الزام سازندگان هواپیما به استفاده از ابزار جدید ایمنی

به گزارش دور زمین، اداره هوانوردی فدرال آمریکا اظهار داشت که به دنبال دو تصادف فاجعه آمیز هواپیمای بوئینگ 737 مکس که منجر به کشته شدن 346 نفر شد، شرکت بوئینگ و سایر تولیدکنندگان هواپیما را ملزم به استفاده از ابزارهای جدید مدیریت ایمنی خواهد نمود.

الزام سازندگان هواپیما به استفاده از ابزار جدید ایمنی

به گزارش خبرگزاری مالی ایرانبه نقل از رویترز، اداره هوانوردی فدرال آمریکا روز سه شنبه اعلام نمود که به دنبال دو تصادف فاجعه آمیز هواپیمای بوئینگ 737 مکس که منجر به کشته شدن 346 نفر شد، شرکت بوئینگ و سایر فراوریکنندگان هواپیما را ملزم به استفاده از ابزارهای جدید مدیریت ایمنی خواهد نمود.

آغاز این فرایند نظارتی برای اجباری کردن سیستمهای مدیریت ایمنی (اس ام اس) در واکنش به توصیه هایی انجام شده است که در ماه ژانویه توسط یک هیأت از کارشناسان صنعت هواپیماسازی منتشر شده است. این هیأت توسط الین چائو، وزیر حمل و نقل آمریکا، انتخاب شده بودند.

این هیأت از سرانجام دادن به یک روش مرسوم قدیمی در خصوص واگذاری بعضی از امور صدور گواهینامه به سازندگان هواپیما حمایت نکرد.

بنا بر این گزارش، بوئینگ پس از سقوط پرواز هواپیمای خود در خطوط هوایی اتیوپی در مارس 2019، کل ناوگان 737 مکس خود را زمین گیر کرد.

استفاده از سیستمهای مدیریت ایمنی (اس ام اس) برای خطوط هوایی اجباری هستند. بر اساس گزارش کمیته ویژه، اس ام اس ها ارزیابی جامعی را در خصوص اینکه آیا اقداماتی مانند طراحی، روش ها و آموزش می تواند با خطرات احتمالی مقابله کند، انجام می دهند.

اقدامات ایمنی شرکت بوئینگ در ماه ژانویه پس از انتشار صدها پیغام داخلی در خصوص توسعه مدل 737 مکس مورد نقدها شدیدی نهاده شد، از جمله این انتقاد که می گوید این هواپیما توسط دلقک هایی طراحی شده است که خود تحت نظارت میمون ها هستند.

شرکت بوئینگ که فراوری خود را در ژانویه متوقف نموده است، قبل از اینکه بتواند مجوز پرواز آزمایشی هواپیمای خود را بگیرد، باید دو مسئله نرم افزاری را رفع کند.

بر اساس این گزارش، پیش بینی می گردد که هواپیمای 737 مکس حداقل تا ماه آگوست زمین گیر باشد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2657

به "الزام سازندگان هواپیما به استفاده از ابزار جدید ایمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام سازندگان هواپیما به استفاده از ابزار جدید ایمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید