افزایش 62 درصدی تصادف اتوبوس ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته

به گزارش دور زمین، جعفر میعادفر در مراسم یادبود قربانیان حوادث ترافیکی و شروع دهه ملی اقدام برای ایمنی راه ها گفت: ایران کشوری 85 میلیون نفری با وسعت بیش از یک میلیون و 600 هزار کیلومتر است.

افزایش 62 درصدی تصادف اتوبوس ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، جعفر میعادفر در مراسم یادبود قربانیان حوادث ترافیکی و شروع دهه ملی اقدام برای ایمنی راه ها گفت: ایران کشوری 85 میلیون نفری با وسعت بیش از یک میلیون و 600 هزار کیلومتر است.

وی ادامه داد: کشور بیش از 86 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و بیش از 200 هزار کیلومتر راه روستایی دارد که در آن تردد انجام می گردد. پوشش این پهنه کار دشواری است.

دکتر میعادفر با بیان اینکه حوادث ترافیکی در ایران جزو چهار علت اصلی مرگ و میر است گفت: بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سرطان و حوادث ترافیکی این عوامل هستند.

رییس اورژانس کشور با تاکید بر اینکه در حوزه عمر از دست رفته کسانی که دچار حوادث ترافیکی می شوند رتبه اول را داریم گفت: بیشتر قربانیان حوادث ترافیکی جوان هستند. این افراد تا سن 75 سال به عنوان سن میانگین عمر می نمایند. فردی که 25 سال یا 30 سال عمر می نماید در واقع 30 سال عمر فعال خود را از دست می دهد. این هزینه ای برای دولت و برای خود شخص دارد.

رییس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: فوریت های پزشکی قسمت آخر یک حادثه است. هر چه کوشش کنیم و پایگاه های اورژانس را ایجاد کنیم؛ باز هم اگر چند عامل اول مدیریت نگردد، شاید همین بساط یا بیشتر از آن را ببینیم.

وی گفت: در دهه گذشته خدمات مؤثری به وسیله سازمان ها اجرا شده است، در گذشته سالانه 24 هزار نفر در حوادث ترافیکی جان خود را از دست می دادند و این آمار رو به رجحان بود، اما حالا چند سالی است که این آمار کاهش یافته است.

رییس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: در دهه گذشته 46 درصد پایگاه های اورژانس توسعه و 53 درصد مأموریت ها افزایش پیدا نموده است. در یک پلاتوی چند ساله قرار گرفتیم که بخشی از آن را بیماری کرونا یاری کرد که این حوادث افزایش پیدا نکند.

دکتر میعادفر درباره آماری از 7 ماه گذشته اظهار کرد: در هر روز 22 حادثه پر تلفات ترافیکی اتفاق می افتد. تعریف حوادث ترافیکی برای اورژانس بیش از 3 کشته یا 5 مصدوم است. این آمار در هفت ماه اول سال 29 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است. سال گذشته به علت شیوع کرونا بار تحرک ترافیکی در جاده ها مدیریت شده بود و بخش هایی از آن نیز متوقف شد. حالا که در حال عبور از بحران کرونا هستیم، امیدواریم که دچار بحران حوادث ترافیکی نشویم.

وی ادامه داد: از اول سال تا به حال 117 مورد حادثه تصادف اتوبوسی داشتیم که نسبت به سال گذشته 62 درصد افزایش داشته است. 103 مورد تصادف مینی بوس رخ داده که 24 درصد نسبت به گذشته افزایش داشت. بعلاوه 15 درصد تصادف خودرو های ون نیز اعلام شده که در حال افزایش است. این آمار برای هفت ماه اول سال است و من تنها این سه مورد را اعلام نموده ام، اما بقیه آمار هم موجود است.

دکتر میعادفر با بیان اینکه در بحث مدیریت ناوگان عمومی باید وزارت راه دقت بیشتری داشته باشد گفت:، چون در هر اتوبوس حدود 40 نفر مسافر سوار می گردد و در هر اتفاقی بیفتد حداقل 15 نفر آسیب می بینند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه اورژانس هوایی 70 درصد مأموریت ها را پوشش می دهد گفت:، اما باید بدانیم که چقدر می تواند جوابگوی حجم تصادفات باشد. مواردی که بحث قانونمندی و نقش پلیس را پررنگ می نماید که آمار حوادث کمتر گردد را ارائه می نمایند باید به زبان مشترکی برسیم و با این شرایط چالش های بودجه ای به یک راه حلی برسیم. از دوستان می خواهیم که جلسات کمیسیون راه برگزار گردد تا چالش ها را مطرح و راه ها هموارتر گردد و شاهد کاهش مرگ و میر ها باشیم. در سند راهبردی و برنامه ششم توسعه اشاره شده که باید سالانه 10 درصد مرگ و میر کاهش پیدا کند، اما الان درجا می زنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5594

به "افزایش 62 درصدی تصادف اتوبوس ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 62 درصدی تصادف اتوبوس ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید