استراتژی توسعه گردشگری شمال غرب کشور با مشاوره ژاپنی ها

به گزارش دور زمین، ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تدوین استراتژی توسعه گردشگری با کمک مشاوران ژاپنی در محور شمال غرب کشور خبر داد. بر اساس گزارش ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، پس از برگزاری نشست ولی تیموری معاونت این سازمان با آژانس همکاری های بین الملل ژاپن (جایکا) گفت: بر اساس مطلعات صورت گرفته محور شمال غرب کشور از نظر بافت تاریخی و فرهنگی و همچنین از دیدگاه گردشگری سلامت و مناظر زیبای آن برای طبیعت گردی می تواند به مقصد جدیدی برای گردشگری در کشور تبدیل شود. با خبرنگاران همراه شوید تا در مورد این خبر بیشتر بدانیم.

استراتژی توسعه گردشگری شمال غرب کشور با مشاوره ژاپنی ها

ولی تیموری با اشاره به اینکه این سازمان با آژانس همکاری های بین الملل ژاپن در گذشته نیز همکاری های بسیاری در زمینه گردشگری داشته اضافه کرد: مطالعات کارشناسی سازمان میراث فرهنگی از سایت هایی که در شمال غرب کشور ثبت جهانی شده و در فهرست جهانی یونسکو قرار گرفته اند نشان می دهد که این منطقه مقصدی جدید برای گردشران خواهد بود. معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی در این خصوص اضافه کرد که برنامه ای با موضوعیت اکوتوریسم و گردشگری روستایی با همکاری سازمان جهانی گردشگری در دست اقدام بوده که در نظر است اجلاس مشترکی با این سازمان در سال 2020 در منطقه شمال غرب کشور برگزار نماییم. ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی اعلام نمود: مطالعات مقدماتی تدوین استراتژی توسعه گردشگری توسط مشاوران ژاپنی جایکا در محور شمال غرب کشور در حال انجام است. ما امیدوار هستیم تا همکاران ما در جایکا موضوع جاده ابریشم و همچنین موارد دیگری همچون گردشگری سلامت، بحث های فرهنگی و گردشگری روستایی را نیز در مطالعات خود قرار دهند.

وی اضافه کرد که در حال حاضر منطقه شما غرب از نظر گردشگری سلامت نقطه ای مورد توجه برای کشورهای آسیای میانه می باشد. علاوه بر این تدوین استراتژی توسعه گردشگری نیازمند بازاریابی بین المللی در زمینه های گردشگری سلامت و طبیعت گردی منطقه شمال غرب کشور می باشد. ولی تیموری در ادامه سخنان خود گفت: امیدوار هستیم تا از نتایج مطالعات مقدماتی تدوین استراتژی توسعه گردشگری برای منطقه شمال غرب که به کمک مشاوران ژاپنی جایکا در حال انجام است بتوانیم در بازنگری سند ملی گردشگری، تدوین برند ملی گردشگری و موارد دیگر استفاده نماییم. وی با اشاره به این موضوع که امسال به عنوان نودمین سالگرد برقراری ارتباط فرهنگی مابین ایران و ژاپن می باشد گفت: نودمین سالگرد روابط فرهنگی دو کشور بهانه و فرصتی مناسب برای اجرایی کردن برنامه های مشترک میان دو کشور بوده که یکی از آن ها تدوین استراتژی توسعه گردشگری شمال غرب توسط مشاوران ژاپنی است.

وی همچنین گفت: تدوین استراتژی توسعه گردشگری شمال غرب کشور از جمله اولویت های سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری بوده و تمامی مسئولان در این زمینه در تلاش هستند تا بتوانند سندی جامع را در نتیجه انجام فاز 3 این پروژه که مهمترین بخش آن است به دست آوریم. تدوین استراتژی توسعه گردشگری در شمال غرب کشور استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان و قزوین را شامل شده و مطالعات اولیه در خصوص فاز یک این تحقیقات را مشاوران ژاپنی گروه جایکا انجام خواهند داد.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1728

به "استراتژی توسعه گردشگری شمال غرب کشور با مشاوره ژاپنی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراتژی توسعه گردشگری شمال غرب کشور با مشاوره ژاپنی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید