اماکن دیدنی شهر بارسلون اسپانیا

به گزارش دور زمین، تنوع نامحدود و ضربان زندگی خیابانی و مخفیگاه‌های گوتیک قرون وسطایی، کاشی‌های سرامیکی و شیشه‌های رنگی، موسیقی و هنر، همگی ویژگی‌هایی هستند که شهر بارسلونا را به یکی از اماکن جذاب تور اسپانیا تبدیل می‌کند.

اماکن دیدنی شهر بارسلون اسپانیا

بازار بوکوریا بارسلون (Boqueria)

boqueria

بازار بوکوریا، قدیمی‌ترین بازار خوراکی اروپا است؛ بازاری دارای دکه‌ها و غرفه‌های پر پیچ و خم با دیواره‌های آهنی در پایین خیابان لارامبا که انواع مواد خوراکی در آن به فروش می‌رسد. انواع ماهی، گوشت مرغ، گوشت قرمز، میوه و سبزیجات موجود در آشپزخانه‌های خانگی بارسلون و رستوران‌ها در این بازار یافت می‌شود و یکی از مکان‌هایی است که در تور اسپانیا حتما باید از آن دیدن کنید.

کازا بالیو (Casa Batlló) و Manzana de la Discordia شهر بارسلون

Casa Batllo

Manzana De La Discordia (به معنای بلوک متفاوت) نام منطقه‌ای در Passeig de Gràcia است که به دلیل وجود ساختمان‌های شگفت‌انگیز و درعین حال کاملا نامتعارف اینگونه نامگذاری شده است. این ساختمان‌ها اثر سه معمار مدرن‌گرای مشهور به نام‌های دومنک ای مونتانر، پوییگ ای کادافلاک و گائودی می‌باشد. یکی از این سه بنا، به نام خانه گائودی کازا بالیو یا کازا باتیو، دارای سقف موج‌دار، ایوان چند رنگ، و بالکن‌هایی از استخوان و جمجمه است و به دلیل دارا بودن این ویژگی‌ها قابل‌ توجه‌ترین و برجسته‌ترین ساختمان این بلوک و یکی از اماکن دیدنی تور اسپانیا است.

کلیسای ساگرادا فامیلیا بارسلون اثر گائودی

sagrada familia

معروف‌ترین بنا و نقطه عطف شهر بارسلون، آرامگاه و معبد ناتمام ایکسپیاتوری د لا ساگرادا فامیلیا (معبد خاندان مقدس) است که اکثر کسانی که به تور اسپانیا می‌روند از این مکان حتما دیدن می‌کنند. با تکمیل نمای داخلی کلیسا در پاییز سال 2010، این کلیسا و شبستان بلند آن تبدیل به جاذبه اصلی شهر بارسلون شدند.

موزه ملی هنر کاتالونیا (MNAC) شهر بارسلون

MUSEU NACIONAL D ART DECATALUNYA

بالای پلکانی که به میدان معروف بارسلون Plaça d'Espanya منتهی می‌شود، موزه ملی هنر کاتالونیا که به اختصار MNAC گفته می‌شود، قرار دارد. این موزه بارسلونا با موزه پرادو مادرید رقابت می‌کند. در این موزه مجموعه بی همتایی از هنر رومی کاتالونیا، نگهداری می‌شود که شامل همه چیز از محراب تا نقاشی‌های دیواری می‌شود. بسیاری از این آثار از کلیساها و صومعه‌های واقع در کوهستان پیرنه به دست آمده و به زیبایی در آنجا چیده و نگهداری می‌شود. در گالری‌های مجزای این موزه شهر بارسلون، آثاری از استادان بزرگ قرن نوزدهم به نمایش گذارده می‌شود، استادان به نامی همچون ماریا فورتونی، رامون کاساس و سانتیاگو روسینول.

موزه پیکاسو بارسلون

Picasso

پابلو پیکاسو سال‌های مهمی از زندگی خود که طی آن‌ها شخصیت هنری‌اش در حال شکل‌گیری بود را در شهر بارسلون گذراند و در سال 1900 برای نخستین بار آثار خود را در این شهر به نمایش گذاشت. ارتباط پابلو پیکاسو با شهر بارسلون سرانجام به بار نشست و در سال 1962، ژائومه یابارتس، مدیر پیکاسو مجموعه او را به این شهر اهدا کرد. این مجموعه که شامل 3500 اثر هنری بی‌نظیر پیکاسو می‌شود، در پنج کاخ قرون وسطایی باشکوه و زیبا نگهداری می‌شوند که یکی از جاذبه‌های تور اسپانیا محسوب می‌شود.

سالن کنسرت پالائو د لا موزیک کاتالانیا بارسلون

Palau de la Música Catalana

این سالن کنسرت که اغلب به عنوان نماد گرایش به مدرنیته در بارسلونا شناخته می‌شود، توسط لوییز دومانچهای مونتانر، معمار معروف، طراحی و ساخته شد و ویترین و نمایشگر صنایع دستی نوآر و تکنیک‌های تزئینی است. تمامی این تزئینات، جزئیات و طرح‌ها و الگوها نمادی از هویت فرهنگی کاتالان هستند. این سالن کنسرت دیرین و باشکوه در طول دوره فرانکو بین سال‌های 1939-75 بسیار مورد انتقاد قرار گرفت و همکنون بهترین و هیجان‌انگیزترین مکان برای شنیدن موسیقی است.

پارک گوئل بارسلونا (Park Güell)

park guell

پارک پرهیجان گوئل بارسلونا در اصل یک مجتمع مسکونی بوده است. کنت اوسبی گوئل، حامی اصلی گائودی و سرمایه‌گذار اصلی این پروژه، پس از اینکه این پروژه با شکست مواجه شد، ناامید شد. تنها دو خانه طراحی‌شده برای این باغ عجیب و غریب ساخته شدند. اما آنچه ساخته شد، گوهرهای گرانبهای مدرنیته به حساب می‌آیند: خانه دروازه‌دار زنجفیلی، راه پله خیره‌کننده مرکزی، و نیمکت‌‌های سرامیکی موج‌دار دور میدان مرکزی.

کلیسای جامع سانتا ماریا دل مار بارسلونا

santa maria de mar

کلیسای سانتا ماریا دل مار با سبک گوتیک، در نقطه مقابل کلیسای ساگرادا فایلیا قرار دارد. این کلیسای شهر باسلون در طول جنگ‌های داخلی اسپانیا در سال 1936 سوزانده و به خاکستر تبدیل شد و سپس معماران پست-باهاوس که خلوص طراحی سال 1329 اثر Berenguer de Montagut را دیدند، اقدام به بازسازی این کلیسا کرده و خطوط رها و ظریف آن را حفظ کردند.

انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2825

به "اماکن دیدنی شهر بارسلون اسپانیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "اماکن دیدنی شهر بارسلون اسپانیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اماکن دیدنی شهر بارسلون اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید