استارت آپ ها باید آینده نگر و بر اساس خلاقیت و تفکر علمی باشد

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، اولین استارت آپ روستایی سه شنبه شب با انتخاب ایده های برتر با حضور سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، کلانی مدیرکل فرهنگی، اجتماعی معاونت توسعه روستایی، زاهدی استاندار، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و اکرم نجفی مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین به کار خود سرانجام داد.

استارت آپ ها باید آینده نگر و بر اساس خلاقیت و تفکر علمی باشد

در این رقابت علمی تیم استارت آپ استان مازندران در رده اول نهاده شد، گیلان دوم و قزوین سوم شد.

سید ابوالفضل رضوی در این مراسم گفت:قزوین در برگزاری اولین استارت آپ روستایی موفق عمل کرد و نشان داد بانوان هم توانمند هستند و با حمایت استانداری و حضور موثر ایده پردازان این تجربه می تواند الگویی برای دیگر استانها باشد.

وی اعلام کرد: استارت تاپ ها شتاب دهنده و ارتقاء دهنده آینده بینی و در زمان نماندن و کم کردن زمان و تحقق بهره وری بالا هستند.

رضوی یادآورشد: خروجی استارتاپ مهم است و اگر بر اساس ایده ها توسعه یابد و مبتنی بر خلاقیت و تفکر باشد ارزش دارد البته میزان آن فرق دارد زیرا گاهی یک فکر شما را یک ساعت و یا هزار ساعت جلو می برد.

معاون توسعه روستایی و مناطقمحروم کشور اعلام کرد: انسانی که قرار است مغزش را بدون استفاده تحویل خدا بدهد ارزش ندارد لذا باید دانست استارت آپ ها حاصل به چالش کشیدن مغزهاست.

مدیران باید آینده نگر باشند و در زمان متوقف نشوند

رضوی گفت: یکی از مسائل توسعه کشور این بوده که آینده را ندیدیم و در زمان متوقف شدیم اگر مشکل امروز را فقط در همان روز ببینیم در جا می زنیم.

وی اظهارداشت: مدیران باید از نسلی باشند که حل مسائل آینده را بدانند و تشخیص دهند و قدرت حل آن را داشته باشند در غیر این صورت درجا می زنیم و حرکت روبه جلو نخواهیم داشت.

رضوی گفت: استارت آپ ها زمانی موفق هستند که آینده را تشخیص داده و با هم حرکت نمایند و شرط توسعه پایدار مشارکت همه جانبه است مانند دوران جنگ و اگر در این شرایط هم با وحدت جلو برویم موفق می شویم اما اگرمانند جنگ فرهنگی متفرق باشیم ضربه می خوریم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری افزود: باید مسئولان ما بیکاری امروز را در سال 70 تشخیص می دادند و امروز کسانی باید حرف از مشکل بیکاری بزنند که در گذشته کاره ای نبودند و مسئولیت نداشتند و کسانی که یک زمان همه جوره اختیارات داشتند امروز نمی توانند به بیکاری انتقاد نمایند.

وی اعلام کرد: اگر می خواهیم به توسعه مستمر پایدار برسیم باید آینده نگر باشیم و گذشته را ارزیابی و غربال نموده و بدون اشتباه جلو برویم و توازن و تعادل را نیز حفظ کنیم.

رضوی گفت: اگر بخواهیم در استارت آپ ها موفق باشیم باید متحد عمل نموده و شرایط رآسان کنیم و همه با هم جلو برویم.

اولین استارت آپ روستایی با ارایه 150 ایده کاربردی به مدت 4 روز در قزوین برگزار گردید و در انتها تیم استان مازندران به مقام اول رسید، گیلان دوم شد و قزوین در مکان سوم جای گرفت.

انتشار: 14 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 589

به "استارت آپ ها باید آینده نگر و بر اساس خلاقیت و تفکر علمی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارت آپ ها باید آینده نگر و بر اساس خلاقیت و تفکر علمی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید