اقدامات خصمانه آمریکا ضرورت همکاری چین و ایران را بیشتر نموده است

به گزارش دور زمین، بوائو - چین- خبرنگاران - سید ضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (خبرنگاران) تاکید نمود که اقدامات خصمانه و ناعادلانه آمریکا علیه چین و جمهوری اسلامی ایران، ضرورت همکاری میان دو کشور در حوزه های مختلف به ویژه رسانه ای را بیشتر نموده است.

اقدامات خصمانه آمریکا ضرورت همکاری چین و ایران را بیشتر نموده است

به گزارش خبرنگاران، هاشمی دیروز (جمعه) در دیدار یان شیائومینگ معاون گروه رسانه ای چین با وی که در حاشیه نشست سران رسانه های آسیا در بوائو برگزار گردید، اضافه کرد: ایران وچین در همه زمینه ها دارای روابط خوب و رو به رشدی هستند و در زمینه فرهنگی و همکاری های رسانه ای نیز باید این روابط بیش از گذشته تقویت گردد.

هاشمی که به دعوت رسمی طرف چینی به این کشور سفر نموده است، روز پنجشنبه گذشته در اجلاس مجمع آسیایی بوائو شرکت کرد.

مجمع آسیایی بوائو یکی از مهمترین مجامع همکاری اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میان کشورهای آسیایی و دیگر کشورهای دنیا به حساب می آید.

هاشمی همچنین دیروز در نشست سران رسانه های آسیا در بوائو چین شرکت و سخنرانی کرد.

تاکید بر تقویت روابط رسانه ای ایران و چین

مدیرعامل خبرنگاران در این دیدار همچنین، چین و ایران را دو کشور دوست خواند که دارای اشتراکات زیادی هستند و گفت: خبرنگاران در یک سال گذشته میزبان چند هیات رسانه ای از چین بود و با تعدادی از رسانه های چینی نیز تفاهم نامه همکاری امضا نموده است.

وی با اشاره به شکل گیری گروه رسانه ای چین متشکل از سه رسانه دولتی و بزرگ این کشور اظهار امیدواری کرد که فعالیت این گروه باعث تقویت روابط رسانه ای ایران و چین گردد.

گروه رسانه ای چین حدود یک سال پیش با ادغام سه رسانه اصلی و دولتی این کشور شامل رادیو بین المللی چین، سی سی تی وی (تلویزیون دولتی چین) و رادیو ملی چین تشکیل شد.

هاشمی همچنین با اشاره به دیدارهای سال گذشته خود با مقامات رسانه ای چین از جمله رادیو بین المللی چین، خبرگزاری شینهوا، روزنامه پرتیراژ گلوبال تایمز و شبکه تلویزیونی سی سی تی وی اظهارداشت: روابط رسانه ای میان دو کشور در یک سال گذشته افزایش یافته است اما ظرفیت ها برای تداوم و گسترش این همکاری ها بسیار زیاد است.

سایت زبان چینی خبرنگاران راه اندازی می گردد

مدیرعامل خبرنگاران گفت: یکی از برنامه های سال گذشته خبرنگاران، تقویت بخش چند رسانه ای بود و در این زمینه می توانیم در حوزه تکنولوژی های نوین ارتباطی و رسانه ای با یکدیگر همکاری کنیم.

هاشمی یکی دیگر از برنامه های خبرگزاری جمهوری اسلامی را تقویت و توسعه فناوری و راه اندازی پلت فرم ویدیوئی مخصوص خبرنگاران دانست و توضیح داد: رسانه های چینی تجربه خوبی در این زمینه دارند که می تواند بستر مناسبی برای افزایش همکاری ها باشد.

وی با اشاره به برنامه خبرنگاران برای راه اندازی سایت زبان چینی در آینده نزدیک گفت: برای اثرگذاری این کار که با هدف توسعه و تقویت روابط رسانه ای و همچنین معرفی بیشتر ایران به مردم چین اجرا شده است نیازمند همکاری طرف چینی هستیم.

مدیرعامل خبرنگاران گفت که امیدواریم راه اندازی زبان چینی خبرنگاران بتواند ایران را بیشتر به ملت های دنیا به ویژه چینی ها معرفی کند.

** ایران و چین نیازمند توسعه همکاری ها هستند

معاون گروه رسانه ای چین هم در این دیدار با اظهار خوشحالی از حضور مدیرعامل خبرنگاران در نشست سران رسانه های آسیا در بوائو گفت: روابط تاریخی دو کشور ایجاب می نماید در زمینه رسانه ای نیز همکاری های بیشتری داشته باشیم.

یان شیائومینگ اضافه کرد: گروه رسانه ای چین آماده هر گونه همکاری و تعامل با رسانه های ایران از جمله خبرنگاران است و می توانیم با یاری و همکاری یکدیگر، نقش مهمی در اطلاع رسانی درست و شفاف در آسیا داشته باشیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1211

به "اقدامات خصمانه آمریکا ضرورت همکاری چین و ایران را بیشتر نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات خصمانه آمریکا ضرورت همکاری چین و ایران را بیشتر نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید