انقلابی ترین آزمایش بیوتکنولوژی سال 2019 اجرا شد ، کنترل حرکات موش توسط ذهن انسان

به گزارش دور زمین، گروهی از پژوهشگران چینی پیروز شدند انقلابی ترین آزمایش بیوتکنولوژی سال را اجرا نمایند. این پژوهشگران بین مغز انسان و موش دانشمندان مغز انسان و مغز موش سایبورگ را به هم متصل می نمایند

انقلابی ترین آزمایش بیوتکنولوژی سال 2019 اجرا شد ، کنترل حرکات موش توسط ذهن انسان

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، گروهی از محققان چینی یک مغز انسان را به یک مغز موش مرتبط نموده اند. این تکنولوژی به پزوهشگران اجازه می دهد با ذهن انسان حرکات موشها را کنترل نمایند.

این پژوهش به وسیله یک رابط مغز به مغزBBI)) مغز انسان را به کامپیوتر متصل می نماید و سپس به وسیله یک رابط غیر مستقیم حرکات موشها را کنترل می نماید. پژوهشگران چینی نتایج تحقیقات خود را در قابل یک مقاله منتشر نموده و شرح می دهند چگونه الکترودها را در دو قسمت از مغز موش کاشته اند.

سپس پژوهشگران با استفاده از الکترود برای فراوری حرکات خاصی که موش ها به صورت بی سیم به مغز منتقل می نمایند به وسیله یک بسته محرک،به موشها آموزش دادند. اولین آزمایش آنها در یک ماز پیشرفته انجام شد و کنترل نماینده انسانی با یک دستگاه شناخته شده به عنوان الکتروانسفالوگرافی (EEG) برای اندازه گیری سیگنال های مغز نصب شده بود. EEG نیز می شد که طور مستقیم به یک کامپیوتر متصل شد. پس از آن کامپیوتر سیگنال مغز انسان را رمزگشایی کرد و یک مدل برای تحریک مغز موشها طراحی کرد.

استفاده از EEG برای اندازه گیری سیگنال مغز انسان به این معنی است که محققان نباید به صورت مستقیم الکترودها را به مغز انسان متصل نمایند چرا که این کار سیگنال را ضعیف تر می نماید.درست است که EEG فعالیت الکتریکی را در مغز، به وسیله جمجمه اندازه گیری می نماید و یک سیگنال سریع به ما ارائه می دهد، اما چون جمجمه و پوست سر چندان رسانا و راهنمایی نماینده نیستند و کاملا ضخیم هستند، سیگنال فضایی خوبی از مغز ارائه نمی دهند.

پیش از این نیز پژوهشگران روی رابطه مغز انسان و حیوان کار نموده بودند، برای مثال در سال 2013، BBI یک مغز انسان را با یک موش مرتبط ساخت به طوری که انسان روی بعضی حرکات موش تاثیر بگذارد، مدتی بعد درسال 2016، یک مغز انسان به یک سوسک وصل شد و نتایجی مشابه را رقم زد.

اما این اولین بار است که یک رابط مغزی برای تکمیل سیستم حرکتی موش ها تا این حد دقیق عمل می نماید. اما شای برایتان پرسش باشد که اصلا کنترل حرکات موش ها توسط ذهن انسان ها چه تاثیر و سودی برای انسانها دارد؟ فرض کنید بر اثر حادثه ای دیواری فرو ریخته و عده زیادی زیر آوار گیر نموده اند، این فناوری جدید می تواند یاری کند تا موش ها با حمل دوربین های کوچک ابعاد مختلف خطر را شناسایی و آنالیز نموده و به نجات افراد یاری کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 19 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1577

به "انقلابی ترین آزمایش بیوتکنولوژی سال 2019 اجرا شد ، کنترل حرکات موش توسط ذهن انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انقلابی ترین آزمایش بیوتکنولوژی سال 2019 اجرا شد ، کنترل حرکات موش توسط ذهن انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید