امیرعبداللهیان: برای ما برخوردارشدن از منافع کامل اقتصادی و رفع مؤثر تحریم ها اولویت اساسی است

به گزارش دور زمین، وزیر امور خارجه تأکید کرد: فقدان تصمیم سیاسی آمریکا برای رفع تحریم هایی که به انتفاع اقتصادی مردم ایران گره خورده، مانع کنونی رسیدن به نتایج نهایی است و برای ما برخوردار شدن از منافع کامل اقتصادی و رفع مؤثر تحریم ها اولویت اساسی است.

امیرعبداللهیان: برای ما برخوردارشدن از منافع کامل اقتصادی و رفع مؤثر تحریم ها اولویت اساسی است

به گزارش خبرنگاران، انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای رایزنی و ملاقات با علی باقری مذاکره نماینده ارشد کشورمان به تهران سفر کرده است، ملاقات کوتاهی نیز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان داشت.

در این ملاقات، آخرین شرایط گفت وگوهای رفع تحریم در وین مورد بحث و مصاحبه قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این ملاقات ضمن قدردانی از تلاش های جوزب بورل و انریکه مورا، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با جدیت در مذاکرات وین حضور یافته و برای رسیدن به توافق، ابتکارات لازم را ارائه کرده است، شرح داد که طرف های دیگر به ویژه دولت آمریکا باید جهت حل وفصل موضوعات به جای مانده رویکردی واقع بینانه اتخاذ نمایند.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه نمود: فقدان تصمیم سیاسی آمریکا برای رفع تحریم هایی که به انتفاع اقتصادی مردم ایران گره خورده، مانع کنونی رسیدن به نتایج نهایی است و برای ما برخوردار شدن از منافع کامل اقتصادی و رفع مؤثر تحریم ها اولویت اساسی است.

در این ملاقات انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به ارایه گزارشی از آخرین شرایط مذاکرات و ارزیابی خود در ارتباط با جهت پیشِ رو پرداخت.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5647

به "امیرعبداللهیان: برای ما برخوردارشدن از منافع کامل اقتصادی و رفع مؤثر تحریم ها اولویت اساسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: برای ما برخوردارشدن از منافع کامل اقتصادی و رفع مؤثر تحریم ها اولویت اساسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید