای یا سرامیکی خبر می دهد. این پتنت حفره های نامرئی در بدنه اش دارد که به وسیله آن آیکون های نوتیفیکیشن می توانند با دکمه های تعاملی نمایش داده گردد. باید خاطر نشان کنیم که در این پتنت برای ترکیب حفره های کوچک به جای استفاده از دکمه های فیزیکی از استراتژی خاصی بهره برده شده است.

پتنت اپل از یک مک بوک شیشه ای یا سرامیکی با دکمه های لمسی خبر می دهد

در واقع ایده این پتنت اپل را این طور می توان اعلام کرد که زمانی که عناصر نمایشگر یا دکمه ها روشن نیستند آن ها به شکل نامرئی درمی آیند و قابل تماشا نیستند. این توضیحات به طور کلی به ورودی های این دستگاه الکترونیکی مربوط می گردد. به طور خاص، تجربیات استفاده شده در این دستگاه مربوط به ساختارهایی هستند که وجود یک درگاه ورودی را از نظر کاربر پنهان و یا مبهم می نمایند.

این دستگاه الکترونیکی شامل یک محفظه تعریف شده و بعلاوه یک منطقه ورودی با مجموعه ای از حفره های کوچک است. این پتنت علاوه بر این ها شامل یک منبع نور است که در داخل محفظه ای قرار گرفته و برای انتشار نور به شکل آرایه ای از حفره های کوچک پیکربندی شده است. مک بوک شیشه ای یا سرامیکی اپل بعلاوه شامل یک حسگر است که در داخل محفظه ای قرار گرفته و برای تشخیص عناصر ورودی (انگشت دست) در امتداد ناحیه ورودی پیکربندی شده است.

آرایه ای از حفره های کوچک روی دستگاه طوری پیکربندی شده اند که تا زمانی که به وسیله منبع نور روشن نشوند، به صورت بصری غیر قابل تشخیص هستند. بعلاوه باید اشاره کنیم این حفره های کوچک به گونه ای پیکربندی شده اند که وقتی به وسیله منبع نور روشن می شوند، آیکون ها را نشان می دهند. اپل سرامیک را به عنوان یک ماده مناسب برای پوشش این مک بوک، با شیشه و پلاستیک به عنوان جایگزین های احتمالی آن پیشنهاد می نماید (هرچند این روزها مک بوک پلاستیکی بعید به نظر می رسد.)

غول فناوری آمریکایی در این زمینه توضیح داده: لایه نیمه شفاف دستگاه ممکن است از یک یا چند ماده نیمه شفاف از جمله شیشه، سرامیک، پلاستیک یا ترکیبی از آن ها تشکیل گردد. باید اشاره کنیم که اصطلاح شفاف که در اینجا بکار برده شده، ممکن است برای اشاره به یک ماده یا لایه ای که اجازه عبور نور را می دهد استفاده گردد و نیازی به این نیست که مواد یا لایه شفاف و روشن باشد.

بد نیست یادآوری کنیم که اپل قبل از این پتنت، از ثبت پتنت دیگری خبر داده بود که کاربران می توانند قلم لمسی پنسل اپل را با قرار دادن روی نمایشگر گوشی های آیفون شارژ نمایند. این پتنت که به نام شارژ بی سیم Trought Display Wireless ثبت شده، جزئیات سیستمی را توضیح می دهد که به یک دستگاه الکترونیکی شخصی مانند آیفون یا آیپد اجازه می دهد تا بتواند گجت های دیگر را به وسیله صفحه نمایش خود شارژ کند.

به عبارت دیگر، این فناوری با هدف تبدیل صفحه نمایش به نقطه شارژ در پی افزایش دامنه شارژ معکوس است. یک دستگاه الکترونیکی شخصی (مثلا تبلت یا گوشی هوشمند) می تواند گجت های جانبی (مثلا قلم) را به وسیله صفحه نمایش دستگاه به صورت بی سیم شارژ کند. این نقطه شارژ می تواند در قسمت خاصی از نمایشگر تعبیه گردد که در دید کاربر مسئله ای ایجاد نکند.

باید دید در نهایت غول فناوری آمریکایی می تواند که این اختراعات ثبت شده که تصورشان کمی سخت است را روزی به واقعیت و محصول نهایی این شرکت تبدیل کند یا نه.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5278

به "پتنت اپل از یک مک بوک شیشه ای یا سرامیکی با دکمه های لمسی خبر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتنت اپل از یک مک بوک شیشه ای یا سرامیکی با دکمه های لمسی خبر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید