افزایش روابط اقتصادی ایران و چین در نیمه نخست سال جاری

به گزارش دور زمین، جانشین سفیر چین در تهران خاطرنشان کرد: روابط اقتصادی ایران و چین در نیمه نخست سال جاری 2.2 درصد افزایش یافته است .

افزایش روابط اقتصادی ایران و چین در نیمه نخست سال جاری

به گزارش خبرنگاران ، شو وی صبح روز سه شنبه در نهمین همایش سالانه انجمن های دوستی ایران و چین که در هتل اوین تهران برگزار گردید ، گفت: حجم تجارت ایران و چین در نیمه نخست سال 2018 به 19 میلیارد و 660 میلیون دلار رسید که در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته 2.2 درصد افزایش یافته است.

این دیپلمات چینی مستقر در تهران توضیح داد : در سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی در روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بین ایران و چین به وجود آمده است . شو وی ، به سفر رئیس جمهور چین به ایران در سال 2016 و همچنین حضور رییس جمهور ایران در نشست سازمان همکاری های شانگهای در امسال در چین اشاره نمود و گفت : مقامات دو کشور همواره در جریان رایزنی با یکدیگر بر توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر روابط دو کشور تاکید دارند . وی اضافه کرد : چین سعی دارد روابط تجاری خود را با ایران به عنوان یک شریک بزرگ حفظ کند، در این راستا باید در جهت نزدیکی هر چه بیشتر مردم دو کشور به منظور ارتقای همه جانبه روابط نیز کوشش کنیم .

جانشین سفیر چین در تهران ادامه داد : انجمن دوستی چین با سایر کشورها در این راستا فعالیت های گسترده ای را انجام داده است و سفارت چین در ایران نیز به دنبال حفظ و ارتقای روابط دوستانه و همکاری های خود با تهران است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 297

به "افزایش روابط اقتصادی ایران و چین در نیمه نخست سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش روابط اقتصادی ایران و چین در نیمه نخست سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید