خبرنگاران آموزش در مدارس شهرستان جهرم تا 15 مهر 99 غیرحضوری اعلام شد

به گزارش دور زمین، شیراز-خبرنگاران-رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم گفت: بنا به تصمیم شورای آموزش و پرورش این شهرستان، با توجه به شرایط قرمز این منطقه به لحاظ شیوع کرونا، از پانزدهم شهریورماه شروع بازگشایی مدارس تا پانزدهم مهرماه 99 آموزش ها به صورت غیر حضوری انجام می گردد.

خبرنگاران آموزش در مدارس شهرستان جهرم تا 15 مهر 99 غیرحضوری اعلام شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

مهدی نیک فر، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: این تصمیم در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان جهرم که در هفته اخیر با حضور اعضای این شورا متشکل از فرماندار ویژه شهرستان، دادستان، شهردار، نماینده امام آدینه، رییس شورای اسلامی شهر، رییس و معاون دانشگاه علوم پزشکی، نماینده اولیا و نمایندگان مدیران مدارس برگزار گردید، اتخاذ شد.

وی اعلام کرد: در این نشست در خصوص نحوه آغاز سال تحصیلی از پانزدهم شهریورماه 99 بحث و گفتگو شد که با توجه به شرایط قرمز شهرستان جهرم مقرر شد، بازگشایی مدارس در این شهرستان با در نظر دریافت شرایط قرمز، اجرایی گردد.

نیک فر گفت: در این شرایط، کادر اجرایی و آموزشی مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدرسه حضور می یابند و با استفاده از امکانات موجود در مدرسه، آموزش ها را به صورت غیرحضوری پیگیری خواهند کرد.

وی افزود: انجام این نحوه آموزش برای بازه زمانی پانزدهم شهریورماه تا پانزدهم مهرماه 99 خواهد بود و پس از آن، نحوه آموزش با توجه به شرایط از سوی اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم اعلام خواهد شد.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم بیان داشت: نحوه ادامه برنامه آموزشی مدارس تابع اعلام شرایط شهرستان از طرف ستاد کرونای شهرستان خواهد بود که اطلاع رسانی می گردد.

به گفته نیک فر، مراسم روز آغازین سال تحصیلی جدید به صورت مجازی در سامانه شبکه آموزشی دانش آموزان موسوم به شاد و سایر نرم افزارهای مورد تایید آکادمی برگزار خواهد شد.

وی، در بخش دیگری از مطالب خود به پاره ای از فعالیت های آموزش و پرورش شهرستان جهرم برای سال تحصیلی جدید اشاره و اعلام کرد: ساماندهی فضاهای آموزشی این شهرستان، دوره ای کردن بیش از 16 مدرسه ابتدایی، مجهزکردن چهار مدرسه و بیش از 70 کلاس درس به تخته های هوشمند، اصلاح ساختار توزیع نیروی انسانی، تقویت نمایندگی های این اداره در بخش ها و همچنین تفویض اختیار به آنها از جمله این فعالیت هاست.

نیک فر ادامه داد: آشناکردن فرهنگیان با شیوه کار در فضای مجازی، فراوری محتوای آموزشی، فراوری نرم افزار آموزشی، حل مشکل دسترسی به اینترنت مناطق روستایی، آموزش مدیران، حل مشکل دستگاه های مولد گرما و سرما در بخش عمده ای از مدارس این شهرستان و ساماندهی سرویس رفت و آمد دانش آموزان از دیگر اقدامات انجام شده برای سال تحصیلی جدید در این شهرستان است.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم همچنین در خصوص بعضی از مسائل فراروی این اداره گفت: پراکندگی روستاها و گستردگی این منطقه که کار توزیع نیروی انسانی و حرکت به سمت عدالت آموزشی را مشکل می نماید، عدم اعتبار کافی برای تجهیز مدارس به ویژه هنرستان ها و کارودانش ها، موضوع چارت اداری و حذف شدن تدریجی بیش از 10 پست از جمله مسائلی است که کار مدیریت و راهبری را با مشکل روبرو نموده است.

نیک فر، از فرسودگی و قدمت بالای یک سوم از فضاهای آموزشی شهرستان جهرم به عنوان یکی دیگر از مسائل آموزش و پرورش این شهرستان نام برد.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم اضافه نمود: به نظر می رسد آموزش و پرورش در سطح ملی با سه چالش، تامین نیروی انسانی با کیفیت در تراز انقلاب اسلامی، فراهم سازی فضاهای آموزشی متناسب با شرایط بومی هر منطقه به نحوی که مدرسه شرایط تبدیل شدن به کانون تربیت محله را داشته باشد و همچنین تهیه محتوای آموزشی به نحوی که بتواند دانش آموز چند ساحتی و سیر کننده در راستا حیات طیبه را تربیت کند، روبرو است.

وی، در باره شاخص های رشد مد نظر اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم هم گفت: استقرار و ارتقای طرح تدبیر و مدل تعالی مدیریت، افزایش چشمگیر فراوریات هنرستانی، افزایش در جلب مشارکت خیران مدرسه ساز و مدرسه یار از جمله شاخص های مورد نظر این اداره به شمار می آید.

نیک فر ادامه داد: کوشش برای کسب مقام در رقابت های پژوهش سراهای دانش آموزی، استقرار دانشگاه فرهنگیان در شهرستان جهرم، افزایش محل درآمدهای اختصاصی و عمومی این اداره ، افزایش تعداد پذیرفته شدگان رشته های خاص کنکور و همچنین افزایش شاخص میانگین و درصد پایه دوازدهم از دیگر شاخص های رشد مورد نظر اداره آموزش و پرورش این شهرستان است.

شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار گرفته است.

بنا به اظهار سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز (سیزدهم شهریورماه 99) تا کنون 380 هزار و 746 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 129 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جانباختگان کرونا در کشور به 21 هزار و 926 نفر رسیده است.

به گفته سیما سادات لاری، بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در شرایط قرمز قرار دارند. همچنین استان های آذربایجان غربی، البرز، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، فارس، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در شرایط هشدار قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3306

به "خبرنگاران آموزش در مدارس شهرستان جهرم تا 15 مهر 99 غیرحضوری اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آموزش در مدارس شهرستان جهرم تا 15 مهر 99 غیرحضوری اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید