اقرار به گناه یک آمریکایی در پرونده روسیه

به گزارش دور زمین، یک آمریکایی که شریک تجاری یک تبعه روس است که از سوی شورای ویژه رابرت مولر به داشتن ارتباط با اطلاعات روسیه متهم گردیده است، به لابی ثبت نگردیده برای یک حزب سیاسی حامی کرملین در اوکراین اقرار کرد.

اقرار به گناه یک آمریکایی در پرونده روسیه

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، ساموئل پتن 47 ساله همچنین با همکاری با تحقیقات رابرت مولر، رئیس تیم تحقیقات آمریکا درباره مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا موافقت نموده است.

پتن اذعان کرد، او هماهنگی لازم را انجام داده بود تا یک شهروند آمریکایی بتواند 50 هزار دلار بابت خرید چهار بلیت برای شرکت در مراسم تحلیف دونالد ترامپ از طرف یک میلیاردر اوکراینی بپردازد و این اوکراینی از طریق یک حساب بانکی در قبرس اقدام به پرداخت کرد.

این اقدام نقض قانونی در آمریکاست که اجازه نمی دهد خارجی ها به سازمان دهندگان مراسم تحلیف پولی پرداخت نمایند. براساس اسناد دادگاه، این بلیت ها به آن اوکراینی میلیاردر، یک اوکراینی دیگر، ساموئل پتن و یک تبعه روس پرداخت شد.

گرچه در این اسناد نامی از آن تبعه روس برده نگردیده است، اما مشخصات او با کنستانتین کیلیمنیک، شریک تجاری پتن همخوانی دارد که ماه ژوئن به همراه پل مانافورت، مدیر سابق کمپین ترامپ به جرم ارتشاء در یک پرونده جاری در واشنگتن رسما متهم شدند.

به گفته رابرت مولر، کیلیمنیک که زمانی مترجم ارتش روسیه بود، با آژانس های جاسوسی روسیه ارتباط دارد. او که در گذشته چنین اتهاماتی را تکذیب نموده است، هنوز به این اتهامات واکنشی نشان نداده است. توافق اقرار به گناه ساموئل پتن که شامل همکاری با تیم مولر است، این احتمال را افزایش داد که او به عنوان شاهد در پرونده مانافورت حاضر گردد. مدیر کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ اخیرا در دادگاهی در ویرجینیا به فرار مالیاتی و جعل بانکی محکوم شد و دومین دادگاه او ماه آتی در واشنگتن برگزار می گردد.

اتهامی که ساموئل پتن در آن اقرار به گناه نموده است، نقض قانون ثبت عوامل خارجی (FARA) است چرا که او کار لابی گری برای سیاستمداران اوکراینی را فاش ننموده بود. این شبیه یکی از اصلی ترین اتهامات مانافورت است که در دادگاه آتی آنالیز می گردد. پتن به همکاری با این تبعه رسو و لابی اعضای کنگره و شاخه اجرایی آمریکا به نفع بلوک اپوزیسیون حامی روسسیه بدون افشای کارش برای دولت آمریکا اذعان نموده است. این جرم تا پنج سال حبس به همراه دارد.

عمده درآمد مدیر سابق کمپین انتخاباتی ترامپ هم از همکاری با ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری سابق اوکراین پیش از فرار او به روسیه در سال 2014 حاصل گردیده است اما او هم پس از عزل یانوکوویچ، همچون ساموئل پتن، بر تجارت بر بلوک اپوزیسیون تکیه کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 251

به "اقرار به گناه یک آمریکایی در پرونده روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقرار به گناه یک آمریکایی در پرونده روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید